Pagina 2 van 3
Geplaatst: di 7 mei, 2013 17:52
door Ronnie1
Ik snapte het!
Ben er inmiddels achter dat het niks met het mengel te maken heeft. Vanavond haal ik de carburateur (en dus de olievulpijp blabla) er weer af.
Ga hem nogmaals nalopen of hij wel helemaal glad is en zal de gaskleppen controleren of ze spelingsvrij zijn.
Hoe kun je dat het beste doen? Het bleek dat ik het verkeerd had met de as. Die zit wel degelijk vast.
Geplaatst: di 7 mei, 2013 22:18
door Ronnie1
Zo dan.
Vanavond gebruik om de carburateur nogmaals te demonteren en door mijn vader alles extra glad te laten schuren. De carbaruteur en spruitstuk zijn nu wel zo verschrikkelijk mooi glad..
Ook alle sproeiers nogmaals doorgeblazen.
Stationair lopen? Ho maar.
Echt afslaan doet ze nu niet meer. Het is meer een beetje op 1 been hikken als ze warm is...
Geplaatst: wo 8 mei, 2013 08:03
door Gerard2cv
Begin met beide gaskleppen net niet dicht te zetten en daarna de eerste klep steeds iets verder open tot hij blijft draaien.Daarna afstellen zoals eerder beschreven.Weet je zeker of de kleppen goed gesteld zijn?
Geplaatst: wo 8 mei, 2013 18:19
door Ronnie1
Ik zie dat stellen met gaskleppen helaas niet zitten. Dat gaat echt mijn pet te boven..
Zit nu aan een andere carburateur te denken en wil eigenlijk deze:
http://link.marktplaats.nl/674228595 wel eens proberen.
Weet iemand of die wel voor een Visa is? Of is dit er gewoon een van een 2cv?
EDIT: is gewoon van een Visa.
Geplaatst: wo 8 mei, 2013 22:33
door Ronnie1
Ronnie1 schreef:Ik zie dat stellen met gaskleppen helaas niet zitten. Dat gaat echt mijn pet te boven..
Zit nu aan een andere carburateur te denken en wil eigenlijk deze:
http://link.marktplaats.nl/674228595 wel eens proberen.
Weet iemand of die wel voor een Visa is? Of is dit er gewoon een van een 2cv?
EDIT: is gewoon van een Visa.
Edit 2: vanavond de sensoren schoongemaakt, bougies gechecked en alle aardes gecontroleerd. 0,0 verschil
Het begin zowaar pesterij te lijken. Te carburateur sist ook enorm als hij staat te hikken.
Geplaatst: do 9 mei, 2013 15:33
door Gerard2cv
Ja,die carburator van Marktplaats is voor een Visa club.
Geplaatst: vr 17 mei, 2013 18:56
door Ronnie1
Gerard2cv had helemaal gelijk!
Het was gewoon een combi van de gasklep en de co schroef.
Toch blijf ik het gek vinden dat het allemaal ineens anders was...
Geplaatst: ma 20 mei, 2013 18:31
door Ronnie1
Helaas! Het probleem blijkt nog niet weg te zijn.
Weer met remmenreiniger gaan spuiten en de motor reageert hier direct op. Zie filmpje, waar zou nou het probleem kunnen zitten?
http://www.youtube.com/watch?v=jIXCeklP0uc
Geplaatst: di 21 mei, 2013 08:40
door Gerard2cv
Je zag zelf,dat als je op de flens van het inlaatspruitstuk,en op de carburator voetpakking spoot,De motor harder ging lopen.
Dus die moeten vlak zijn.
Let op,als je het spruitstuk los haalt,Pakkingen vernieuwen.Dan als het er weer op zit.Aan 1 kant de kop los maken en weer vast trekken.Dan draaien de koppen zich naar het spruitstuk.
De vlakken van de koppen zijn afhankelijk van elkaar draaibaar
Geplaatst: do 29 mei, 2014 13:37
door Ronnie1
Goh, subtiele KICK.
Het is achteraf allemaal goedgekomen vorig jaar door vloeibare pakking aan de buitenkant te smeren. Dit heeft goed gewerkt tot ca 2 maanden terug.
Ik heb toen de carburateur vervangen door een andere en hiervan de voet echt verschrikkelijk vlak gemaakt. Nieuwe pakkingen ertussen en klaar. Echter wou hij toen nog niet stationair lopen..
Achteraf bleek dit op te lossen te zijn met het bijstellen van de stationair schroef, het iets opboren van de stationair sproeier en het bijstellen van de CO schroef.
Ik ben er daarna lekker mee naar de ardennen geweest en heb er tal van ritten mee gemaakt. Tot 2 weken terug..
Ik rij de snelweg af en sta bij de stoplichten.. He, motor uit.. Weer starten wat overigens direct gebeurde maar stationair lopen ho maar..
Ik ben er wel mee thuis gekomen want zolang je het gas erop houd gaat het prima. Circa boven de 2000 toeren per minuut gaat het allemaal prima, maar daarna valt ze gewoon uit.
Ik dacht, nou er zal wel een sproeier verstopt zitten dus alles doorgeblazen maar het mag niet baten. Sensoren schoongemaakt en dat maakt ook geen verschil.
Wat zie ik hier over het hoofd? Ik snap er geen zak meer van..
Zal het dan toch in de onsteking zitten? Maar 't zou raar zijn als dat in een keer zo zou zijn..
Geplaatst: ma 2 jun, 2014 16:49
door rusty
Kan ook zijn dat er een sensor kapot is of iig niet goed genoeg werkt. Heb ik ook een keer gehad. Werkt bij jou de afsluiter voor de stationair sproeier nog??? Zo nee ding eruit draaien en pinnetje afknippen, afsluiter er weer in schroeven en klaar!
Ik denk dat dat het nu is.
Greetzzz, Rusty
Geplaatst: ma 2 jun, 2014 17:51
door joost2cv
Kan het zijn dat de nullast sproeier niet goed de zien is op t filmpje of is dat alleen bij een 2cv

Geplaatst: ma 2 jun, 2014 18:35
door backfire
Sensor probleem heb ik ook eens gehad, nieuwe er in en liep weer als een zonnetje.
Geplaatst: ma 2 jun, 2014 20:25
door Ronnie1
Ja? dus ook onder een bepaald aantal toeren gewoon wegvallen terwijl je geen valse lucht en een schone carb hebt? Ik heb dus geprobeerd wat hij doet zonder 1 sensor en dan start hij niet eens..
Dat pennetje is er al af
Die nullast sproeier is idd alleen van een 2cv.
Geplaatst: di 3 jun, 2014 11:29
door backfire
net juist onder bepaald aantal toeren, ligt er een beetje aan welke sensor niet goed is. De top end sensor of de maximale voor onsteking sensor. Wat ook nog een probleem kan zijn is de vacuum vervroeger, deze vervroegt een extra 10 graden, dat is dat witte tonnetje welke met een slangetje aan je carburateur zit.