Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 21 mei, 2013 09:23
door Bull Frog Bleu
Dank Engbokho. Wist dat je zo moest starten maar het zou dan inderdaad iets met valse lucht te maken moeten hebben. Dat wordt speuren naar dat ene gaatje.

Wordt vervolgt

Geplaatst: di 21 mei, 2013 12:14
door gelemotor
Mooi hoor zo'n Azam....

Kan het benzine probleem niet voort komen uit het "stoter" stangetje naar de benzine pomp toe?
Hoorde laatst van iemand bij een rit, dat die stang ook kan verslijten.
Bij mij was een probleem opgelost met een nieuwe brandstof pomp, hij startte toen ook slecht en op slot helemzaal niet meer....
De wegenwacht heeft toen handmatig benzine bovenin bij gegooid, en toen liep de boel weer.
Doe jij dat nu ook niet met je heveltje ( ken het niet, rijd helaas alleen modernere 602 ) op deze manier??

Misschien heb je er wat aan :wink:

Gr, Luc

Geplaatst: di 21 mei, 2013 15:03
door Bull Frog Bleu
Daar zat ik ook aan te denken vooral bij het niet willen aanslaan maar zowel koud als eenmaal op temperatuur geeft hij voldoende benzine.
Zojuist nog even onder de kap gedoken want zinde me niet. Even de moertjes van de inlaat iets kunnen verdraaien. Zaten opzich muurvast en kan geen gaatje ontdekken nabij de hotspot. Of hij zou eronder moeten zitten.

Wat mij wel opviel is dat als je de choke erop zette hij door de veer weer half terugschoot. Dacht zal toch niet he.... Kabel even met de hand op voluit gezet, contact aan en starten maar. Waarempel na paar slagen redelijk direct lopen :D
Als hij het volgende keer ook zo doet weet ik nu echt hoe ik een 18pkje moet starten ;)

Afijn nog genoeg verbeterklussen te gaan. Eerst die olielekkage maar eens aanpakken en bij mooier weer toch de zuigerveren doen.
Weet iemand wat originele carberateur is van de azam? 22 mm of is dat nog van ouder AZtje

Geplaatst: vr 26 jul, 2013 22:03
door Bull Frog Bleu
Alle belevenissen van ons azammetje staan sinds gisteren weer op de vernieuwde weblog. www.ghysenotje.worldpress.com