Ik heb een maand geleden ofzo deze test perongeluk met mijn eend cubitus gedaan.
Ik reed op het strand aan de maasvlakte en moest van een zandbank door een mui, waar nog een laag water in stond, naar de volgende zandbank rijden. Ik dacht dus dat ik het wel zou redden, maar het water was een stuk dieper dan ik dacht en halverwege het mui stopte de motor er dus mee.
Toen ik uitstapte bleek dat ik tot aan mijn deuren in het water stond, dat kwam dus met een golf naar binnen. Cubitus wilde met geen mogelijkheid meer starten, zakte ondertussen weg in het zand, het werd donker en het ergste was nog: het was nog hoog water aan het worden!!! kortom mijn lieve eendje verdween steeds verder in het water, de golven beukte tegen de zijkant van de eend. Gelukkig had een van ons een mobiel en we hebben toen de strandpost gebeld ( ik ben namelijk strandwachter op de maasvlakte) en die zijn met een traktor naar ons toe komen rijden, wat ook nog een minuut of 20 duurde. Vervolgens hebben we de eend met de traktor uit het mui terug naar de strandpost gesleepd.
Aangezien ik een dag later naar Amsterdam moest ben ik onder de terrashaard direct gaan sleutelen.
Toen bleek al direct dat ik geen vonk meer had en toen ik het ontstekingshuis open schroefde kwam ook daar een golf water uit............Nadat ik dit weer had droog gemaakt liep de eend weer, nog wel sputteren ( waarschijnlijk een beetje water in de carburateur) maar na 20 km snelweg was dit ook verdwenen.
Een ander strandwacht lid wat mee kwam heeft nog een foto gemaakt van de eend in het mui en achter de traktor, als ik die heb zal ik ze hier wel neer zetten