NEEEEE.....Geen Hammerrite.....
Dat werkt niet op bewegend materiaal en het ziet er niet uit.
Ik heb op roestige delen RLS gesmeerd en na plamuren/schuren is alles in de grondverf gespoten. Binnenkort wordt hij met 2k lak gespoten...
Laat je goed informeren bij een speciaalzaak. Ik weet niet hoe mooi je het wilt hebben, maar dat gehobby met spuitbussen is niks voor grote oppervlakten
Marcel
welk merk autolak?
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
misschien is het wel vaker gezegd: maar bij auto-opleidingen willen ze nog wel eens op zoek zijn naar spuitwerk. dan betaal je dus alleen voor de verf.
en hammerite is inderdaad niet aan te bevelen: de vorige eigenaar van mijn witte dyane had het gebruikt om de afdekplaat op de kofferbak te schilderen: deze was helemaal gebobbeld... dus ik heb hem kaal gebrand en daarna geprimerd en afgelakt met ac 140 (met kwast, op zo'n vlak oppervlak gaat dat prima, is het of het gespoten is )
en hammerite is inderdaad niet aan te bevelen: de vorige eigenaar van mijn witte dyane had het gebruikt om de afdekplaat op de kofferbak te schilderen: deze was helemaal gebobbeld... dus ik heb hem kaal gebrand en daarna geprimerd en afgelakt met ac 140 (met kwast, op zo'n vlak oppervlak gaat dat prima, is het of het gespoten is )
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik gebruik zelf vaak wel hamerite op delen onder de kap. Zoals de koeltunnel ed. Voordeel is dat je geen primer nodig hebt. Mijn bumpers zitten trouwens ook in de hamerite. De rest niet. Hamerite werkt aardig op goed ontroeste metalen. Op roest schiet je er echt niks mee op.
Verder is hamerite niet als grondlak te gebruiken. Hamerite heeft een ander oplosmiddel dan autolak (in iedergeval motip-lak). Het gevolg is dus dat de verf gaat reageren. Dat wil je zeer zeker niet. Je krijgt dan blaasjes ed.
Om ff terug te komen op de motordelen. Hamerite werkt hier echt goed hoor. Gewone hamerite kan de hitten zelf goed doorstaan. En mijn spruitstuk zit in de hamerite die extra veel hitte aankan. Ziet er nog steeds puik uit.
Gebruik het alleen nooit op plaatdelen!!! Daar zul je vroeg of laat spijt van krijgen. Hamerite gaat ook nogal snel druipen namelijk. Het is dunner als normale lak.
Suc6
Verder is hamerite niet als grondlak te gebruiken. Hamerite heeft een ander oplosmiddel dan autolak (in iedergeval motip-lak). Het gevolg is dus dat de verf gaat reageren. Dat wil je zeer zeker niet. Je krijgt dan blaasjes ed.
Om ff terug te komen op de motordelen. Hamerite werkt hier echt goed hoor. Gewone hamerite kan de hitten zelf goed doorstaan. En mijn spruitstuk zit in de hamerite die extra veel hitte aankan. Ziet er nog steeds puik uit.
Gebruik het alleen nooit op plaatdelen!!! Daar zul je vroeg of laat spijt van krijgen. Hamerite gaat ook nogal snel druipen namelijk. Het is dunner als normale lak.
Suc6
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Met Motip spuitbussen kun je een best aardig resultaat bereiken, om de lak mooi te houden kun je er dan het beste Motip blanke lak overheen spuiten. Het belangrijkste bij het spuiten met spuitbussen is : NIET TE DIK IN EEN KEER!!! en werk systematisch, ook moet het te spuiten plaatwerkdeel goed in het licht staan, dan kun je zien wat je gespoten hebt en wat nog moet! Motip heeft trouwens ook grondlak in spuitbus, let wel op als je daarna 2-komponentenlak gebruikt lost deze lak weer op!
EIgenlijk is het toch het beste om 2-komponentenlak te gebruiken, de kleurvastheid hiervan is veel beter en het is beter bestand tegen benzine.
Ook voor deze lak gelden eigenlijk dezelfde tips als voor de spuitbusssenlak.
succes, Rusty
EIgenlijk is het toch het beste om 2-komponentenlak te gebruiken, de kleurvastheid hiervan is veel beter en het is beter bestand tegen benzine.
Ook voor deze lak gelden eigenlijk dezelfde tips als voor de spuitbusssenlak.
succes, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Doe het alleen niet in de volle zon, want dan droogt de lak te snel en heeft het de kans niet om uit te vloeien. Met name met zwarte lak of een andere donkere kleur.Rusty schreef:...ook moet het te spuiten plaatwerkdeel goed in het licht staan, dan kun je zien wat je gespoten hebt en wat nog moet!...
Vroeg in de ochtend of in de avond zijn de beste tijden. Op een zonnige dag dan he.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!