Erikjan schreef:Netjes.! Dat liep wel door zeker.
liep idd best netjes, met 'lange' bak (dyane-2cv combi) zo rond de 130 op de gps, alleen niet veel harder, max toerental van de visa was echt de beperking.
@ bas, dat gaat niet passen op een eend! de 'uitlaat' van je koeltunnel komt in botsing met je lampbeugel.
hier wat picjes en uitleg hoe ik t destijds gedaan heb:
1: monteer alles op je auto wat erop moet (lampbeugel, bobine etc)
2: neem een grote gatenboor van c.a. 40 mm
3: zoek de precies de goede hoek tussen de bobine en je lampverstelling
4: teken af waar t hart van je gat moet komen
5: boor een gat met een kleinere boor en daarna met de grote gatenboor
6: buig met een waterpomptang 5 mm van de rand naar buiten
7: maak een pijpje van 50 mm rond van 1 mm plaat (precies de diameter dat er een pvc mof\bocht op kan
7a: maak de pijp niet te kort, het mooiste is dat je hem af kan schuinen zodat er aan de binnenkant een happertje ontstaat.
8: las je pijpje in het gat, zorg dat je omgezette rand goed aansluit
9: zet een 50 mm - 45° bocht op t pijpje, en een 50 mm - 90° bocht op je luchtfilterhuis als laatste een stuk 50 mm PVC pijp ertussen.
de PVC kan je makkelijk vervormen door het te verhitten met een verfbrander (niet te warm maken, dan krijg je bubbels en kan t teveel vervormen.) als afwerking heb ik goede ervaringen met ff ontvetten van de pvc (ik gebruik altijd thinner) en dan gewoon een spuitbus erover. (had ik hier nog niet gedaan)
en nog een picje van mijn eigen bedachte 'turbo' luchtfilter voordeel is dat je de extra bocht boven de carb kwijt bent, dus minder weerstand.
turbo filter met zeer open filtermateriaal
suc6!, geetzzzzzzzzzzzzzzzzz