ik weet het niet meer...
Ik zal de plek van de aansluitingen nog eens controleren. Dat zou het dan nog kunnen zijn. Lijkt me niet omdat ik dat juist had uitgezocht voordat ik de boel monteerde. Maar als ik jouw uitleg lees, gerard, dan zou het ook weleens niet goed kunnen zitten.
Afstelling pedaal etc. staat goed. Dat weet ik zeker.
Afstelling pedaal etc. staat goed. Dat weet ik zeker.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde probleem, volgens Filip (VGS) duwd de veer de remstift te ver terug, maw de slag van de stift is te groot. Oplossing zou zijn een ringetje plaatsen zodat de slag korter is, oftewel de remstift gaat minder ver terug.TB schreef:Ik heb dat gedoe met die achterste remcilinders ook. Heb ze van 2 verschillende bekende merken geprobeerd en beiden trekken te ver terug. Gevolg: in het begin amper reactie op intrappen van de rem.
Ik ga het voor Spanje nog plaatsen want het remmen is nu wat onnatuurlijk.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
met permissie wil ik graag even gebruik maken van m'n eigen topic..
ik weet het nu echt niet meer. Zojuist van de HRC de achterrem losgemaakt en een plug erin gezet. Had gelijk volle druk en een "hard" pedaal. Dan zal het de achterrem wel zijn. Check check dubbel check dus ook een plug naar de voorkant en......keihard pedaal...! Dus ook de achterkant is naar mij idee goed. Waarom dan niet als beide remmen gekoppeld zijn.?? Ik heb een hele nieuwe HRC gemonteerd.. Helluppppp....
ik weet het nu echt niet meer. Zojuist van de HRC de achterrem losgemaakt en een plug erin gezet. Had gelijk volle druk en een "hard" pedaal. Dan zal het de achterrem wel zijn. Check check dubbel check dus ook een plug naar de voorkant en......keihard pedaal...! Dus ook de achterkant is naar mij idee goed. Waarom dan niet als beide remmen gekoppeld zijn.?? Ik heb een hele nieuwe HRC gemonteerd.. Helluppppp....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Hello,
2 pistes, ofwel de cupjes van de remcilinders zijn te stug zoals hierboven beschreven, makkelijk te controleren, je neemt de trommel eraf en je kijkt of de remcilindertjes in aanslag staan tegen de remschoenen, indien ja dan kan het nog zijn dat één remcilindertje vastzit (kan gebeuren na slechts enkele maanden stilstand ) , ook te controleren door op een cilindertje te drukken, het andere moet dan vrij bewegen en uit komen.
ofwel : minder frekwent maar reeds meegemaakt, de remschijven zijn ietwat krom, en duwen dus bij iedere omwenteling van het wiel de voorste remblokjes achteruit in de klauwen.
probeer eens je pedaal in te drukken en de remkracht of diepte van het pedaal te onthouden, duw je auto één wielomwenteling vooruit, duw nog eens . hetzelfde aan de pedaal?
je kan ook een wiel voorwiel oplichten en met een zakalmp kijken of je schijven geen "slag" hebben, een halve mm slag is normaal, alles wat erboven is duwen dus je remblokjes mininmaal 2mm achteruit in de klauwen.
succes!
2 pistes, ofwel de cupjes van de remcilinders zijn te stug zoals hierboven beschreven, makkelijk te controleren, je neemt de trommel eraf en je kijkt of de remcilindertjes in aanslag staan tegen de remschoenen, indien ja dan kan het nog zijn dat één remcilindertje vastzit (kan gebeuren na slechts enkele maanden stilstand ) , ook te controleren door op een cilindertje te drukken, het andere moet dan vrij bewegen en uit komen.
ofwel : minder frekwent maar reeds meegemaakt, de remschijven zijn ietwat krom, en duwen dus bij iedere omwenteling van het wiel de voorste remblokjes achteruit in de klauwen.
probeer eens je pedaal in te drukken en de remkracht of diepte van het pedaal te onthouden, duw je auto één wielomwenteling vooruit, duw nog eens . hetzelfde aan de pedaal?
je kan ook een wiel voorwiel oplichten en met een zakalmp kijken of je schijven geen "slag" hebben, een halve mm slag is normaal, alles wat erboven is duwen dus je remblokjes mininmaal 2mm achteruit in de klauwen.
succes!
Eminence Grise schreef:met permissie wil ik graag even gebruik maken van m'n eigen topic..
ik weet het nu echt niet meer. Zojuist van de HRC de achterrem losgemaakt en een plug erin gezet. Had gelijk volle druk en een "hard" pedaal. Dan zal het de achterrem wel zijn. Check check dubbel check dus ook een plug naar de voorkant en......keihard pedaal...! Dus ook de achterkant is naar mij idee goed. Waarom dan niet als beide remmen gekoppeld zijn.?? Ik heb een hele nieuwe HRC gemonteerd.. Helluppppp....
Even een (stom) vraagje. Beschrijf eens hoe jij je remmen ontlucht, misschien gaat daar iets fout....
Zo doe ik het....
snel achter elkaar pompen en uiteindelijk bouw je dan iets druk op (als de lucht samengeperst is) dan beginnen met de rem cilinder rechtachter. Door een 2e man de ontluchtingsnippel opendraaien totdat het rempedaal op de bodem is, dan weer dichtdraaien, op de nippel een doorzichtig slangetje zetten wat naar boven loopt zodat geen lucht naar de cilinder in kan lopen. Dan weer pompen totdat je weer een beetje druk opbouwt in je pedaal en weer de nippel opendraaien, als het pedaal weer op de vloer komt weer de nippel dichtdraaien.
Niet vergeten om je rempotje bij te vullen anders kun je weer opnieuw beginnen...
Dit zolang herhalen totdat er geen luchtbelletjes in het slangetje meer zichtbaar zijn..
Dan hetzelfde met linksachter
rechtvoor
linksvoor.....
Dan moet je eigenlijk gewoon druk op je pedaal hebben.
Misschien na 2 drie dagen herhalen omdat er nog steeds lucht inzit die langzaam naar de nippel kruipt.....
Belangrijk is dus dat je de ontluchtingsnippels dichtgedraaid hebt als je je rempedaal omhoog laat komen, anders gaat de lucht net zo hard weer in nje remcilinder alsdat die eruit gaat tijdens het ontluchten..
Succes....
Als het echt niet lukt kom ik wel een keer kijken..... (Kom zelf uit Kirchroa)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
hrc
,,nieuwe hrc zegt niks wel eens 2 keer een nieuwe uit de doos ,,,in de auto,, niet ontlucht te krijgen,, weer een nieuwe ,,, zelfde verhaal,,
pas bij de derde hrc ( ander merk) wel remdruk
dus !!!
om herman finkers te citeren;;;;; de moraal van dit verhaal koop niks meer bij de hema want het is rotzooi allemaal
pas bij de derde hrc ( ander merk) wel remdruk
dus !!!
om herman finkers te citeren;;;;; de moraal van dit verhaal koop niks meer bij de hema want het is rotzooi allemaal
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
samen met een kennis tot de conclusie gekomen dat het probleem zeer waarschijnlijk te zoeken is in de afstelling van de remmen achter. Door te pompen druk je de schoenen uit elkaar. In rust komen de schoenen verder naar binnen en krijg je ze met 1x trappen niet ver genoeg uit elkaar. Dus de trommels er vanaf gehaald en idd zo te zien niet goed afgesteld. Daar maar mee aan de slag. Helaas begon 1 cylindertje te lekken dus deze maar nieuw bestellen. Hopelijk hebben we het probleem bijna opgelost...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
remmen afstellen, aan de achterkant van je remtrommels de 14mm nokken verdraaien totdat je wiel net begint aan te lopen..... het beste met een zeskant ringsleutel 14mm van sleutel boven naar beneden is rem blokkeren van beneden naar boven rem vrij..
en je remschoen netjes afstellen, ik doe dat met een passer. remtrommel erop afstellen dat hij net aanloopt erafpakken passer erop bovenste punt overhalen naar beneden en met de conische moer afstellen...
en je remschoen netjes afstellen, ik doe dat met een passer. remtrommel erop afstellen dat hij net aanloopt erafpakken passer erop bovenste punt overhalen naar beneden en met de conische moer afstellen...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
lijk het probleem gevonden te hebben. De schoenen in de trommels achter stonden te ver naar binnen. Hierdoor krijg je na 2 keer trappen wel druk maar daarna zakken de schoenen te ver terug. Voelt al een stuk beter nu. Van de week nog maar een keer ontluchten en dan kunnen we gaan test rijden...
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.