triangel huren
Wat staat op het kenteken van de BX, zijn er gegevens van de te trekken massa ingevuld???? Zoniet dan even regelen met de RDW, anders krijg je alsnog problemen.
Ik heb laatst een Ami 8 met mijn BX sport getrokken, je voelt hem nauwelijks erachter hangen.........
Maar als ik mocht kiezen dan zo ik hem/haar altijd op een (geremde) aanhanger meenemen, geen discussies mogelijk (als je plaatjes op de aanhanger kloppen met je auto zie bijpassend topic) en je kunt ook zonder problemen achteruit rijden.......
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12681&highlight=
Ik heb laatst een Ami 8 met mijn BX sport getrokken, je voelt hem nauwelijks erachter hangen.........
Maar als ik mocht kiezen dan zo ik hem/haar altijd op een (geremde) aanhanger meenemen, geen discussies mogelijk (als je plaatjes op de aanhanger kloppen met je auto zie bijpassend topic) en je kunt ook zonder problemen achteruit rijden.......
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=12681&highlight=
-
- Heavy user
- Berichten: 3087
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bij het triangelen ben je aan het slepen.
Dit heeft niets met aanhangwagens van doen.
Daarm moet de 2cv dan ook voorzien zijn van apk.
Lichtbalk is niet verplicht maar wordt aangeraden.
Aanhangergewichten hoeven niet op je kentekenbewijs te staan.
In het buitenland mag het bijna nergens.
Als je het stuur demonteert is het nog steeds een motorvoertuig.
Moraal van dit verhaal:
Voor korte stukjes in Nederland leuk. Voor vakantie in het buitenland onbruikbaar.
Voor geschorste voertuigen illegaal.
Dit heeft niets met aanhangwagens van doen.
Daarm moet de 2cv dan ook voorzien zijn van apk.
Lichtbalk is niet verplicht maar wordt aangeraden.
Aanhangergewichten hoeven niet op je kentekenbewijs te staan.
In het buitenland mag het bijna nergens.
Als je het stuur demonteert is het nog steeds een motorvoertuig.
Moraal van dit verhaal:
Voor korte stukjes in Nederland leuk. Voor vakantie in het buitenland onbruikbaar.
Voor geschorste voertuigen illegaal.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Mijn BX heeft een ongeremd aanhanger gewicht van 448kg.
Dat is een 14RE, daarmee zou het niet mogen.
Kijk even op de RDW: https://ovi.rdw.nl/ .
Dat is een 14RE, daarmee zou het niet mogen.
Kijk even op de RDW: https://ovi.rdw.nl/ .
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
mijn bx is een 1.9 tzi,het is zoiezo voor een vakantie binnen nl. maar er moet wel ong 150 km afgelegd worden. De eend zelf is apk gekeurd en verzekerd.
Ik zal es op t kentekenbewijs van de bx gaan kijken. Oprijwagen is geen optie daar het om een gezinsvakantie gaat. (4 pers.) Ik denker wel ff over na nog.
Het is niet dat ik geen week zonder eend kan.
Ik zal es op t kentekenbewijs van de bx gaan kijken. Oprijwagen is geen optie daar het om een gezinsvakantie gaat. (4 pers.) Ik denker wel ff over na nog.
Het is niet dat ik geen week zonder eend kan.
Auto,s
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-citroen ax 1.1 first
-citroen ami8
-citroen cx 2.0re break-familiale
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
Triangel
Op camperpunt.nl staat een heel stuk over triangelen, waar en hoe, die hebben dat echt grondig uitgezocht:
http://camperpunt.nl/triangel/
Je mag trouwens met een geschorste auto naar de APK rijden mits verzekerd.
Ook mag je een aantal meetings doen met een geschoste auto mits verzekerd en de meeting is aangemeld met de deelnemers volgens de wettelijke regels.
http://camperpunt.nl/triangel/
Je mag trouwens met een geschorste auto naar de APK rijden mits verzekerd.
Ook mag je een aantal meetings doen met een geschoste auto mits verzekerd en de meeting is aangemeld met de deelnemers volgens de wettelijke regels.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 999
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Leuk al die regelgeving maar nu het volgende : ik heb een rollend a type chasssis (zonder kenteken) met een versnellingsbak want anders gaan de assen hun eigen weg. Daar heb ik van ijzer / blik een hut op gemonteerd.
Doormiddel van een triangel heb ik dus een soort hele lichte ( onder de 750 kg) schamel aanhanger. nu hang ik er gewoon een lichtbalk met een witte kentekenbalk achterop.
Wanneer spreek je dus van een (zelfbouw) aanhanger en wanneer van een zelfrijden (motor) voertuig dat gesleept wordt?
Indien ik een motorblok met versnellingsbak op een gewone aanhanger leg spreek je toch ook niet van een zelfrijdend voertuig?
Doormiddel van een triangel heb ik dus een soort hele lichte ( onder de 750 kg) schamel aanhanger. nu hang ik er gewoon een lichtbalk met een witte kentekenbalk achterop.
Wanneer spreek je dus van een (zelfbouw) aanhanger en wanneer van een zelfrijden (motor) voertuig dat gesleept wordt?
Indien ik een motorblok met versnellingsbak op een gewone aanhanger leg spreek je toch ook niet van een zelfrijdend voertuig?
met eendige groeten,