Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 14 jul, 2013 07:44
door Geert
joep21 schreef:Geert, als ik de eend uit 1984 wil laten maken met alles erop en aan
had de garage het over 12 tot 1800 euro, dat is veel geld.

Vandaar wat is wijs.

Ik dacht, ik gooi het in de groep. :oops: :oops:
Ik zou er één verkopen om de andere goed op te ( laten) knappen.
Daar heb je veel meer baat bij dan één eend slopen voor de onderdelen.
Als je één eend verkoopt voor , laten we zeggen , € 2000,= kun je dat bedrag in de andere steken.
Maar het zijn jouw eenden..... Hopelijk kom je tot een verstandig besluit .

Geplaatst: zo 14 jul, 2013 10:33
door DucKKnutsel
Die garage waar jij naar toe gaat zou ik noooooit meer komen hij brengt jou op hele slechte gedachten. Haal ff een paar nieuwe lagers (ik heb ze evt ook wel voor je) spring in je eend kom ff deze kant op knal ik die lagers er wel in. stelt echt niets voor. Dat laswerk, kan me niet voorstellen dat dat veel is als je er nu gewoon dagelijks mee rijd. Ondertussen heb ik genoeg andere klusjes voor je waar je wel wat van leert. Je moet er ff een stukje voor rijden maar lijkt me beter dan 1800 euro betalen en een eend slopen. Eenden moeten rijden en niet gesloopt op de plank blijven liggen :D

Geplaatst: zo 14 jul, 2013 13:26
door JanR
Ben nu toch wel nieuwsgierig, welke garage dat advies heeft gegeven, mag in een PM, maar 1800 euro lijkt me erg veel geld

Geplaatst: zo 14 jul, 2013 14:03
door DucKKnutsel
Ik zou het niet eens willen weten ten zij je er in de buurt woont en een garage zoekt, maar dan om zeker te weten dat je daar niet terecht komt. Bah misselijk makend zijn die garages met zulke adviezen en belachelijke prijzen Waarschijnlijk heeft die man tussen neus en lippen door ook nog ff gemeld dat i wel een leuk karretje heeft voor weinig.

Geplaatst: zo 14 jul, 2013 22:26
door joep21
Bedankt voor de warme reacties.
ik ben me rot geschrokken van die prijzen.

Ik heb nog gevraagd of ze met de microscoop in de weer waren geweest.

Laat alles nog even bezinken en ga er nog maar een paar nachten
over slapen.

Je zou er een trauma aan over kunnen houden.ha,ha.

:oops: :oops: :cry: :cry:

Geplaatst: zo 14 jul, 2013 22:47
door Guro
Haha, 1800 euro voor was laswerk en kogellagers.. Ben je bij Louwman exclusive cars geweest ofzo? :D

Geplaatst: ma 15 jul, 2013 23:33
door Sjaak S.
Hallo Joep, nooit slopen ! als je de eend laat slopen, en het kenteken inlevert (zoals dat hoort) dan is er weer een eend van de aardbodem verdwenen die nooit meer terugkomt. In jouw geval lijkt me het meest voor de hand liggend om de eend van 84 te verkopen en je te concentreren op de 68-er. Als je de 84-er toch wil laten opknappen dan weet ik wel een goed adres bij jou in de buurt. (kom zelf uit Julianadorp, stuur maar een pm.)

Geplaatst: di 16 jul, 2013 00:33
door Erikjan
Post eens een paar fotos van de rotte plekken.

Een eend slopen is inmiddels een beetje zonde.
Zelfs als hij niet meer door de apk komt krijg je er nog aardig wat geld voor als je hem te koop zet. Kijk maar op marktplaats het begint een beetje bij 1200 euro voor een rot exemplaar.

Dan kan iemand hem opknappen en een nieuw leven geven. Het geld wat je vangt kan je in de ander eend stoppen. (en niet bij de garage die 1800 euro vraagt voor 4 wiellagers vervangen.)

Wiellagers

Geplaatst: di 16 jul, 2013 08:23
door Le Patron
Voor 400 euro heb je rondom nieuwe wiellagers er in van een topmerk.

En voor 500 euro heb je er SKF rondom in, inclusief montage en keerringen.

Als je voor deze werkzaamheden al een 2cv gaat slopen dan blijft er weinig over.

Geplaatst: do 18 jul, 2013 21:21
door joep21
Beste eenden bergeleiders.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Als je een eendje heb, ben je niet in je eendje.

Vriendelijke groeten Joep.

:P :P :D :D 88-)

Geplaatst: do 18 jul, 2013 21:27
door Geert
ja, en wat de uitkomst van deze spannende Quiz ?
Doet ie ut, of doet ie ut niet ?

Geplaatst: do 18 jul, 2013 21:51
door Flying Duckman
Laten we even relatieveren, ik zie wat prijzen en reacties voorbij komen.
500 euro alleen voor wiellagers alleen dat lijkt mij redelijk netjes. Dan blijft het laswerk en materiaal nog over. Geen idee hoe het eruit ziet, maar voordat ik mijn koets heb laten verzinken zat er op een gegeven moment ook veel laswerk in wat ik ook heb laten doen, was ook rustig 800 euro, tel daar de wiellagers bij op....

Niet iedereen kan zelf sleutelen en als je dagelijks een 2CV gebruikt zal hij gaan roesten. Als je dan dit soort bedragen hoort schrik je uiteraard.
Denk er even rustig over na en besluit wat je eigenlijk wilt met de auto.
reken zo, als je het laat lassen dan kun je zeker weer een aantal jaar verder, maar zorg er dan wel voor dat het echt goed gebeurt. Het kan zo zijn dat je 3 jaar later weer aan de beurt bent terwijl je het gevoel hebt dat je alles nu onder controle hebt. Roest rust niet en 3 jaar laten zijn delen die zijn blijven zitten verroest en gaat het weer geld kosten. Maar dat is gewoon de consequentie van het dagelijks rijden met de auto.

Aan de andere kant, er zijn genoeg autos waarbij je al snel 800 euro kwijt bent voor een onderhoudsbeurt.

Uiteindelijk moet je zelf de beslissing nemen, maar je ziet, er zijn al genoeg vrijwilligers die je best een handje willen toesteken en gegarandeerd dat je voor een fractie van die prijs weer 3 jaar kunt rijden, ik zou zeggen doen! Want het is het beste wat er is!

Geplaatst: ma 29 jul, 2013 21:45
door hobbes
nu we weten dat die 84' er wat aandacht nodig heeft voor ie weer wat van de wereld mag zien blijf ik toch met de vraag zitten hoe het met die 68'er is? ik bedoel wat moet daaraan gebeuren? Ga je dagelijks met die 68' er rijden? en hoeveel dan per week / jaar? ga je ook de winter doorijden?

Indien je de winter gaat doorijden dan weet je zeker dat je over 3-4 jaar een leuke lasklus hebt... of ondertussen heel veel centjes mag sparen...

Een prijzige maar op de langere termijn de beste oplossing is de koets laten verzinken en die op het verzinkte chassis zetten.
Dat is ook een hoop werk maar zo blijft de basis in ieder geval goed.

Geplaatst: di 30 jul, 2013 09:41
door inde2cv
Lees dit nu pas. Voor ongeveer 25 euro heb je een gebruikte wiellager, en met het juiste gereedschap vervang je die in een kwartiertje per wiellager. Heb net twee vervangen voor het verkopen van mijn 2cv. Laswerk moet je iemand voor zoeken, die dat voor je wil doen. Of sluit je aan bij een club en de hulp komt van alle kanten.

En ga voortaan naar een garage die gespecialiseerd is in Citroën, met een passie voor oude eendjes e.d. Wiellagers worden vaak ten onrechte afgekeurd.

Succes met de eend!

Geplaatst: zo 10 nov, 2013 20:44
door verkuilm
Vier wiel lagers????
Dat lijkt me haast onmogelijk!
Zoiezo is het voor niet goed te beoordelen, door niemand niet.
Ik zou zeker even een andere garage proberen.

Een eend uit 1968 is heel anders dan uit 1984. Die onderdelen passen niet of lastig.

Maar een eend is snel best wat geld waard. Dus slopen nooit doen, dan verkopen.

Laswerk, dat is lastig, daar kan je heel veel geld aan kwijt zijn als de eend goed rot is