Gendarme, gewichten en meeting perikelen
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Wat ongelovelijk zuur. Ik was ook echt overtuigd van het fijt dat het tegenwoordig om het werkelijk gewicht van de aanhanger ging..
Mijn 'caravan' staat op een vouwagen onderst met een plaatje tot 750 kg daar gaat thuis een ander op..
Een troost het is hier overdag te warm om zelfs maar te denken aan bewegen.
Mijn 'caravan' staat op een vouwagen onderst met een plaatje tot 750 kg daar gaat thuis een ander op..
Een troost het is hier overdag te warm om zelfs maar te denken aan bewegen.
Dacht het niet, zo werkt het dus niet, met een beetje pech nemen ze de hele handel in beslag, komt nog bij, mocht je betrokken raken bij een ongeval, en het blijkt dat je gerommeld hebt, kan het maar zo zijn dat de verzekering niet betaald.LPGo schreef:Erikjan schreef:Wat ongelovelijk zuur.
daar gaat thuis een ander op.. .......
Ik zou het hier al ervan af slopen..... als ze je aanhouden op de terugweg (door Frankrijk) dan ben je alsnog de klos..... Haal het nou hier eraf, dan moeten ze je wegen en dan mag je wel door als je onder de 400 kg zit
Je bent fout bezig als je achter een auto, die geremd maar 400 kilo mag hebben een aanhanger hangt die 750 mag hebben.
Nogmaals het voorbeeld, ik heb een ongeremde veewagen die mag maximaal 750 kg hebben inclusief belading, mijn Saxo mag ongeremd 350 kilo trekken, ook al blijf ik onder de 350 kg met de veewagen, ik mag er niet meerijden.
In het geval dat de veewagen geremd zou zijn, maar mijn Saxo mag maar 600 kg geremd trekken, en ook blijf ik onder die 600, mag ik nog steeds niet met dat ding rijden.
De wetgever gaat nl uit van het maximaal te beladen gewicht, en de verzekeraar ook.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
Als ik een plaatje met meer dan 400 kg erop heb ben ik altijd de klos....
In Nederland mag ik zelf een aanhanger bouwen onder de 750kg (voor 2012) en hij hoeft niet gekeurd te zijn....... De aanhanger van Erikjan ziet er zelfgebouwd uit (sorry Erikjan) dus er blijft alleen wegen ter plekke over als je geen plaatje erop hebt...
Ik denk dat de Gendarmes dat niet gaan doen en als ze het wel doen dan komt het ook goed.... toch Erikjan.......
Nogmaals "ïk" z0u het zo gauw mogelijk eraf halen........
In Nederland mag ik zelf een aanhanger bouwen onder de 750kg (voor 2012) en hij hoeft niet gekeurd te zijn....... De aanhanger van Erikjan ziet er zelfgebouwd uit (sorry Erikjan) dus er blijft alleen wegen ter plekke over als je geen plaatje erop hebt...
Ik denk dat de Gendarmes dat niet gaan doen en als ze het wel doen dan komt het ook goed.... toch Erikjan.......

Nogmaals "ïk" z0u het zo gauw mogelijk eraf halen........
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik heb ook een zelfbouw caravan maar er zit ook een zlefbouw aluminium chassis onder, een zwaardere as dan nodig maar ook zonder plaatje. nergens staat een gewicht vermeld bij mij.
het enige waar een zelfbouw aanhanger aan moet voldoen voor de 2012 (laat ze maar bewijzen dat het anders is) is dat deze er deugdelijk uit moet zien en bij controle geen gevaar voor andere weggebruikers oplevert, verder heb je verlichting eisen en de gewichtsbeperking van je auto
wat er daarna veranderd is heb ik me nog niet in verdiept
het enige waar een zelfbouw aanhanger aan moet voldoen voor de 2012 (laat ze maar bewijzen dat het anders is) is dat deze er deugdelijk uit moet zien en bij controle geen gevaar voor andere weggebruikers oplevert, verder heb je verlichting eisen en de gewichtsbeperking van je auto
wat er daarna veranderd is heb ik me nog niet in verdiept
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Lees deze link maar eens door: http://www.caravantrekker.nl/algemeen/t ... ht_wet.php
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
Je bent fout bezig als je achter een auto, die geremd maar 400 kilo mag hebben een aanhanger hangt die 750 mag hebben.
Nogmaals het voorbeeld, ik heb een ongeremde veewagen die mag maximaal 750 kg hebben inclusief belading, mijn Saxo mag ongeremd 350 kilo trekken, ook al blijf ik onder de 350 kg met de veewagen, ik mag er niet meerijden.
In het geval dat de veewagen geremd zou zijn, maar mijn Saxo mag maar 600 kg geremd trekken, en ook blijf ik onder die 600, mag ik nog steeds niet met dat ding rijden.
De wetgever gaat nl uit van het maximaal te beladen gewicht, en de verzekeraar ook.
JanR je zit echt verkeerd. Dit is allemaal veranderd in januari 2013, zie mijn bovenstaande link.
Ik heb het openingsbericht van dit topic naar de ANWB gestuurd en kreeg dit antwoord:
Inderdaad, bij ons is het gewogen gewicht (vd Paradiso) bepalend. Het is mij niet bekend of de wet in Frankrijk iets anders voorschrijft, maar ik ben geneigd te veronderstellen dat desbetreffende agent zich heeft vergist. Hoe dan ook, als een combinatie aan de Nederlandse wetgeving voldoet, kan het niet zo zijn dat je er elders in de EU toch voor wordt beboet. Alleen, hoe ga je te werk om die 90 euro terug te krijgen? Nederlandse ambassade in Frankrijk, Frans verkeersbureau (Amsterdam), rechtsbijstandverzekering? Afd.Rechtshulp ANWB (tel. 088 2697788) geeft gratis advies aan ANWB leden.
Vr.groet
***Naam bekend bij mij****
ANWB/KCK
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ga ik zeker doen er zitten zelfs 2 plaatjes op. 1 op de as en 1 bij de trekboom.LPGo schreef:Erikjan schreef:Wat ongelovelijk zuur.
daar gaat thuis een ander op.. .......
Ik zou het hier al ervan af slopen..... als ze je aanhouden op de terugweg (door Frankrijk) dan ben je alsnog de klos..... Haal het nou hier eraf, dan moeten ze je wegen en dan mag je wel door als je onder de 400 kg zit
- gelemotor
- Regelmatige poster
Dat had ik idd zelf ook al gezien, en alles zag er piccobello uit ( en was het OOK ) .LPGo schreef:Het ergste is nog dat als je hier rondkijkt (2cv meeting) en de caravans, aanhangers en zelfgemaakte bouwsels bekijkt, die zijn allemaal zwaarder dan jouw rapido.........
Sorry wil je niet nog zieker maken, maar het is wel zo.....
Fransen blijven moeilijk doen......
Zelfs voor de glim de vouwagen gecleanerd en in de was gezet tydens tropische temperaturen !
Gr, Luc
Duck your life
- gelemotor
- Regelmatige poster
Inmiddels dus weer even naar Frankrijk geweest om de Paradiso op te halen...
Ben wel erg blij met de tips van jullie, en hoop Erikjan een drama bespaard te hebben??
Wat nu??
Eerst morgen weer op pad, om voor de derde keer dezelfde route te nemen, en heb nu twee weken een hotel in Andorra voor de resterende vakantie.
Anders had het een camping in Andorra geworden, daar ga ik gewoon toch even kijken??
En nu hoop ik evengoed veel eendjes tegen te komen die naar huis gaan , zie ik ook nog eens wat....
Maar de Paradiso story : ik ga eerst even mee naar RDW Amsterdam.
Zij zijn altijd erg behulpzaaam, en kunnen misschien wel een uitzondering maken ??? om een kenteken af te geven op verzoek??
Bij mijn Paradiso staat op het chassis trouwens 800 kg, en op de bak zelf een plaatje van Paradiso met 600 kg.
Het is best een grote bak achter de auto, maar het weegt niet zoveel , het is gewoon een bak lucht.
En andere typeplaatje kan altijd nog, uit het chassis is het ingeslagen nummer moeilijker te verwijderen.
Eerst maar weer even de trekauto van vaders even terug brengen, bagage herindelen, (leuk, hou ineens tuimte over....??) en toch even de warmste dag van het jaar in eigen tuin mee maken.
Grappig is ook dat buren bezorgd naar je toekomen, omdat je zo vroeg terug bent.....
Fijn dat jullie meedenken,
op de terugweg nog willen stoppen bij een tankstation, staan er allemaal blauwe mannetjes en ik ben meteen doorgereden met de legale ?? grote Renault ervoor.
Liever in m"n broek plassen dan...
Zou ik een trauma hebben nu??
En hoezwaar is de Gobana Edwin??
GR, Luc
Ben wel erg blij met de tips van jullie, en hoop Erikjan een drama bespaard te hebben??
Wat nu??
Eerst morgen weer op pad, om voor de derde keer dezelfde route te nemen, en heb nu twee weken een hotel in Andorra voor de resterende vakantie.
Anders had het een camping in Andorra geworden, daar ga ik gewoon toch even kijken??
En nu hoop ik evengoed veel eendjes tegen te komen die naar huis gaan , zie ik ook nog eens wat....
Maar de Paradiso story : ik ga eerst even mee naar RDW Amsterdam.
Zij zijn altijd erg behulpzaaam, en kunnen misschien wel een uitzondering maken ??? om een kenteken af te geven op verzoek??
Bij mijn Paradiso staat op het chassis trouwens 800 kg, en op de bak zelf een plaatje van Paradiso met 600 kg.
Het is best een grote bak achter de auto, maar het weegt niet zoveel , het is gewoon een bak lucht.
En andere typeplaatje kan altijd nog, uit het chassis is het ingeslagen nummer moeilijker te verwijderen.
Eerst maar weer even de trekauto van vaders even terug brengen, bagage herindelen, (leuk, hou ineens tuimte over....??) en toch even de warmste dag van het jaar in eigen tuin mee maken.
Grappig is ook dat buren bezorgd naar je toekomen, omdat je zo vroeg terug bent.....
Fijn dat jullie meedenken,
op de terugweg nog willen stoppen bij een tankstation, staan er allemaal blauwe mannetjes en ik ben meteen doorgereden met de legale ?? grote Renault ervoor.
Liever in m"n broek plassen dan...
Zou ik een trauma hebben nu??

En hoezwaar is de Gobana Edwin??
GR, Luc
Duck your life
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
Best grappig: Er gaan nu van allerhande illegale dingen bedacht worden terwijl het nu gewoon legaal is om er mee te rijden en de Gendarme gewoon fout zat.
Over een week ga ik ook een week naar Frankrijk en doe dat met mijn caravan op vouwwagenchassis TTM 650kg geremd.
Ik heb besloten om de plaatjes gewoon te laten zitten omdat het origineel zo was en in Nederland legaal is.
In de EG mag je er dus ook niet voor worden bekeurd, het betreft grensoverschrijdend verkeer.
Ga je er aan rommelen dan kan dit eventueel worden opgemerkt en wat dan de gevolgen zijn weet ik niet.
Zelf ga ik er van uit dat de kans dat je in een grote controle belandt heel klein is.
De kans dat je dan een agent treft die niet volgens de regels werkt is ook erg klein.
De kans dat je dan de spullen moet laten staan is ook heel klein.
De moraal van dit verhaal: Gelemotor heeft gewoon heeeeel erg pech gehad maar de kans dat dit weer gebeurt is minimaal.
Overigens had je met een willekeurige Fransman met trekhaak achter de auto de Paradiso bij het bureau kunnen weghalen en uit het zicht van die knakkers je rit kunnen vervolgen.
Je had hem zelfs nog weg kunnen duwen, dan is het een handkar. Een kenteken zit er toch niet op.
Overigens kun je de moeite en de tijd van de rit naar de RDW besparen.
Onder de 750kg kunnen ze niks mee.
Over een week ga ik ook een week naar Frankrijk en doe dat met mijn caravan op vouwwagenchassis TTM 650kg geremd.
Ik heb besloten om de plaatjes gewoon te laten zitten omdat het origineel zo was en in Nederland legaal is.
In de EG mag je er dus ook niet voor worden bekeurd, het betreft grensoverschrijdend verkeer.
Ga je er aan rommelen dan kan dit eventueel worden opgemerkt en wat dan de gevolgen zijn weet ik niet.
Zelf ga ik er van uit dat de kans dat je in een grote controle belandt heel klein is.
De kans dat je dan een agent treft die niet volgens de regels werkt is ook erg klein.
De kans dat je dan de spullen moet laten staan is ook heel klein.
De moraal van dit verhaal: Gelemotor heeft gewoon heeeeel erg pech gehad maar de kans dat dit weer gebeurt is minimaal.
Overigens had je met een willekeurige Fransman met trekhaak achter de auto de Paradiso bij het bureau kunnen weghalen en uit het zicht van die knakkers je rit kunnen vervolgen.
Je had hem zelfs nog weg kunnen duwen, dan is het een handkar. Een kenteken zit er toch niet op.
Overigens kun je de moeite en de tijd van de rit naar de RDW besparen.
Onder de 750kg kunnen ze niks mee.
-
- Heavy user
Ik kreeg van die man van de ANWB nog de volgende link door:
http://apps.politieacademie.nl/rijbewijs/
http://apps.politieacademie.nl/rijbewijs/