Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma 6 jan, 2014 20:40
door Titatommeke
Ten eerste sorry dat het zolang geduurd heeft voor een reactie. De rechter achterdeur is nu weer helemaal dicht en de linker achterdeur bijna. De andere delen ga ik doen met m'n oom. Ziin MG A staat nu bij de spuiter dus heeft tij en ervaring. Bedankt voor jullie hulp.
Ik zou zeggen case closed
Geplaatst: wo 21 mei, 2014 21:17
door Titatommeke
Het is weer lang geleden dat ik wat heb laten horen. Maar het werk is dan ook bijna eindelijk af. de ruitjes achter de achter deuren waren toch erger geroest dan gehoopt.Bij beide kanten heb ik er een nieuw stuk in gezet. de achterkant bij het nummerbord is ook weer in ere herstelt. Het enige waar ik nu nog meer zit is het voorruitframe. Die is nu voor meer dan 50% klaar. Het materiaal is alleen zo dun dat het met een draaddikte van 0.6 mm en de laagste stand op het lasapparaat nog steeds moeizaam gaat. Ik vond toevallig een mooi aluminium profiel wat ik achter het voorruitframe zou kunnen stoppen voor warmte afvoer. Nu ben ik bang dat het vloeibad zo heet is dat het aluminium wegsmelt. Klopt deze redenatie? Qua geleiding is aluminium natuurlijk wel super. Of zal ik opzoek gaan naar een stuk koper?

Geplaatst: wo 21 mei, 2014 22:11
door RobM
ja kan een stuk waterleidingbuis nemen, en dat plat slaan.
15 mm en 22 mm, heb je voor verschillende klussen wat.
heb je al overwogen en nieuw voorruitframe er in te zetten? Is goed te doen en je bent gelijk van eventuele motorkap-scharnier-problemen af.
Gr Rob
Geplaatst: do 22 mei, 2014 13:03
door Titatommeke
Die waterbuis is een slim idee. Heb ik nog wel ergens een stuk van liggen. Het raamframe zat op het randje van nog te repareren of niet. Ik heb gekozen om het te proberen. Het motorkap schanier was door de vorige eigenaar al een keer vervangen. Achteraf denk ik wel dat het vervangen sneller was geweest

. Maar al doende leert men

Geplaatst: do 22 mei, 2014 15:49
door RobM
ach ja, en zo'n frame kost ook gelijk 200 euro....
Gr Rob
Geplaatst: vr 23 mei, 2014 09:16
door DucKKnutsel
aluminium werkt ook prima, kan je net als koper gewoon op door lassen zonder dat de las er aan vast zit. ideaal om gaten en kieren te overbruggen.
Geplaatst: vr 30 mei, 2014 07:55
door Titatommeke
Yesss!!!! Alle ruitframes zijn weer roestvrij en waterdicht. Nu nog behandelen en klaar!
Viel soms tegen maar met wat tips van jullie ging het toch. Mocht iemand het nog een keer willen doen. Dan raad ik aan om een aluminium koker profiel van 10*10*100mm te kopen. Geleidt de warmte prima van het dunne eendenblik af.
Geplaatst: di 15 jul, 2014 18:44
door Titatommeke
vanochtend helemaal tevreden over alle reparaties die ik aan de eend had uitgevoerd. krijg ik tijdens het wassen van m'n zus de opmerking" volgens mij zit hier een gaatje"Dit is dus bij het motorkap scharnier. Een heel klein rot gaatje. Na het slopen van het motorscharnier blijkt dat het metaal erachter zo goed als weg is. Ik zag dat er in de webshop, waar de naam met le begint, een" motorkapscharnier met flap" te koop is. Heeft iemand ervaring met de passing van dit niet orginele onderdeel? anders kan ik daar mooi de juiste stukken uitsnijden en het weer netjes in orde maken.
Geplaatst: wo 16 jul, 2014 10:12
door DucKKnutsel
Ik zou het hele stuk er in zetten gaat net zo snel als allemaal stukjes uitslijpen en weer inlassen ook het eind resultaat is mooier en zonder plamuur.
Geplaatst: wo 16 jul, 2014 17:01
door Spookeend
Ik moet toch nodig eens met me broer komen kijken bij je projectje hoor, je bent echt leuk bezig!
Geplaatst: vr 15 aug, 2014 10:51
door Titatommeke
Ja het is af hoor. en het hele stuk er ingezet zoals aangeraden was door duckknutsel. De volgende keer dus gewoon luisteren naar goede raad van mede forummers.