Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo 27 okt, 2013 17:53
door Sjoerd
Ik weet überhaupt niet of ze nog rijden. (HZ-67-TR Beige Colorado & HD-63-YH Bleu Nogwattus)

Allebei de eenden zijn nog bekend bij de RDW!
De beige heeft apk tot 2015 en de blauwe is al sinds 2006 niet meer gekeurd....

Geplaatst: ma 28 okt, 2013 03:23
door citroofreak
Ja, dat had ik ook gezien. De blauwe is volgens de RDW rood, en de beige staat geregistreerd als cabrio. Kitkar ombouw?

Geplaatst: di 29 okt, 2013 08:19
door Michellaak
Ik heb alles van matten, vloerbedekking of wat dan ook uit mijn Dyane gehaald. Ziet er misschien wat kaal uit, maar er blijft geen vocht staan in mijn voetenbak. En dus roest ie daar niet

Geplaatst: di 29 okt, 2013 08:31
door TB
citroofreak schreef:Dat is inderdaad wel iets om over na te denken. Maar wat is dan een betere optie? Kranten eronder houden water vast, dus ook roest. En vloerbedekking lijkt mij ook vochtopnemend... En niks op de vloer vind ik zo kaal...
Bij de Kwantum verkochten ze altijd heel lichte kwaliteit vloerbedekking zonder rubber oid eronder. Gewoon in het zwart of blauw verkrijgbaar. Voordeel was dat dit gewoon ademde en dat er dus geen vocht onder bleef staan.

Wel zelf op maat maken. Dus die rubber matten niet weggooien, maar gebruiken om over te tekenen.

Ik heb het wel over een jaar of 5 geleden, maar misschien de moeite waard om eens te kijken.

Geplaatst: di 29 okt, 2013 09:14
door schroef
badkamermatjes ademen ook...

Geplaatst: wo 30 okt, 2013 09:33
door citroofreak
Ik ga me er es in verdiepen.

Geplaatst: wo 30 okt, 2013 21:31
door 2cvmaarten
ik heb een soort van velours mat erin gedaan. kon je toen gewoon bij citromobile krijgen en met een mooi citroen loge erin gestikt :D

Geplaatst: do 31 okt, 2013 00:29
door vanVeller
TB schreef:Bij de Kwantum verkochten ze altijd heel lichte kwaliteit vloerbedekking zonder rubber oid eronder. Gewoon in het zwart of blauw verkrijgbaar.
Nog steeds verkrijgbaar, Superfelt. Kost niet veel, mijn hele eend heb ik ermee gestoffeerd. Onder de vloerbedekking heb ik het nog wel in de Tenco Undercoating gezet.

Geplaatst: wo 6 nov, 2013 22:13
door Metdefranseslag
Hoi, mooi verhaal en veel succes.
Ikzelf heb ook een 2cv6 uit 82, en ben ook woonachtig in Coevorden als je een keer tips etc. wilt uitwisselen hou ik me aanbevolen.
Ben sinds kort in het bezit van een Eend en deze moet ook opgeknapt worden.
M.v.g,
Michel

Geplaatst: ma 17 mar, 2014 08:04
door citroofreak
Actief op het forum?? Nou neej.... Maar ik ben er nog hoor. Leuk ook om reactie te krijgen van een andere eendrijden uit Coevorden. Je hebt mijn trots dan vast wel es zien staan.

Afgelopen vrijdag ff de eend voor de APK laten afmelden. Ik mag weer legaal rondrijden tot 22 maart 2016. BAM. Natuurlijk is dit niet helemaal volgens de regeltjes gegaan. Maargoed, de druk is van de ketel. Ik hoef niet meer vóór de periodieke keuring het chassis te vervangen.

Verder is er heel wat afgesleuteld om de eend goed rijdende te houden. Zonder werkzaamheden als een nieuw uitlaatdempertje, nieuwe handremblokjes, vers gestelde klepjes en contactpuntjes en een nieuwe bumpersteun achter rijd ie ook wel. Maar het maakt het net iets aangenamer.

Straks moet echter het echte werk beginnen. De restauratie staat voor de deur. Ik heb nog geen begin en einddatum in de planning. Ergens in het voorjaar of de zomer moet de klus eigenlijk wel beginnen. K heb er zin an. Ik ben alleen nog in conclaaf met mezelf of ik de huidige koets laat opknappen (erg veel laswerk) of dat ik een andere/ betere koets opzoek. Tips en tricks zijn welkom.

Afbeelding

Geplaatst: ma 17 mar, 2014 09:59
door Metdefranseslag
Goedemorgen,
Jouw eend heb ik zeker zien staan ben er zelfs even voor omgelopen. De mijne zal met het mooie weer aan de straat staan (vlakbij het Bastion). Ga je ook het chassis meteen aanpakken of eerst de koets? Het lijkt erop dat de koets er sowieso af moet en dan kun je misschien ook kijken naar een opknapper met een goede koets .
Veel succes,
Michel

Geplaatst: ma 17 mar, 2014 12:13
door citroofreak
Het chassis moet er ook zeker aan geloven. Hier ook weer een dilemma. .. Ik kan een goed chassis kopen met boiteurs en froiteurs (schrijf je dat zo?) Erg leuk natuurlijk, maar dan word het nooit meer de eend die ik voor ogen had. Optie 2 is natuurlijk gewoon een "de Graafje". Volblaffen met lijnolie en RX lijkt me?

Geplaatst: vr 26 sep, 2014 20:03
door citroofreak
Topictitel aangepast? Jawel, ik heb er namelijk eendje bij! De KaKa staat mooi in de loods en vandaag ben ik begonnen met het strippen van de eend.
Afbeelding

Aangezien het mijn dagelijkse auto is, moest er dus wat bij komen. Via een Visa (ook leuk, maar tis geen eend) weer bij een deux uitgekomen. Rubber is ie gedoopt en hij blijft zeker niet orgineel. Gewoon een lekkere rageend.
Afbeelding

Aanpassingen tot nu toe:
Her en der een sticker
K&N luchtfilter
Rozetten van de voorbumper verwijderd
Dikke audio joenhuh.... (speakers van een dolbysetje, werkt perfect)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: vr 26 sep, 2014 21:02
door schermer
Leuk wagentje! Maar als de rode af is dan deze doen? zo te zien blijft die dorpel geen 10 jaar meer zitten.

Geplaatst: za 27 sep, 2014 12:59
door citroofreak
Dit zal wel een deelrestauratie worden dan...