Waarden ribbeleend uit 54

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » di 5 nov, 2013 19:38

ik heb laatst gewoon kenteken gekregen en mij werd verteld dat ik geen invoer apk nodig had door de tdw man. hij was immers apk vrij.

wel moet de auto door een apk kunnen komen als je door de politie wordt gecontroleerd.
geen apk maar wel apk waardig dus
J B

just drive like you stole it

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 5 nov, 2013 19:38

@Brammie, sorry maar ik geloof hier geen woord van, laat me dan maar eens een kopie van het "APK" formulier zien, ben benieuwd..

Je auto hoeft helemaal niet apk waardig te zijn om hem ter importkeuring aan te bieden bij de RDW... Het moet natuurlijk wel enigszins op een/de auto lijken met een chassisnummer en eventueel buitenlandse papieren....

en inderdaad je kunt je oldtimer gewoon op een aanhanger aanbieden...... of zelfs aan een triangel zoals ik gedaan heb....

De RDW is hierin helemaal geen partij om de auto van de weg te halen als hij niet apk waardig is (zolang de veiligheid van het overige verkeer niet in het gedrang komt)...
Naar mijn weten is de politie de enigste instantie die een auto (van voor 1960) van de weg mag halen en anders helemaal niemand......

Er bestaat namelijk de mogelijkheid om je auto ter plekke te laten schorsen, dan krijg je wel een kenteken, daarna kun je je auto lekker thuis op je gemak restaureren..... en als hij naar jouw mening apk- waardig is dan ontschors je hem, verzeker je hem en ga je ermee rijden (auto's van voor 1960)...anders eerst apk laten keuren bij de plaatselijke apk boer. DIT HOEFT DUS OOK NIET BIJ DE RDW TE GEBEUREN bij de importkeuring...

Verder kun je ook altijd een 1-dags kenteken aanvragen voor elke auto dan ook om naar de keuring te rijden, ook hierbij hoeft de auto helemaal niet in APK waardige staat te zijn, zoals achteraf bleek bij een CX die ik ter importkeuring aandroeg.... Ze hadden me toen netjes gwezen op de gebreken en thats it, ik mocht gewoon weer naar huis rijden en een paar dagen later had ik een kenteken in de bus...

Ik zou e.e.a toch nog maar eens navragen bij de RDW want er is veel meer mogelijk dan jezelf voor mogelijk houdt.... (b.v. zelf een chassis maken voor je 2cv, dit mag dus ook; maar dit gaat helemaal off topic).

Zo nu nog even een paar emoticons eronder om bovenstaand te milderen :D :D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry:

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » wo 6 nov, 2013 09:19

auto moet idd alleen maar rollend bij de rdw binnengebracht kunnen worden (zo is het mij verteld)

ik heb toen ook een eendags kenteken aangevraagd. hierbij heb ik het chassisnummer en het franse kenteken doorgegeven.

ik kreeg ook te horen dat er geen chassis meer onder hoeft dat gecertificeerd is zoals het een aantal jaar geleden was
J B

heezeg
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door heezeg » wo 6 nov, 2013 13:26

Blij dat jullie nooit ruzie maken :wink: Dit is overigens op andere merk fora wel eens anders..
Ik zal de RDW vooraf dan ook bellen maar goed om te lezen dat hij in principe vanaf de aanhanger bekeken wordt voor het kenteken. Indien ik er voor restauratie mee ga rijden wil ik zelf ook dat de ribbeleend enigszins APK waardig is. Sowieso remmen nakijken, andere banden en verlichting werkend krijgen.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » wo 6 nov, 2013 18:51

auto moet wel bij de rdw binnen zonder trailer maar motor hoeft niet te draaien. dat bedoel ik met rollend binnen.

ik heb mijn auot rijdend naar de rdw gebracht en heb uit voorzorg alle remcilinders vervangen, lichten gemaakt en een goed setje banden eronder gezet. voor mijn gevoel zal ik dan ook door een apk kunnen komen en nog belangrijker; ik voel me er veilig in
J B

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 6 nov, 2013 19:26

Ga je ons wel met een mooi topic op de hoogte houden als je auto koopt...

Wat eigenlijk het allerbelangrijkste is aan een pre zestiger eend is dat je auto klopt,
chassisnummer enigszins leesbaar, originele motor die bij de eend hoort enz. originele papieren zijn een dikke pre en anders documenten van Citroen enz. dit kun je ook het beste meteen navragen als je toch de RDW belt hoe je het beste kunt handelen......
daardoor voorkom je dat je auto in 1 klap veranderd in een bloempot.....

Visa 14 TRS
Beginner
Beginner

Bericht door Visa 14 TRS » wo 6 nov, 2013 19:57

Aangezien ze elkaar bij de RDW nog wel eens willen tegen spreken is het zaak dat je het e.e.a. op schrift hebt. Het is daarom ook verstandiger om te mailen voor informatie i.p.v. te bellen.

Verder succes met het project, uiteraard zijn we benieuwd naar de foto`s!
Citroën 2cv AZ 1968 (Orgineel NL)

engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door engbokho » wo 6 nov, 2013 19:58

Auto's van voor 1960 moeten apk waardig voor de kenteken keuring komen, auto's van na 1960 niet.
Heel simpel.
:D
------------------------------
Traction 11 BL 1950

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 6 nov, 2013 22:10

en APK waardig is een heel ruim begrip bij de RDW.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » do 7 nov, 2013 10:51

als met apk waardig betekend dat je met een open spruitstuk rijdt dan was de mijne apk waardig (kwam ik later pas achter)

J B

Plaats reactie