Thijs schreef:Er zitten geen bussen in.
De as draait gewoon op het materiaal van de carburateur.
Diameter as is 8mm gemeten met mijn oldskool schuifmaat.
De grap is dus dat in de carburateur de gaten moeten worden opgeruimd.
Kan dat niet gewoon met een boortje?
Stel dat je die bussen maakt met een wanddikte van 1,5mm, dan 11mm boren?
Bovengenoemde is trouwens de eerste trap. Bij de carburateurs die ik heb liggen is dat de meest uitgesleten as. Dan ook de as van de choke nog.
Die van de tweede trap lijkt meest nog wel goed.
Als jij een gat van 11 boort en ik maak een bus van 11 dan denk ik niet dat dit zal passen. Boren is waarschijnlijk niet precies genoeg. Je zal het gat daarna moeten opmeten. Ruimen is beter.
Je moet dan ook zeker zijn dat je het gat loodrecht kan boren/ruimen anders zal je as schuin in de carburator zitten.
En om het compleet te maken mag het center van het gat niet veranderen of je as zit op een andere plaats.
Ik heb geen idee hoeveel carburatoren je op overschot hebt en hoeveel waarde je eraan hecht. Als je niets te verliezen hebt kunnen we in elk geval proberen.
Ik heb hier nog wel een overschotje messing liggen waar ik een paar busjes uit kan draaien.
Dus jij boort ( en meet) of ruimt een gat van 11.
Ik maak een busje buitendiameter 11 en met een gat van 8
Dan moet ik alleen nog de lengte van de bus weten. Dat is dan de wanddikte van de carburator op de plaats waar de bus moet komen.
En als je mij ook de diameter van de choke as en de maten van het gat dat je daarvoor maakt doorgeeft dan kan ik daar ook een bus voor maken.