Jb Customs Dyane

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » wo 15 jan, 2014 09:45

motorkap en voorfront aan elkaar + bredere motorkap zo te zien ?

Dat eerste kan ik volgen - was gisteravond bezig de defecte electronische ontsteking van mijn dyane te verwijderen en daar kom je niet zo eenvoudig bij als bij een eend - als je dan ook nog het scharnier van motorkap + voorfront aan de voorzijde maakt ...
BARE METAL CAR

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 15 jan, 2014 10:39

Volgens mij wordt het een hybride. Koets van een geit en motorkap van een dyane...

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 15 jan, 2014 21:18

Nee die koets van die 2cv (geit) is voor een ander project.

En ik zie dat de kap breder wordt gemaakt, maar waarom?
2cv Vert Bambou '79

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 16 jan, 2014 10:40

de dyane gaat van voor tot achter door midden en 10cm verbreed worden. de spatborden worden ook nog 5cm breder. dus heel mn dyane wordt n 20 cm breder in totaal! vooral omdat het kan! en ruimte te maken ook voor de wat latere plannen!

misschien dat ik hem ook nog een paar cm top chop! maar dat hangt van het verbreden af, hoe het er dan uit ziet.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 16 jan, 2014 10:57

overigens komt heel de voorkant aan elkaar te zitten, een flipfront minofmeer.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » do 16 jan, 2014 17:14

Met het scharnier aan de voor kant heb ik eerder ook gehad bij m'n aca en ga ik straks ook zeker weer doen met mijn dyane 4 cil. Dit is zo handig.

Ben ook zeer benieuwt naar het breder maken dit heb ik nog nooit gedaan maar lijkt met zeker leuk.
Zou graag eens een x komen spieken hoe dat, dat er in het echt uit ziet. :D
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » do 16 jan, 2014 21:31

in mijn dyane ligt ook een 4 cilinder, ligt getuned nog. maar het wordt een 1600cc met compressor en nog wat meer dingen erop!

haha je bent welkom, het is alleen wel een stukje rijden volgens mij haha

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » vr 17 jan, 2014 09:57

Hey Joey, zie onderstaande link voor een franse collega met een verbouwde Dyane met GS-motor, GS-vering, top-chop en spectaculair spuitwerk :
http://www.forum-auto.com/tuning/prepar ... 382877.htm
BARE METAL CAR

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » vr 17 jan, 2014 16:11

zoals ik je zei op facebook, dat wil ik ook nog ooit gehad hebben een gechannelde 2cv,
zit eraan te denken me een koets aan te schaffen, die channelen en die op mijn onderstel zetten en mijn koets bij houden...
dit ga ik ZEKER blijven volgen.

post ma zoveel mogelijk foto's :D

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » vr 17 jan, 2014 18:32

azuiper schreef:Hey Joey, zie onderstaande link voor een franse collega met een verbouwde Dyane met GS-motor, GS-vering, top-chop en spectaculair spuitwerk :
http://www.forum-auto.com/tuning/prepar ... 382877.htm
die ken ik ja, was mijn plan ook maar dat krijg ik niet goed gekeurd, wel komt hier ook nog een ander ami super chassis op, 4 wiel aandrijving met veering ala m35, 1600 cc gsa motor met grote blower erop. zodat ik echt hard over het circuit kan.
duck-tuc schreef:zoals ik je zei op facebook, dat wil ik ook nog ooit gehad hebben een gechannelde 2cv,
zit eraan te denken me een koets aan te schaffen, die channelen en die op mijn onderstel zetten en mijn koets bij houden...
dit ga ik ZEKER blijven volgen.

post ma zoveel mogelijk foto's :D
haha zeker doen! naja ik ga niet alle foto's posten haha. ge moet niet al uw kunsten veraaien haha. maarja als ge hulp nodig hebt. zover is t niet.

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » za 18 jan, 2014 01:10

duck-tuc schreef:zoals ik je zei op facebook, dat wil ik ook nog ooit gehad hebben een gechannelde 2cv,
zit eraan te denken me een koets aan te schaffen, die channelen en die op mijn onderstel zetten en mijn koets bij houden...
dit ga ik ZEKER blijven volgen.

post ma zoveel mogelijk foto's :D
haha zeker doen! naja ik ga niet alle foto's posten haha. ge moet niet al uw kunsten veraaien haha. maarja als ge hulp nodig hebt. zover is t niet.[/quote]

da snap ik ook :)
ik weet da het een heel werk is, en dat "bijna alles" aangepast moet worden...
maar ik hoop dat er aan het chassis en motorblok niks aangepast moet worden daarvoor en daar twijfel ik tussen..

moest het zo ver zijn zul je het hier wel kunnen volgen ;)

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » za 18 jan, 2014 13:38

Ook altijd die gedacht gehad om er nog een andere koets naast te nemen...
2cv Vert Bambou '79

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » vr 7 feb, 2014 19:28

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto's zeggen genoeg over mn huidige bezigheden denk ik he

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » ma 10 feb, 2014 23:18

en nog flink aan het vloeken en hameren, het zal strak worden met zo min mogelijk plamuur. maar wat trekt dat materiaal door het lassen zeg!

Afbeelding

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » ma 10 feb, 2014 23:49

lassen of hardsolderen met CuSi ?? temperatuur met lassen ca. 1500 graden versus ca. 1000 graden bij hardsolderen - scheelt weer iets in het kromtrekken van het plaatmateriaal, maar volgens mij heb ik een hele tijd terug tijdens het restaureren van je Dyane gelezen dat je de mogelijkheid hebt om te hardsolderen.
.... maar ehe .... GAAF PROJECT !!
BARE METAL CAR

Plaats reactie