Pagina 2 van 6
Geplaatst: wo 15 jan, 2014 09:45
door azuiper
motorkap en voorfront aan elkaar + bredere motorkap zo te zien ?
Dat eerste kan ik volgen - was gisteravond bezig de defecte electronische ontsteking van mijn dyane te verwijderen en daar kom je niet zo eenvoudig bij als bij een eend - als je dan ook nog het scharnier van motorkap + voorfront aan de voorzijde maakt ...
Geplaatst: wo 15 jan, 2014 10:39
door voeteir
Volgens mij wordt het een hybride. Koets van een geit en motorkap van een dyane...
Geplaatst: wo 15 jan, 2014 21:18
door Green-Duckman
Nee die koets van die 2cv (geit) is voor een ander project.
En ik zie dat de kap breder wordt gemaakt, maar waarom?
Geplaatst: do 16 jan, 2014 10:40
door Joey_Brinkmann
de dyane gaat van voor tot achter door midden en 10cm verbreed worden. de spatborden worden ook nog 5cm breder. dus heel mn dyane wordt n 20 cm breder in totaal! vooral omdat het kan! en ruimte te maken ook voor de wat latere plannen!
misschien dat ik hem ook nog een paar cm top chop! maar dat hangt van het verbreden af, hoe het er dan uit ziet.
Geplaatst: do 16 jan, 2014 10:57
door Joey_Brinkmann
overigens komt heel de voorkant aan elkaar te zitten, een flipfront minofmeer.
Geplaatst: do 16 jan, 2014 17:14
door DucKKnutsel
Met het scharnier aan de voor kant heb ik eerder ook gehad bij m'n aca en ga ik straks ook zeker weer doen met mijn dyane 4 cil. Dit is zo handig.
Ben ook zeer benieuwt naar het breder maken dit heb ik nog nooit gedaan maar lijkt met zeker leuk.
Zou graag eens een x komen spieken hoe dat, dat er in het echt uit ziet.

Geplaatst: do 16 jan, 2014 21:31
door Joey_Brinkmann
in mijn dyane ligt ook een 4 cilinder, ligt getuned nog. maar het wordt een 1600cc met compressor en nog wat meer dingen erop!
haha je bent welkom, het is alleen wel een stukje rijden volgens mij haha
Geplaatst: vr 17 jan, 2014 09:57
door azuiper
Hey Joey, zie onderstaande link voor een franse collega met een verbouwde Dyane met GS-motor, GS-vering, top-chop en spectaculair spuitwerk :
http://www.forum-auto.com/tuning/prepar ... 382877.htm
Geplaatst: vr 17 jan, 2014 16:11
door duck-tuc
zoals ik je zei op facebook, dat wil ik ook nog ooit gehad hebben een gechannelde 2cv,
zit eraan te denken me een koets aan te schaffen, die channelen en die op mijn onderstel zetten en mijn koets bij houden...
dit ga ik ZEKER blijven volgen.
post ma zoveel mogelijk foto's

Geplaatst: vr 17 jan, 2014 18:32
door Joey_Brinkmann
die ken ik ja, was mijn plan ook maar dat krijg ik niet goed gekeurd, wel komt hier ook nog een ander ami super chassis op, 4 wiel aandrijving met veering ala m35, 1600 cc gsa motor met grote blower erop. zodat ik echt hard over het circuit kan.
duck-tuc schreef:zoals ik je zei op facebook, dat wil ik ook nog ooit gehad hebben een gechannelde 2cv,
zit eraan te denken me een koets aan te schaffen, die channelen en die op mijn onderstel zetten en mijn koets bij houden...
dit ga ik ZEKER blijven volgen.
post ma zoveel mogelijk foto's

haha zeker doen! naja ik ga niet alle foto's posten haha. ge moet niet al uw kunsten veraaien haha. maarja als ge hulp nodig hebt. zover is t niet.
Geplaatst: za 18 jan, 2014 01:10
door duck-tuc
duck-tuc schreef:zoals ik je zei op facebook, dat wil ik ook nog ooit gehad hebben een gechannelde 2cv,
zit eraan te denken me een koets aan te schaffen, die channelen en die op mijn onderstel zetten en mijn koets bij houden...
dit ga ik ZEKER blijven volgen.
post ma zoveel mogelijk foto's

haha zeker doen! naja ik ga niet alle foto's posten haha. ge moet niet al uw kunsten veraaien haha. maarja als ge hulp nodig hebt. zover is t niet.[/quote]
da snap ik ook
ik weet da het een heel werk is, en dat "bijna alles" aangepast moet worden...
maar ik hoop dat er aan het chassis en motorblok niks aangepast moet worden daarvoor en daar twijfel ik tussen..
moest het zo ver zijn zul je het hier wel kunnen volgen

Geplaatst: za 18 jan, 2014 13:38
door Green-Duckman
Ook altijd die gedacht gehad om er nog een andere koets naast te nemen...
Geplaatst: vr 7 feb, 2014 19:28
door Joey_Brinkmann
Geplaatst: ma 10 feb, 2014 23:18
door Joey_Brinkmann
en nog flink aan het vloeken en hameren, het zal strak worden met zo min mogelijk plamuur. maar wat trekt dat materiaal door het lassen zeg!

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 23:49
door azuiper
lassen of hardsolderen met CuSi ?? temperatuur met lassen ca. 1500 graden versus ca. 1000 graden bij hardsolderen - scheelt weer iets in het kromtrekken van het plaatmateriaal, maar volgens mij heb ik een hele tijd terug tijdens het restaureren van je Dyane gelezen dat je de mogelijkheid hebt om te hardsolderen.
.... maar ehe .... GAAF PROJECT !!