Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo 16 feb, 2014 16:18
door TB
Wanneer je A type goed onderhouden en in goede staat is, dan is deze net zo betrouwbaar als een moderne auto. Misschien nog wel betrouwbaarder omdat er weinig elektronica in zit.
Er is wat meer onderhoud nodig dan een moderne auto, maar daarentegen is alles wel zelf te doen.
Geplaatst: di 18 feb, 2014 15:19
door pedro
Goed onderhoud is inderdaad het lange leven van veel zaken. Ik deed vroeger ook met regelmaat van tijdstip steeds het onderhoud. De olie verving ik zelfs om de 5000km.
Geplaatst: di 25 feb, 2014 23:10
door Franko
Onderhoud is simpel. Grotere dingen laat ik doen door een eenmanszaakje. Simpel onderhoud kan je heel makkelijk zelf. Gaat prima dagelijks.
Geplaatst: wo 26 feb, 2014 21:00
door hobbes
ach je moet je pas zorgen maken als je niks meer hoort...
sinds een jaar rij ik weer fulltime dyane en dat bevalt me heel goed! Ik geniet elke dag dat ik erin rij ervan. reserveer wat geld voor onderhoud en (toekomstig ) groot onderhoud. Als je de dyane een beetje bijhoud dan blijft ze aardig stabiel in waarde
Geplaatst: wo 5 mar, 2014 18:57
door pedro
ook dan aan jullie , hobbes en franco.
Ben ondertussen al rotsvast overtuigd dat het dyane rijden zal worden.
Heb al een vraagbaakje gekocht een een Corgi miniatuurdyane om in de sfeer te komen
Nu hopen dat mijn huidige auto snel verkocht geraakt
Geplaatst: di 1 apr, 2014 01:32
door midfriesland
Sinds 2009 heb ik GSA's als dagelijks vervoer. Qua techniek en betrouwbaarheid ontlopen die de Dyane niet heel veel. Het is alleen een slag luxer/moderner rijden. Tot nu toe is het nog maar één keer voorgekomen dat ik niet kon rijden; vanwege een gebroken veerstang als gevolg van een twijfelachtige reparatie uit een (ver) verleden.
Vorig jaar is er een 35 jaar jonge Dyane bij gekomen en daar heb ik ook 2000 vrolijke kilometers in gereden zonder problemen. Ik heb er alleen wat onderhoudsdingetjes aan gedaan. Het enige 'euvel' is dat er bij een regenbui nogal wat water naar binnen loopt en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur van de voetenbak. Ik ben nog op zoek naar het lek.
Voor beide geldt vooral: opletten met roest en dat het een groot voordeel is als je 'n beetje handig bent want ze hebben hun nukken en kunnen je wel eens even laten schrikken. Vrijwel ieder kwaaltje is onderweg te verhelpen met wat standaard gereedschap achterin.
Geplaatst: di 1 apr, 2014 10:46
door gelemotor
en wat nog niet vermeld is......alles verzinken, dat is ook mogenlijk.
Dan heb je geen last meer van het enige ! probleem van deze auto"s!
Het kost wat, maar je houdt tijd over om te rijden, zomer en winter....
Mijn koets staat momenteel klaar om een behandeling te krijgen.
Gr, Luc
Geplaatst: di 1 apr, 2014 21:58
door hobbes
Kijk nog 1tje die de hoofdprijs heeft gewonnen en zich straks gelukkig mag prijzen met een verzinkte koets! Heb je ook al een verzinkt chassis?
Onze dyane heeft sinds een jaar een verzinkte koets en een verzinkt chassis ( chassis had ik al 12 jaar) ben nu voorzichtig verder aan het sparen voor de rest van het plaatwerk...
Indien je bij je dyane achterin last hebt van vocht kun je bovenaan aan de binnenkant van je achterklep een fiets binnenband plakken, bij mij was een enkele strip ( even doorknippen in de lengte) al genoeg.
Geplaatst: wo 2 apr, 2014 20:20
door gelemotor
[quote="hobbes"]Kijk nog 1tje die de hoofdprijs heeft gewonnen en zich straks gelukkig mag prijzen met een verzinkte koets! Heb je ook al een verzinkt chassis?
Yezzz,
Chassis heb ik overgenomen van een niet afgerond project via een clublid die ermee in z' n maag zat.
Sommetje is redelijk eenvoudig...
ben nu 50 geweest, nog zeker 25 jaar rijden betekent dat ik levenslang heb ??
Gr, Luc