Tha_Duck's 2CV in de restauratie
Datum eerste toelating: 27-01-1982. Dat is ook de datum op het kentekenbewijs volgens mij.Hans B schreef:Dan zou ik nog maar eens goed op je kentekenbewijs kijken. HH kenteken is van voorjaar 1981, maar de auto kan natuurlijk later op naam gezet zijn.
Ze ziet er fantastisch uit, en een echte James Bond dus zo te lezen.
Succes met afbouwen!
Maar maakt niet uit, 007 stickers zijn lelijk en komen er zeer zeker niet op

Eendrijder sinds 11/5/2011!
Ondertussen wordt er hard gewerkt, maar nog geen foto materiaal 
Van de week zijn aangekomen 3 goede deuren (voor 2 en rechtsachter). Linksachter was gelukkig te repareren. Ook kofferbakdeksel is er samen met nieuwe vin, rooster voorop, ventilatiekap binnenzijde, bediening van de kachelpotten en nog wat meer klein materiaal.
Dan wordt het nu ook tijd om na te denken over de verzekering en taxatie, voorheen had ik een normale WA erop maar dat is natuurlijk niet toereikend meer.
Nu neig ik naar NAG Direct, die bieden een speciale verzekering aan voor klassiekers. Als taxateurs accepteren ze zichzelf (kosten 79) of Europe Expertise (kosten 127). Klinkt wel lekker die van henzelf, maar weet niet of het zo slim is. Die taxateur heeft geen baat bij een hoge waarde namelijk.
Iemand een tip?

Van de week zijn aangekomen 3 goede deuren (voor 2 en rechtsachter). Linksachter was gelukkig te repareren. Ook kofferbakdeksel is er samen met nieuwe vin, rooster voorop, ventilatiekap binnenzijde, bediening van de kachelpotten en nog wat meer klein materiaal.
Dan wordt het nu ook tijd om na te denken over de verzekering en taxatie, voorheen had ik een normale WA erop maar dat is natuurlijk niet toereikend meer.
Nu neig ik naar NAG Direct, die bieden een speciale verzekering aan voor klassiekers. Als taxateurs accepteren ze zichzelf (kosten 79) of Europe Expertise (kosten 127). Klinkt wel lekker die van henzelf, maar weet niet of het zo slim is. Die taxateur heeft geen baat bij een hoge waarde namelijk.
Iemand een tip?
Eendrijder sinds 11/5/2011!
En er wordt nog steeds hard gewerkt!
Ondertussen is de rechterachterdeur helemaal klaar


De rubbers voor de overige deuren komen morgen, maar linksachter is verder helemaal af

En iets waar ik heeeeel blij van wordt, eindelijk van die verschrikkelijke sliertjes op de achterdeuren af. Misschien niet helemaal origineel bij deze versie, maar dit maakt de auto echt een miljoen keer mooier in mijn ogen:

En het blokje is ook schoongemaakt en weer terug, moet nog wel iets aan gebeuren maar dat is minimaal:

Kachelpotten zijn gespoten en voorzien van nieuw schuim van binnen, de bediening binnen is vervangen (mistte de standen), vin voorop was kapot en is vervangen en gaasje/rekje vervangen en mooi zwart gespoten.
Niet goed op de foto te zien is dat de binnenbekleding er volledig in zit ondertussen, de bedrading is nu dus netjes weggewerkt.
Vandaag een motorkap opgepikt, origineel en zonder roest en slechts 1 deukje. Die gaat van de week in de verf samen met de voordeuren, voorschermen en achterklep. En dan is het echt alleen nog in elkaar puzzelen.
Ook besloten om 4 nieuwe velgen te halen, kosten 'slechts' 50 euro per stuk. Daarvoor kan je simpelweg de huidige niet opknappen. Alleen aan verf en tectyl ben je al 25 kwijt per velg. En dan moeten ze nog uitgedeukt, geschuurd, spuitplamuur en de echte kleur.
Ik hoop dat met 2 weken de hele boel klaar is!
Ondertussen is de rechterachterdeur helemaal klaar


De rubbers voor de overige deuren komen morgen, maar linksachter is verder helemaal af

En iets waar ik heeeeel blij van wordt, eindelijk van die verschrikkelijke sliertjes op de achterdeuren af. Misschien niet helemaal origineel bij deze versie, maar dit maakt de auto echt een miljoen keer mooier in mijn ogen:

En het blokje is ook schoongemaakt en weer terug, moet nog wel iets aan gebeuren maar dat is minimaal:

Kachelpotten zijn gespoten en voorzien van nieuw schuim van binnen, de bediening binnen is vervangen (mistte de standen), vin voorop was kapot en is vervangen en gaasje/rekje vervangen en mooi zwart gespoten.
Niet goed op de foto te zien is dat de binnenbekleding er volledig in zit ondertussen, de bedrading is nu dus netjes weggewerkt.
Vandaag een motorkap opgepikt, origineel en zonder roest en slechts 1 deukje. Die gaat van de week in de verf samen met de voordeuren, voorschermen en achterklep. En dan is het echt alleen nog in elkaar puzzelen.
Ook besloten om 4 nieuwe velgen te halen, kosten 'slechts' 50 euro per stuk. Daarvoor kan je simpelweg de huidige niet opknappen. Alleen aan verf en tectyl ben je al 25 kwijt per velg. En dan moeten ze nog uitgedeukt, geschuurd, spuitplamuur en de echte kleur.
Ik hoop dat met 2 weken de hele boel klaar is!
Eendrijder sinds 11/5/2011!
En natuurlijk wordt er nog hard gewerkt, het einde komt met de dag dichterbij!


Achterkant is klaar!

Radio zit er ook in, evenals een sigarettenaansteker. Alles valt langzaam op zijn plek op bij het dashboard. De oude zekeringenkast is voor de radio en aansteker geplaatst voor de veiligheid, en hadden we toch over

Even passen van de voorschermen, uiteraard aanpassingen nodig. 2014 en we kunnen nog geen stuk metaal namaken blijkbaar. Eigenlijk is het schandalig, waren zeker niet de goedkoopste. Maar het is gelukt, en vandaag worden ze gespoten:

Verder zijn alle deuren klaar (ook van binnen), loopt het blokje weer als vanouds en staat het interieur klaar voor plaatsen samen met de mattenset. Hopelijk zaterdag af zodat de taxateur gebeld kan worden en de boel de verzekering in kan


Achterkant is klaar!

Radio zit er ook in, evenals een sigarettenaansteker. Alles valt langzaam op zijn plek op bij het dashboard. De oude zekeringenkast is voor de radio en aansteker geplaatst voor de veiligheid, en hadden we toch over


Even passen van de voorschermen, uiteraard aanpassingen nodig. 2014 en we kunnen nog geen stuk metaal namaken blijkbaar. Eigenlijk is het schandalig, waren zeker niet de goedkoopste. Maar het is gelukt, en vandaag worden ze gespoten:

Verder zijn alle deuren klaar (ook van binnen), loopt het blokje weer als vanouds en staat het interieur klaar voor plaatsen samen met de mattenset. Hopelijk zaterdag af zodat de taxateur gebeld kan worden en de boel de verzekering in kan

Eendrijder sinds 11/5/2011!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Nieuwe velgen zijn er gisteren onder gegaan, en heb juist nieuwe wieldopjes erbij genomenCitroenAZU schreef:Die wordt schitterend!
Als je toch nieuwe velgen koopt zou ik de wieldopjes weglaten.
Deze beschadigen je velgen namelijk. (En het staat beter)


En thanks voor het compliment, ik heb zoveel zin om weer te karren. Voelt alsof ik iets mis op dit moment

Eendrijder sinds 11/5/2011!
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn
En er is weer gewerkt, HARD gewerkt!
Bank erin gezet

De motorkap moet nog komen samen met de reflectoren

MAAAAARRRRRRRRRRRR
Die zijn er dan ook nu!

Waarmee ik officieel kan zeggen dat de restauratie klaar is!
Vanmiddag is de taxateur geweest en zojuist de verzekering aangevraagd en schorsing opgeheven! Vrijdag nog even keuren en dan kan ik zaterdag eindelijk de weg weer op!
Genieten!!
Bank erin gezet

De motorkap moet nog komen samen met de reflectoren

MAAAAARRRRRRRRRRRR
Die zijn er dan ook nu!

Waarmee ik officieel kan zeggen dat de restauratie klaar is!





Vanmiddag is de taxateur geweest en zojuist de verzekering aangevraagd en schorsing opgeheven! Vrijdag nog even keuren en dan kan ik zaterdag eindelijk de weg weer op!





Genieten!!
Eendrijder sinds 11/5/2011!