Restauratie 2CV6 uit 1980
Nou ik weet hoe 't moet, dan nu maar een paar plaatjes van 't proces.

De zooi die 'onder de kap' heerste

Het 'chassis'

en de 'ophanging'

De zooi die 'onder de kap' heerste

Het 'chassis'

en de 'ophanging'
Laatst gewijzigd door Robcap op zo 12 okt, 2014 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Rob

2CV6 uit 1980,Verte Embrun

2CV6 uit 1980,Verte Embrun
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten

'Vooras'

Ook mooi schoongemaakt, hier in de RX5, 2 lagen RX10 volgden nog.

Stuurleviertjes, weinig speling, dus netjes schoongemaakt,

lekker ingevet, nieuwe rubbers, en samenbouwen (x2)

'Steekassen'

Ook 2x schoongemaakt, nieuw vet en rubbers, klaar voor samenbouw.
Laatst gewijzigd door Robcap op wo 26 feb, 2014 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Rob

2CV6 uit 1980,Verte Embrun

2CV6 uit 1980,Verte Embrun
Inderdaad, uit de bootjes wereld. Vriend van me had een stalen schip (nu polyester, dus de schijf was over).
't Is prima om ouwe tectiel weg te raggen, en 't staal, ook 't relatief dunne spul van de veerpotten, kon 't zonder problemen aan. Ze zijn er met 1, 2 en 3 schijven op 1 asje.
't Is prima om ouwe tectiel weg te raggen, en 't staal, ook 't relatief dunne spul van de veerpotten, kon 't zonder problemen aan. Ze zijn er met 1, 2 en 3 schijven op 1 asje.
Groet, Rob

2CV6 uit 1980,Verte Embrun

2CV6 uit 1980,Verte Embrun

Achteras en remleidingen monteren


Moest wel even deze 2 plaatjes ombouwen, die zaten niet op de nieuwe remleidingen. Gelukkig had ik de ouwe nog niet weggegooid.


Achteras klaar.
Nieuwe schokbrekers.
Ik weet alleen niet hoe ver ik de achtras omhoog kan zetten met die verlengde oogbouten. Dat zal blijken.
Groet, Rob

2CV6 uit 1980,Verte Embrun

2CV6 uit 1980,Verte Embrun
even een filmpje<<<<----klikkerdeklik
Een mooi moment, motortje start weer, na 't vervangen van de brilrubbers, kleppen stellen en een revisie van de carburateur (schoonmaken, nieuwe sproeiers en pakkingen) .
Even de koets provisorisch op het chassis gezet, om de kabelboom aan te sluiten.
Zo staat 'ie er bij nu

Een mooi moment, motortje start weer, na 't vervangen van de brilrubbers, kleppen stellen en een revisie van de carburateur (schoonmaken, nieuwe sproeiers en pakkingen) .
Even de koets provisorisch op het chassis gezet, om de kabelboom aan te sluiten.
Zo staat 'ie er bij nu

Groet, Rob

2CV6 uit 1980,Verte Embrun

2CV6 uit 1980,Verte Embrun