Pagina 2 van 3

Geplaatst: za 8 mar, 2014 12:31
door deusjevo
Ik ga 't volgen, leuk!

Geplaatst: za 8 mar, 2014 13:05
door vanVeller
Het 4x4 systeem is inderdaad Voisin. Zelf heb ik de cardan door de achteras laten lopen zoals ook bij Barbour. Je moet dan wel het chassis aanpassen, dit chassis was al klaar dus hier niet gebeurd.

Geplaatst: za 8 mar, 2014 17:41
door Rageend
Leuk project om te volgen. En volgens mij kan je prima Barbour en Voisin met elkaar combineren. Ben benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien. (en wat ie gaat wegen).

Geplaatst: zo 9 mar, 2014 15:42
door joe_catchou
Merci, voor de lovende woorden .
Natuurlijk sta ik niet alleen aan dit project enkel dus als de lasser.
De eigenaar weet wat ie doet ,heeft dan ook al meer dan 25jaar ervaring met eenden en denk toch al een 20 tal jaartjes een 2cv garage
( geen reclame maken maar kijk maar op de achterkant van de stoel) daar voor was hij ook actief in een eende garage van een ander in zijn jonge jaren .
Maar de meeste kennen hem wel denk .

Goed, best fijn om mee aan dit uniek stuk project een toch wel grote hoofdrol in te mogen spelen zeg maar .

Waarschijnlijk volgend weekend verder met dit project voor het definitief bevesteging op het chassis en de bescherming van de passagiers denk ik .
Want het lassen kruipt best veel tijd,en warmte in (alu)en dat zuigt je persoonlijke energie leeg .
Ook heb ik mijn gewone werk nog dus dat gaat in de week ook gewoon weer verder.

Heel het gebeuren zou in buizengewicht alleen een 28kg wegen .
Pakt dan nog een kilo of 2 bij aan las .
Chassis weet ik niet maar kon je ook zo mee gooien .
Dit chassis heeft trouwens op de citromobiel gestaan
Je weet zelf wat een bak weegt 2x en een motor met een paar extra gram van die grotere cylinder en pistons van de heer Van Gool(is niet de naam van de Garage maar de letters kan je er voor gebruiken om het op te zoeken ).
Een heus team werk van Belse eende garage's dus aan dit project.
Samen sterk in de Libyan Rally als enige eend tussen al dat zwaar geweld van truck ,jeep's fabrieks klare buggy's ( die blijkbaar voorig jaar goed brande hahahah)
tussen al die duizenden Pk's gaan zij het bewijzen dat het wel kan met de eend .
en hoop ik natuurlijk dat het ook de streep haalt zonder een deuk in de kooi ;-)

Geplaatst: ma 10 mar, 2014 19:08
door joe_catchou
werd nog even op mijn vingers getikt en moest nog zeggen dat het dit jaar in Marocco te doen is, maar met een beetje opzoek werk wisten de mensen wel denk ik .
maar daar gaat het niet over in dit topic denk ik dan .
het gaat hier om de bouw .
heheheheh :-p

Geplaatst: za 22 mar, 2014 19:03
door joe_catchou
zo gister weer wat verder .
Afbeelding
maken van het kruis en binnen kooi.
ook de eigenaar zag dat het goed was .
Afbeelding
verder kruis maken .
Afbeelding
zo nog door doen van de buis en aan elkaar zetten .
dit zal wat later worden want tijd vliegt ook al is er niet veel tijd meer over .
Afbeelding
ander zicht .
Afbeelding
een klein technisch overzicht van de lui die de mechanische en technische kant doen .
zie de hendels tunnel en rem gedeelte van het 4x4 gebeuren .
Afbeelding
hier het remgebeuren , nog lassen van de buisjes onder .
Afbeelding
nog een kijk binnen ,nou ja binnen he ?
Afbeelding
mooie pookjes en 4x aparte remmen
Afbeelding
koppelingskabel.
Afbeelding

Geplaatst: za 22 mar, 2014 20:52
door Ramon
hola

weet jij wat voor schobrekers er gebruikt worden?
en wat voor banden zijn dit?

Geplaatst: za 22 mar, 2014 21:49
door schermer
Whaaa ontzettend stoer ding! Erg mooi dat je ook de techniek nog kan zien

Geplaatst: zo 23 mar, 2014 11:53
door Punky
Ziet er echt gaaf uit Joe!!!

Geplaatst: zo 23 mar, 2014 17:13
door Ed147
Prachtig werk zeg, wow!!

Geplaatst: ma 24 mar, 2014 18:55
door joe_catchou
de shoks zijn speciale zoals die van England ben de naam even kwijt die je kan regelen voor de hardheid maar dan net wat dikker .
banden staan er nog niet op voor de rit.
die er nu op staan komen van de race diane. effe tijdelijk.
van de techniek is helaas helemaal niet mijn ding .
die krediet gaat naar Dhr Dierens David ,Frank Elsermans, en de motor naar de Dhr Flip Van Gool.
enkel al het lasgebeuren is op mijn nek .

Geplaatst: ma 24 mar, 2014 22:32
door voeteir
Ik vraag mij af hoe dit wettelijk op de baan kan.
Komt daar een belgische nummerplaat op?

Knap vakmanschap!

Geplaatst: di 25 mar, 2014 10:39
door Wim van den Bergh
joe_catchou schreef:... eigenaar zag dat het goed was ...
Doe de groeten aan Frank Elsermans van mij. We zijn samen meermaals naar de UK gegaan op bezoek bij de Lomax kitcar fabriek. Mooi project.

Geplaatst: di 25 mar, 2014 19:26
door michel08
Prachtig werk !!!

Geplaatst: vr 28 mar, 2014 20:04
door joe_catchou
nou hier zijn we weer woe. avond nog wat donderdag avond nog en dit tot 12h.
tijd begint toch te dringen nu voor de heren .
maar goed even lekker maken met 2 korte fimpjes .
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater
en
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater

zo nog wat aflas werk.
Afbeelding
meer komt er niet op .
Afbeelding
Sniff and the tears "drivers seats.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo en vandaag maar even naar het andere sup topicje aca rep.
zie het andere topic dus .