Pagina 2 van 19
Geplaatst: zo 30 mar, 2014 10:42
door RobM
ik nam in elk geval een niet-standaard kleur.
zoiets als matzwart met veel chroom (ook velgen), metallic aquamarijn, etc.
je maakt een hele speciale auto, daar zou ik een hele speciale kleur bij doen.
Gr Rob
Geplaatst: zo 30 mar, 2014 12:43
door TB
Ac 109, gris metalise lijkt me erg mooi. Een oude kleur die je ziet op de eerste A types. Vanwege de ribbelkap en zonder 3e zijruitjes lijkt me deze kleur best te doen.
Ook eens wat anders dan felgekleurd en onwijs opvallend.
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 08:44
door ami6
Hallo,
bedankt voor het meedenken.
Het wordt dus zeker niet iets matzwart of flashy, ik wil de wagen zo neutraal, onopvallend en stijlvol houden.
Ook geen overmatig chroom en atributen maar een "gladgeschoren" autootje.
Zelf dacht ik aan een donkergrijs, zeker geen metaalkleur.
Eigenlijk zoek ik een grijs met een lichte tint bruin,aubergine in.
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 10:35
door brammie
Aan de naam te zien moet je dat ook zeker doen
rattus ferrum
rat grijs met roestbruin

Geplaatst: ma 31 mar, 2014 18:20
door joe_catchou
rooie meni vind ik wel wat hebben van kleur .
vriend van ons is zijn wagen er zowat mee aan het in smeren .
maar weet hier ook nog niet helemaal wat style of kleur hij wil .
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 18:39
door Bartjes2cv
Een mat grijze variant is wel erg mooi !!!!
Mooi project, zou toch leuk zijn als ie ook op de weg mag !!!
Top

Geplaatst: ma 31 mar, 2014 20:08
door ami6
Hallo,
ik dacht persoonlijk aan Nimbus Grey van Audi , lijkt me mooi en neutraal met een zwart dakje :

Geplaatst: ma 31 mar, 2014 21:47
door azuiper
de auto lijkt veel op deze schitterende auto
http://www.ollierkkila.com/Site/?page_i ... gallery=69
die kleur in combinatie met zwarte spaakvelgen is superrrrrrr
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 22:46
door ami6
Die auto is dan ook één van de inspiratiebronnen!
Geplaatst: di 1 apr, 2014 00:21
door azuiper
laat me raden AMI6 : één van de andere inspiratiebronnen is deze auto
http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=647297
Geplaatst: di 1 apr, 2014 00:24
door ami6
Ja, en zo kunnen we nog uren doorgaan!
Ik vertelde reeds dat ik niks had uitgevonden ; alles is reeds bestaand en aangepast aan mijn idee!

Geplaatst: za 5 apr, 2014 09:17
door ami6
Geplaatst: za 5 apr, 2014 09:49
door Bartjes2cv
Like

Geplaatst: za 5 apr, 2014 10:28
door Bartje
Mooi project, maar ehh...
ami6 schreef:
Door deze aanpassing heb je minder/een korte hevelarm "tussen" je rempedal en je hoofdremcilinder, waardoor je (veel) harder moet trappen om de zelfde remkracht te krijgen.
Zou je niet je hele pedalen/hoofdremcylinder houder om hoog zetten?
Of anders gezegt; ik raad je dringend aan dit te doen, want de aanpassing op de foto verslechtert je remveiligheid.
Succes en groeten, Bart
Geplaatst: zo 6 apr, 2014 05:59
door ami6
Hallo,
leuk dat jullie meedenken, dat vind ik echt tof!
echter...: als je goed kijkt is de "hevelarm" van de originele pedaal helemaal niet ingekort hoor, dat lijkt misschien zo op de foto, maar de lengte is niet ingekort. Ik heb enkel het terugkerende stukje (waar de "champignon" of het drukgedeelte voor de voet aan bevestigd is) doorgeslepen en vanaf daar in een hoek van 90° verlengd totdat ik de juiste hoogte kreeg (dat ik origineel zo'n 17 cm vanaf onderkant pedaal)
Ik heb me vooraf ingelicht bij iemand die veel slimmer is dan mezelf en die beweert dat als je een kracht loodrecht uitoefent of een hefboom of hevelarm zoals jullie dat noemen op het uiteinde van de hevelarm dan gaat er geen enkele kracht verloren.
greetz,
oli .