Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 12:40
door brammie
Zo te zien zes
een 9pk heeft er vijf toch?

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 13:50
door Bull Frog Bleu
Zo te zien is er een 9pk onderblok gebruikt en opgebouwd met 12pk onderdelen.
Ook carbarateur, spruitstuk en luchtfilter (zonder voorverwarmingsbuisje op spruitstuk) lijkt me 12pk. De 9pk had een 22 ZACI. Of latere motoren al een 26 cibi.
Koelbeplating en motorsteunen zouden nog afwijkend kunnen zijn.

Al met al vreemd dat deze combi in jou ENAC terecht is gekomen gezien deze uitvoering was bedoelt om door de week als bedrijfsauto te dienen.
Extra pk's zou daar wel prettig bij zijn.

Geplaatst: wo 16 apr, 2014 19:57
door BasvanEerden
Ik heb nog niet naar de dynamo gekeken. Maar de ventilator heeft 6 bladen. Op de papieren staat niks over de motor vermeld.

Geplaatst: do 17 apr, 2014 21:05
door Yannick
Inderdaad een 9pk met 12pk-onderdelen. Je auto heeft dus een downgrade gehad.

Je ziet soms de gekste dingen. Een tijdje geleden stond er in Belgiƫ een Dyane te koop waar origineel een 425cc met 21pk in hoorde te zitten. Daar hadden ze ook ooit een 12pk in gelepeld! Sommige mensen hebben gewoon heel weinig haast.

Maar in deze 2cv hoort dus eigenlijk een 18pk, met AZ op het typeplaatje. Ziet eruit zoals op deze foto.

Afbeelding

Bij een 18pk heeft het spruitstuk vier losse voeten en staat het vast met 8 moeren (zoals bij een oud Ami6-blok), bij een 9 of 12pk staat het spruitstuk vast met 6 moeren zoals bij jou het geval is.

Geplaatst: ma 21 apr, 2014 16:58
door siemen
Mooi man! Prachtige auto!

Geplaatst: ma 28 apr, 2014 17:31
door AZL57
9 pk heeft 4 of 8 blads propellors gehad. Ik weet niet of ie ook nog de 6 blads van de 12-18 pk heeft gehad.

Geplaatst: wo 30 jul, 2014 19:42
door BasvanEerden
Na lang overleg en goed overleg met de RDW is het vooronderzoek afgerond. De eend mag aangepakt worden en NL kenteken krijgen. Het chassis is slecht en de koets heeft aandacht nodig. Maar de motor moet van de RDW een origineel type 18pk zijn. Omdat hij nu niet aan de 1/3 - 2/3 regel voldoet.

Dus wie er motor en bak heeft of me er aan kan helpen. Alle hulp is welkom.

Geplaatst: di 12 aug, 2014 22:08
door BasvanEerden
Bij deze nog wat foto's.

De mooie vlakke laadvloer:
Afbeelding

De cockpit:
Afbeelding

Wie weet of deze stoelglijders er origineel in zaten? Ik heb geen voorbank of voorstoelen er bij.
Afbeelding

Deze bank heb ik er bij gekregen. En klapt ook nog. Wie weet voor interieur er in een AZA uit 1967 zat?
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: wo 13 aug, 2014 19:59
door Ed147
Er hoort inderdaad wel een opklapbare achterbank bij.
En wees zuinig op die vloer achterin, ik heb er toen veel geld voor moeten betalen!

Geplaatst: wo 13 aug, 2014 20:13
door Geert
Stoelgeleiders horen er niet in, daar zaten gaten voor in de bodemplaat en haakjes onder aan het stoelframe.
Prachtige wagen !

Geplaatst: wo 13 aug, 2014 21:28
door engbokho
Stoel geleiders horen er bij deze waarschijnlijk wel in.
Deze zijn van het type Ami 6 en worden ook in de 2cv's met beklede banken (zoals de Azam) gebruikt Je moet dus op zoek gaan naar een voorbank frame en een bijbehorend "glijframe" van een Azam. Het bankframe is net iets lager dan die van een gewone AZ (met hangmat zittingen) die inderdaad direct in de vloer haakt en niet is verstellen onder het rijden.

Geplaatst: do 14 aug, 2014 07:19
door Geert
Weer wat bijgeleerd !

Geplaatst: do 21 aug, 2014 21:41
door Yannick
Ik geloof niet dat alle ENAC's zo'n glijframe hadden? Aangezien het hier om een auto gaat die tussen de personenwagen en utilitaire inhangt, zullen de meeste AZ ENAC's wel met een gewoon voorbankje geleverd zijn.

Of beklede banken op de AZ als optie te nemen waren, weet ik niet. En of er in pakweg '68 al niet twee AZAM-banken in gemonteerd werden, zal ook niemand kunnen zeggen...

Geplaatst: do 21 aug, 2014 22:55
door chummydj
Mooi !!!!!

Geplaatst: zo 31 aug, 2014 12:35
door siemen
mooie auto! al bijna klaar??!!