lachen, Leo
levensgevaarlijk is die eend (die overigens niet van mij is) zeker niet, niet eens gevaarlijk.
Het leuke aan die eend is dat ie heel goedkoop was en de sport is het om 'm met minimale middelen op de weg te houden. Hij rijdt trouwens verdomd lekker. Bij m'n eigen eend ben ik al bang voor een krasje. Deze is gedeukt, dof en roestig... als er iets kapot is wordt dat meestal ruw maar degelijk opgelapt. Beetje menie erover...klaar. Ik weet hoe chassis er van binnen uitzien en wat verantwoord is en wat niet. Dit chassis was plaatselijk slecht en heb ik het met wat profieltjes en platen versterkt. De APK meester heeft het al 2 keer goedgekeurd.
Natuurlijk roesten lasnaden snel en kruipt er vocht tussen platen, met wat voorzorgsmaatregelen (galvaniseren met E-zink, carroseriekit etc.)
kun je ook dat binnen de perken houden.
Het zal niet eeuwig houden, maar voorlopig ziet het er prima uit. En als het het dan begeeft is het echt niet zo dat je eend midden op de snelweg doormidden scheurt en je met een salto mortale op de andere weghelft belandt. Je zult net zoals bij een origineel chassis eerst merken dat ie zwaarder stuurt etc. Zelfs een gelast chassis is taai. Je moet de boel dan wel en beetje 'doorlassen' niet met wat kleine kloddertjes erop plakken. Een goede las zal nooit in 1 keer in z'n geheel scheuren.
Er zijn mensen die zich gek laten maken door garagisten die bij het eerste beste roestputje een chassiswissel adviseren($$$!!). Ik vind het leuk om deze goedkope auto goedkoop te houden. Een eend is de aangewezen auto om zelf een beetje te 'bodgen' en rijdend te houden. En om deze eend nu gevaarlijk te noemen gaat mij echt te ver.Er zijn mensen die zetten gewoon oogkleppen op en blijven doorrijden met een zwaarsturende auto, ik doe er tenminste iets aan.
Bullit,
trouwens ik deze eend heeft anderhalve maand geleden nog door Groningen gereden toen ik ging zeilen. Zonder brokken! (Terwijl er op een gegeven moment 5 personen en wat bagage in zat!)
chassis gezakt? auto stuurt zwaar
Ik denk ook dat t wel los zal lopen, blueducks eend is geknikt toen we met zijn 4en hard een bocht namen, we merkte t bij t uitstappen (net een sportwagen zo laag haha)
Na het rechtbuigen en inlassen van knikplaten (al een stadium verder dan de besproken eend dus!!) Stuurde de eend weer wat lichter (nog steeds zwaar)
Inmiddels ligt de eend uit elkaar en hebben we de schade op kunenn nemen. => ik heb voor liefhebbers foto's van de schade en de gebroken!!!!!!! stuuras! => dat wisten we niet, over gevaarlijk gesproken!
Zat nog 1 cm over het asje van het stuurrondsel, de rest was afgebroken!!
Wat ook een reden kan zijn van zwaarder sturen is het verzakken van de carosserie (voetenbak) over het chassis, maar bij een koets die er zo aan toe is , zul je ook wel een gaar chassis hebben.
Naar mijn mening is er als een eend zwaar stuurt echt iets aan vervanging toe! , das ook wat anders als een paar roestplekjes! Het knikken van een chassis gaat geleidelijk, maar zwaar sturen is het teken dat je al in een vergaand stadium zit!
Na het rechtbuigen en inlassen van knikplaten (al een stadium verder dan de besproken eend dus!!) Stuurde de eend weer wat lichter (nog steeds zwaar)
Inmiddels ligt de eend uit elkaar en hebben we de schade op kunenn nemen. => ik heb voor liefhebbers foto's van de schade en de gebroken!!!!!!! stuuras! => dat wisten we niet, over gevaarlijk gesproken!
Zat nog 1 cm over het asje van het stuurrondsel, de rest was afgebroken!!
Wat ook een reden kan zijn van zwaarder sturen is het verzakken van de carosserie (voetenbak) over het chassis, maar bij een koets die er zo aan toe is , zul je ook wel een gaar chassis hebben.
Naar mijn mening is er als een eend zwaar stuurt echt iets aan vervanging toe! , das ook wat anders als een paar roestplekjes! Het knikken van een chassis gaat geleidelijk, maar zwaar sturen is het teken dat je al in een vergaand stadium zit!
Tja.....duzzz
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Hoe zwaar is zwaar!?!
Het hoeft natuurlijk niet het chassis te zijn, heb je je fuseepennen onlangs nog doorgesmeerd? als dit als (te) lang geleden is zou ook dit een oorzaak kunnen zijn voor het zware sturen! 't is maar een idee, maar je weet maar nooit!
greetz Rusty
Het hoeft natuurlijk niet het chassis te zijn, heb je je fuseepennen onlangs nog doorgesmeerd? als dit als (te) lang geleden is zou ook dit een oorzaak kunnen zijn voor het zware sturen! 't is maar een idee, maar je weet maar nooit!
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
tja, ik had er dan ook een tafelpoot onder gelast (kokerprofiel 30x30)..., ik wist zo al dat ie daarmee nooit door de apk zou komen, maar tot die tijd heb ik er gewoon mee gereden. Achteraf gezien n beetje onverantwoord ja. Doe ik dus ook niet meer. Maar alles is weer veilig, want de eend ligt op zn kant in de garagebox, met een nieuw chassis ernaast, en de ouwe ligt denk ik al bij de hoogovens ofzo.
Persoonlijk zou ik het chassis gewoon gelijk vervangen! Als dat financieel niet mogelijk is desnoods zien op te lappen. Zou k liever niet doen want als er wat gebeurd dan zou ik nooit willen dat het verkeerd afloopt.
Beter in een keer goed doen dan met allerlei lapmiddeltjes de eend op de weg proberen te houden.
Beter in een keer goed doen dan met allerlei lapmiddeltjes de eend op de weg proberen te houden.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987