olievulpijp

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Re: olievulpijp

Bericht door AK350 » zo 25 mei, 2014 10:14

Metdefranseslag schreef:Bij motor stationair komt er lucht uit gat van oliepeilstok. Ik moet dus de olievulpijp vervangen
Kun je hierdoor wel bepalen of de olievulpijp goed of slecht is ?
Ik dacht dat het vacuum gemeten moest worden..
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 25 mei, 2014 11:04

Dat " bakmatje" is maar de halve oplossing ..............................[/quote]

Idd er zitten meer onderdelen dan alleen dat platte stukje siliconen. Ook dat zal waarschijnlijk uitgedroogd en keihard zijn en valt uit elkaar zodra je het aanraakt. Je wilt blijven rijden schrijf je maar met zo'n revisie setje dat is het een klusje dat je tussen het avond eten en het koffie drinken door doet. stelt echt niks voor. Dicht vouwen gaat niet lukken dat lipje breekt af. vast lassen kan evt d.m.v hecht lasje's, solderen bijna uitgesloten ten eerste ga je veel warmte inbrengen of daar dat rubber wel tegen kan? ook zal de rest olie naar buiten komen hoe goed je het ook schoonmaakt. De tin zal daar door niet hechten.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 25 mei, 2014 11:10

Het pijl stok buisje moet licht zuigen als het lucht blaast ga er dan maar van uit dat de vulpijp niet meer goed werkt.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » zo 25 mei, 2014 11:38

Bedankt voor de tips! Ik heb dus 1 x-tra oude vulpijp dus ik kan er eventueel 1 verkloten maar het leek mij wel de moeite waard en zal een kennis vragen om een paar hechtlasjes.
fijne dag verder,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » di 27 mei, 2014 19:00

Een onderdelen-webshop uit de polder verkoopt losse olievulpijpsluitringen . Heb er net 1 besteld.
m.v.g,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » di 27 mei, 2014 19:34

Metdefranseslag schreef:Een onderdelen-webshop uit de polder verkoopt losse olievulpijpsluitringen . Heb er net 1 besteld
Gezien je dual click / postings hem je hem misschien 2 x besteld, kun je beide vulpijpen reviseren :lol:
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » di 27 mei, 2014 20:01

Tja, durf bijna niks meer te plaatsen te plaatsen ;-)
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » di 27 mei, 2014 21:56

wahaha!!
goeie actie trouwens, dat sluitring ding bestellen.
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » za 31 mei, 2014 21:07

Eens kijken of dit in 1 keer kan al hebben we het natuurlijk ook telkens over een twee cv. Helaas is het niet gelukt met de olievulpijp ondanks enkele goede berichten hierover. Het bakmatje heeft niet gewerkt en zodoende kan ik de revisie opnieuw gaan doen. Ik vond de oude rubbers trouwens niet eens heel erg slecht ze zijn er heel uit gekomen en waren nog een beetje buigzaam. 1 cilinder lekt kan dat nog wat te maken hebben met het olieverbruik/lekkage?
fijn weekend verder,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » za 31 mei, 2014 22:31

Als een cilinder lekt denk ik dat je ook eens naar de brilrubbers kunt kijken.

Deze worden dmv. veerdruk tegen het carter gedrukt en kunnen door ouderdom hard worden.
Je kunt het blok terplaatse schoonmaken en na een ritje kijken of je olielekkage ziet.

er zijn nutuurlijk meer plekken die kunnen lekken, kleppendeksel pakking, olie leiding, olie keerringen. probeer eerst uit te zoeken waar het lekt en waardoor voordat je teveel vervangt.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
bebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 4 apr, 2005 07:11
Locatie: Oss

Bericht door bebe » zo 1 jun, 2014 21:34

Metdefranseslag schreef:Helaas is het niet gelukt met de olievulpijp ondanks enkele goede berichten hierover. Het bakmatje heeft niet gewerkt en zodoende kan ik de revisie opnieuw gaan doen. Michel
Waar ik benieuwd naar ben: Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het bakmatje niet werkt?
Eendracht maakt macht.

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » ma 2 jun, 2014 09:20

@bebe, er kwam veel lucht uit gat van oliepeilstok ik hadzelfs het idee dat het erger was. misschien iets niet helemaal goed gedaan maar in ieder geval zit er nu weer een goede pakking tussen want de oude was bijna helemaal weg.
m.v.g.,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » ma 2 jun, 2014 17:32

Ik ben benieuwd hoe het nu met de nieuwe pakking gaat ? voel je nog lucht uit het gat van de peilstok komen of is dit opgelost ?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » ma 2 jun, 2014 23:04

Met de nieuwe pakking komt er ook nog lucht uit. Ik had trouwens de gedeeltelijk gereviseerde en schoongemaakte pijp ook nog getest door er mbv een doek aan te zuigen maar dit kan ik niet aanbevelen.
n.b. doek op gat onder, vinger op kleine buisje maar voelde geen weerstand
gr. Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » ma 2 jun, 2014 23:05

Met de nieuwe pakking komt er ook nog lucht uit. Ik had trouwens de gedeeltelijk gereviseerde en schoongemaakte pijp ook nog getest door er mbv een doek aan te zuigen maar dit kan ik niet aanbevelen.
n.b. doek op gat onder, vinger op kleine buisje maar voelde geen weerstand
gr. Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Plaats reactie