Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 8 jun, 2014 20:31
door hansje59
de carb los gehaald de vlotters zitten 18 mm
dat is dus goed
in de ruimte onder de vlotter zat veel rotzooi, is nu weg
de rest daar schoon gemaakt
het onderste deel niet los gehaald of was dat wel verstandig
er zijn twee inlaten, de onderste was vrij zwart geblakerd, was wel schoon te maken

de acceleratie pomp beweegd wel en spoot ook its benzine als je er buiten iets tegen duwd.

de lucht filterkast losgehaald en deels schoon gemaakt, hier lag een klein laagje olie en veel zware drek. nu niet meer dus

alles weer in elkaar
het ging best makkelijk
probleem lbijft gelijk
hij start wel blijt pruttelen, nu wel minder dan eerst. maar als je gas geeft zakt hij in en slaat af

heeft iemand nog een idee

dank hans

Geplaatst: zo 8 jun, 2014 21:03
door verkuilm
Je kunt er dus niet mee rijden? Zo erg is het dus?

Dan van vooraf aan beginnen. Is er opeens iets stuk lijkt het.
Vulpijp is het zeker niet. Olie in luchtfilter etc maakt allemaal niet uit.

Hij loopt wel dus? Loopt ie op een cilinder? Dat doet ie ook bijna niets.
En reageert ie heel traag op het gaspendaal. En flink schudden.

Krijgt ie wel benzine?
ALs je flink pompt met gas pendaal loopt ie ook niet?
Trek de slag van de carburateur ff. Benzine moet om je oren spuiten.

Check vervolgens of de bougiekabels nog helemaal goed zitten.

Volgende stap is inderdaad:
-Contactnatenpunten nog goed??
-Klepspelling.

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 06:28
door hansje59
de benzien toevoer moet goed zijn die spoot uit de slang.

de bougie heb ik nagekeken tijden stationair draaien er 1 los gehaald toen sloeg hij gelijk af als ik vlug was mt opzetten liep hij weer verder dat bij alle twee. ik zal dit nog een keer helemaal na lopen
bougie schoon gepoetst

hij prutteld stationair maar als ik gas geef zak hij in hou ik dat zo dan valt de moter uit, als ik pomp dan maakt dat geen verschil bij intrappen loopt hij terug en valt uit lat ik de gaspendaal los dan prutteld hij gewoon door.

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 08:59
door Geert
Ik weet niet of dit hier al is aangehaald : valse lucht .
Heb ik met mijn oude carb. ook gehad, er zat veel te veel speling op de asjes. Uiteindelijk een nieuwe erin gezet en het probleem was verholpen.
Dat verklaar echter niet dat jouw 2Cv eerst wel goed liep en opeens niet meer .........

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 10:01
door Bertje Beige
Als je de choke een stukje uittrekt, gaat ie dan beter of minder lopen?

Spuit eens met remreiniger rond de voet van de carburateur en het inlaatspruitstuk.
Als de motor anders gaat lopen zuigt ie daar valse lucht.

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 11:05
door backfire
Ik lees twee zaken, er zat rommel in de vlotterbak en die heb je schoongemaakt, dan heb je toch ook wel alle sproeiers er uit gehaald en schoongemaakt?

Verder, de acceleratiepomp moet niet iets benzine geven maar een krachtige straal. Beste testen door aan de gaskabel te trekken, want dan moet de pomp ook zijn werk gaan doen. Aanzuigbuis voor deze pomp zit ook in de vlotterkamer, die kan door die rommel ook verstopt zitten.

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 11:06
door backfire
Ik lees twee zaken, er zat rommel in de vlotterbak en die heb je schoongemaakt, dan heb je toch ook wel alle sproeiers er uit gehaald en schoongemaakt?

Verder, de acceleratiepomp moet niet iets benzine geven maar een krachtige straal. Beste testen door aan de gaskabel te trekken, want dan moet de pomp ook zijn werk gaan doen. Aanzuigbuis voor deze pomp zit ook in de vlotterkamer, die kan door die rommel ook verstopt zitten.

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 18:20
door hansje59
hoe kan ik valse lucht waarnemen

met de shoke uittrekken dan gaat hij soms uit maar doet niets beter

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 18:51
door Geert
Bertje Beige schreef:
Spuit eens met remreiniger rond de voet van de carburateur en het inlaatspruitstuk.
Als de motor anders gaat lopen zuigt ie daar valse lucht.
ZO!

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 20:27
door hansje59
oke dat ga ik morgen eens proberen

Geplaatst: ma 9 jun, 2014 23:23
door AZL57
probeer de mengselschroef eens te stellen, steeds een kwartslag draaien tmet lopende motor en dan weer proberen met het gasgeven. Wel de gedraaide slagen tellen zodat je hem zonodig wwer terug kunt stellen in de oude positie

Geplaatst: di 10 jun, 2014 17:25
door wusten-fuchs
heeft de auto nog puntje,s ?? dan condensator stuk !! loopt dan wel stationair maar bij gas geven knallen of afslaan

als je een electr ontsteking hebt gaat dit niet op alhoewel OOK dat kan kapot verder schiet me zo niks te binnen klepspeling ???