Remblokjes zonder moeite terugduwen.

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » za 14 jun, 2014 14:17

hmm ik blijf toch denken dat het lucht is. :oops: er zit niet veel anders in het syteem dat de veroorzaker zou kunnen zijn. Ga anders eens langs een garage. of langs een bedrijf die gespecialiseerd is op het gebied van remmen

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 15 jun, 2014 22:27

Weet je zeker dat je de rubbers in de remklauwen goed gemonteerd hebt? Er zit namelijk verschil in de 2 rubbers per remklauw.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » di 17 jun, 2014 09:11

Hallo,

ja , die zitten goed, die met de "vierkante" lip zit boven en de "gladde" het diepst.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 17 jun, 2014 10:44

Remt het wel goed?
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » di 17 jun, 2014 10:52

die revisie - set ( doosje met veel kleurtje,s spaans ) kan je in de ton gooien

je kan ontluchten tot je groen ziet het probleem blijft !! het rubber is namenlijk te ZACHT , waardoor elke keer na het remmen de rubbers de zuigers te ver weer naar achteren trekken waardoor je bij de volgende keer eerst weer de zuigers een eind moet verplaatsen voordat je weer de remblokken raakt vandaar die ,,sponzige vrije slag ,, je kan dit ook meten gewoon met een voelermaatje

als er iemand op het forum is die een ANDER MERK weet ?? GRAAG WE ZITTEN ER ECHT OM TE SPRINGEN !!!!

voor zover bekend is dit de enige firma die deze ringen nog maakt .
ook alle revisie- remklauwen zijn hier mee uitgerust en het remt NOOIT meer zoals orgineel!!

we monteren uit pure armoe dan ook aleen nog maar oude gebruikte remklauwen helaas raken die nu echt op . als er geen beter materiaal komt is het enige alternatief om zelf maar een firma te zoeken die deze ringen gaat maken

hetzelfde geld voor de HRC ferrodo gaat nog de rest is zooi
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 17 jun, 2014 13:15

Heeft zelfs cassis zoiets niet meer? Die kloppen zich toch altijd op de borst dat hun spullen perfect orgineel zijn. (en rechtvaardigen daarmee hun belachelijk hoge prijzen)

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5119
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 17 jun, 2014 16:46

Nou daar heb ik helaas ook al de nodige zooi van mogen ontvangen alleen hun prijzen zijn nog origineel........ :evil:
Ik wil alleen nog maar origineel oud spul...voor zover dat kan.
diverse Citroens, wat anders.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » di 17 jun, 2014 17:43

net een UUR met de belgische tak van mcc getelefoneerd ( met die fransen kan ik niks )

ze gaan nu 3 ! verschillende sets opsturen dat wordt dus monteren ,, proefrijden en bij god,s gratie zitten er goeie bij dan volgt natuurlijk A zin ze voldoende leverbaar B en voor hoelang nog ? c de prijs al moet ik wel zeggen dat me dat al jaren totaal niet meer intereseert ik denk al jaren ,,,ANDERSOM,, zorg eerst dat er goede kwaliteit is!! die paar euro meer kan me niet schelen :twisted: :twisted:


wordt vervolgd
wat niet kan doen we lekker toch

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » wo 18 jun, 2014 00:03

wusten-fuchs schreef:die revisie - set ( doosje met veel kleurtje,s spaans ) kan je in de ton gooien

je kan ontluchten tot je groen ziet het probleem blijft !! het rubber is namenlijk te ZACHT , waardoor elke keer na het remmen de rubbers de zuigers te ver weer naar achteren trekken waardoor je bij de volgende keer eerst weer de zuigers een eind moet verplaatsen voordat je weer de remblokken raakt vandaar die ,,sponzige vrije slag ,, je kan dit ook meten gewoon met een voelermaatje

als er iemand op het forum is die een ANDER MERK weet ?? GRAAG WE ZITTEN ER ECHT OM TE SPRINGEN !!!!

voor zover bekend is dit de enige firma die deze ringen nog maakt .
ook alle revisie- remklauwen zijn hier mee uitgerust en het remt NOOIT meer zoals orgineel!!

we monteren uit pure armoe dan ook aleen nog maar oude gebruikte remklauwen helaas raken die nu echt op . als er geen beter materiaal komt is het enige alternatief om zelf maar een firma te zoeken die deze ringen gaat maken

hetzelfde geld voor de HRC ferrodo gaat nog de rest is zooi
Hallo,

ik ben de topic starter en zeg dus : "EINDELIJK" iemand die me begrijpt, gelooft, want echt waar jongens , al jullie welgemeende goede raad had ik reeds verschillende malen uitgeprobeerd, en ik wou ook niet echt pochen met het feit dat het verre van m'n eerste 2cv is die ik volledig onder handen neem.

Wusten f : kun je echt (niet dat ik je niet op je woord geloof maar toch ) kun je echt met 100 % zekerheid staven wat je beweert? Ik dat ook al een tijdje in die richting, maar omdat ik nooit echt iemand kreeg die hetzelfde dacht dacht ik dat ik het bij het verkeerde eind moest hebben.

Kun je AUB me op de hoogte houden van de tests die je uitvoert ? Zijn dat dan 3 verschillende sets of drie spaanse gekleurde luciferdoosjes?
Ik ben reuze benieuwd!

Alvast bedankt!

We komen eruit jongens! Reuze bedankt!

Jullie weten méér van 2cv's dan van voetbal! (geintje!)

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » wo 18 jun, 2014 08:23

:( helaas heb ik gelijk dit probleem is ook niet nieuw speelt al een paar jaar als ik er bij leveranciers over klaag en om een oplossing vraag krijg ik bij iedereen hetzelfde standaard antwoord
,,,,,,,jij bent de enige die erover klaagt,,,,

datzelfde antwoord krijg ik trouwens ook bij opmerkingen over niet werkende ,,hoofdrempompen,, slecht passende fusee,s roestende spiegels ,,
gereviseerde stuurhuizen met meer speling dan de oude,,, bobine,s met een levensduur van 2 maand ,, startmotoren die tijdens het starten uit elkaar vallen ,, en zo kan ik nog wel een a- 4, tje vol typen

maar goed dat lost op dit moment niks op !! we gaan kijken wat er opgestuurd word en dit monteren en dan zien we verder mocht het geen van allen werken moet er een nieuwe serie worden gemaakt

mischien ben ik kritischer dan de doorsnee - eend rijder maar ik verwacht simpelweg dat het onderdeel dat ik vervang dezelfde levensduur //functie vervult als dat wat er al 25 jaar in zit!!

en dat vind ik eerlijk gezegd ook gewoon ,,,normaal,,
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
toon beekers
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 23 dec, 2012 10:22
Locatie: Geldrop
Contacteer:

Bericht door toon beekers » wo 18 jun, 2014 13:01

Heren,

Heb iets gelijkwaardigs gehad met km kabels zeer slecht van kwaliteit vielen al uit elkaar bij open maken van verpakking of pasten niet in kunststof bus in versnellingsbak.

Probeer eens in Eindhoven man is nog eigenwijzer als ik maar na 4 km kabels bij hem wel een kwalitatief goede gevonden.

MVG Toon
Méhari 1973 vert tibesti, mooi groen.
2cv6 special 1981 Chic.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » wo 18 jun, 2014 17:58

toon beekers schreef:Heren,

Heb iets gelijkwaardigs gehad met km kabels zeer slecht van kwaliteit vielen al uit elkaar bij open maken van verpakking of pasten niet in kunststof bus in versnellingsbak.

Probeer eens in Eindhoven man is nog eigenwijzer als ik maar na 4 km kabels bij hem wel een kwalitatief goede gevonden.

MVG Toon

heb ik al gebeld ken ,m goed hij kende het probleem niet zo , maar geloofde me direkt had er echter geen oplossing voor .

en alsof het zo moest zijn vandaag 3 !!! ( drie ) hoofdrempompen gemonteerd ( nieuwe) pas de derde deed het !! gaaaaaaap :evil: :evil:
wat niet kan doen we lekker toch

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 19 jun, 2014 07:44

gisteren toevallig een hoofdremcilinder gemonteerd van BENDIX, prima ding en geen problemen

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » do 19 jun, 2014 12:13

schroef schreef:gisteren toevallig een hoofdremcilinder gemonteerd van BENDIX, prima ding en geen problemen

innteresant die kan ik al lang niet meer krijgen waar had je ,m vandaan ??? of was het ,,oude stock,,?
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5119
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 22 jun, 2014 23:26

Is het geen idee als gezamenlijke europeese 2cv clubs een keurmerk voor onderdelen op te zetten? Ik meen dat de traction clubs ook al zoiets hebben.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie