Pagina 2 van 3
Geplaatst: za 14 jun, 2014 14:17
door Titatommeke
hmm ik blijf toch denken dat het lucht is.

er zit niet veel anders in het syteem dat de veroorzaker zou kunnen zijn. Ga anders eens langs een garage. of langs een bedrijf die gespecialiseerd is op het gebied van remmen
Geplaatst: zo 15 jun, 2014 22:27
door TB
Weet je zeker dat je de rubbers in de remklauwen goed gemonteerd hebt? Er zit namelijk verschil in de 2 rubbers per remklauw.
Geplaatst: di 17 jun, 2014 09:11
door ami6
Hallo,
ja , die zitten goed, die met de "vierkante" lip zit boven en de "gladde" het diepst.
Geplaatst: di 17 jun, 2014 10:44
door André Post
Remt het wel goed?
Geplaatst: di 17 jun, 2014 10:52
door wusten-fuchs
die revisie - set ( doosje met veel kleurtje,s spaans ) kan je in de ton gooien
je kan ontluchten tot je groen ziet het probleem blijft !! het rubber is namenlijk te ZACHT , waardoor elke keer na het remmen de rubbers de zuigers te ver weer naar achteren trekken waardoor je bij de volgende keer eerst weer de zuigers een eind moet verplaatsen voordat je weer de remblokken raakt vandaar die ,,sponzige vrije slag ,, je kan dit ook meten gewoon met een voelermaatje
als er iemand op het forum is die een ANDER MERK weet ?? GRAAG WE ZITTEN ER ECHT OM TE SPRINGEN !!!!
voor zover bekend is dit de enige firma die deze ringen nog maakt .
ook alle revisie- remklauwen zijn hier mee uitgerust en het remt NOOIT meer zoals orgineel!!
we monteren uit pure armoe dan ook aleen nog maar oude gebruikte remklauwen helaas raken die nu echt op . als er geen beter materiaal komt is het enige alternatief om zelf maar een firma te zoeken die deze ringen gaat maken
hetzelfde geld voor de HRC ferrodo gaat nog de rest is zooi
Geplaatst: di 17 jun, 2014 13:15
door schermer
Heeft zelfs cassis zoiets niet meer? Die kloppen zich toch altijd op de borst dat hun spullen perfect orgineel zijn. (en rechtvaardigen daarmee hun belachelijk hoge prijzen)
Geplaatst: di 17 jun, 2014 16:46
door AZL57
Nou daar heb ik helaas ook al de nodige zooi van mogen ontvangen alleen hun prijzen zijn nog origineel........
Ik wil alleen nog maar origineel oud spul...voor zover dat kan.
Geplaatst: di 17 jun, 2014 17:43
door wusten-fuchs
net een UUR met de belgische tak van mcc getelefoneerd ( met die fransen kan ik niks )
ze gaan nu 3 ! verschillende sets opsturen dat wordt dus monteren ,, proefrijden en bij god,s gratie zitten er goeie bij dan volgt natuurlijk A zin ze voldoende leverbaar B en voor hoelang nog ? c de prijs al moet ik wel zeggen dat me dat al jaren totaal niet meer intereseert ik denk al jaren ,,,ANDERSOM,, zorg eerst dat er goede kwaliteit is!! die paar euro meer kan me niet schelen
wordt vervolgd
Geplaatst: wo 18 jun, 2014 00:03
door ami6
wusten-fuchs schreef:die revisie - set ( doosje met veel kleurtje,s spaans ) kan je in de ton gooien
je kan ontluchten tot je groen ziet het probleem blijft !! het rubber is namenlijk te ZACHT , waardoor elke keer na het remmen de rubbers de zuigers te ver weer naar achteren trekken waardoor je bij de volgende keer eerst weer de zuigers een eind moet verplaatsen voordat je weer de remblokken raakt vandaar die ,,sponzige vrije slag ,, je kan dit ook meten gewoon met een voelermaatje
als er iemand op het forum is die een ANDER MERK weet ?? GRAAG WE ZITTEN ER ECHT OM TE SPRINGEN !!!!
voor zover bekend is dit de enige firma die deze ringen nog maakt .
ook alle revisie- remklauwen zijn hier mee uitgerust en het remt NOOIT meer zoals orgineel!!
we monteren uit pure armoe dan ook aleen nog maar oude gebruikte remklauwen helaas raken die nu echt op . als er geen beter materiaal komt is het enige alternatief om zelf maar een firma te zoeken die deze ringen gaat maken
hetzelfde geld voor de HRC ferrodo gaat nog de rest is zooi
Hallo,
ik ben de topic starter en zeg dus : "EINDELIJK" iemand die me begrijpt, gelooft, want echt waar jongens , al jullie welgemeende goede raad had ik reeds verschillende malen uitgeprobeerd, en ik wou ook niet echt pochen met het feit dat het verre van m'n eerste 2cv is die ik volledig onder handen neem.
Wusten f : kun je echt (niet dat ik je niet op je woord geloof maar toch ) kun je echt met 100 % zekerheid staven wat je beweert? Ik dat ook al een tijdje in die richting, maar omdat ik nooit echt iemand kreeg die hetzelfde dacht dacht ik dat ik het bij het verkeerde eind moest hebben.
Kun je AUB me op de hoogte houden van de tests die je uitvoert ? Zijn dat dan 3 verschillende sets of drie spaanse gekleurde luciferdoosjes?
Ik ben reuze benieuwd!
Alvast bedankt!
We komen eruit jongens! Reuze bedankt!
Jullie weten méér van 2cv's dan van voetbal! (geintje!)
Geplaatst: wo 18 jun, 2014 08:23
door wusten-fuchs

helaas heb ik gelijk dit probleem is ook niet nieuw speelt al een paar jaar als ik er bij leveranciers over klaag en om een oplossing vraag krijg ik bij iedereen hetzelfde standaard antwoord
,,,,,,,jij bent de enige die erover klaagt,,,,
datzelfde antwoord krijg ik trouwens ook bij opmerkingen over niet werkende ,,hoofdrempompen,, slecht passende fusee,s roestende spiegels ,,
gereviseerde stuurhuizen met meer speling dan de oude,,, bobine,s met een levensduur van 2 maand ,, startmotoren die tijdens het starten uit elkaar vallen ,, en zo kan ik nog wel een a- 4, tje vol typen
maar goed dat lost op dit moment niks op !! we gaan kijken wat er opgestuurd word en dit monteren en dan zien we verder mocht het geen van allen werken moet er een nieuwe serie worden gemaakt
mischien ben ik kritischer dan de doorsnee - eend rijder maar ik verwacht simpelweg dat het onderdeel dat ik vervang dezelfde levensduur //functie vervult als dat wat er al 25 jaar in zit!!
en dat vind ik eerlijk gezegd ook gewoon ,,,normaal,,
Geplaatst: wo 18 jun, 2014 13:01
door toon beekers
Heren,
Heb iets gelijkwaardigs gehad met km kabels zeer slecht van kwaliteit vielen al uit elkaar bij open maken van verpakking of pasten niet in kunststof bus in versnellingsbak.
Probeer eens in Eindhoven man is nog eigenwijzer als ik maar na 4 km kabels bij hem wel een kwalitatief goede gevonden.
MVG Toon
Geplaatst: wo 18 jun, 2014 17:58
door wusten-fuchs
toon beekers schreef:Heren,
Heb iets gelijkwaardigs gehad met km kabels zeer slecht van kwaliteit vielen al uit elkaar bij open maken van verpakking of pasten niet in kunststof bus in versnellingsbak.
Probeer eens in Eindhoven man is nog eigenwijzer als ik maar na 4 km kabels bij hem wel een kwalitatief goede gevonden.
MVG Toon
heb ik al gebeld ken ,m goed hij kende het probleem niet zo , maar geloofde me direkt had er echter geen oplossing voor .
en alsof het zo moest zijn vandaag 3 !!! ( drie ) hoofdrempompen gemonteerd ( nieuwe) pas de derde deed het !! gaaaaaaap

Geplaatst: do 19 jun, 2014 07:44
door schroef
gisteren toevallig een hoofdremcilinder gemonteerd van BENDIX, prima ding en geen problemen
Geplaatst: do 19 jun, 2014 12:13
door wusten-fuchs
schroef schreef:gisteren toevallig een hoofdremcilinder gemonteerd van BENDIX, prima ding en geen problemen
innteresant die kan ik al lang niet meer krijgen waar had je ,m vandaan ??? of was het ,,oude stock,,?
Geplaatst: zo 22 jun, 2014 23:26
door AZL57
Is het geen idee als gezamenlijke europeese 2cv clubs een keurmerk voor onderdelen op te zetten? Ik meen dat de traction clubs ook al zoiets hebben.