Pagina 2 van 8
Geplaatst: za 4 okt, 2014 08:19
door AZL57
Goede test. Ik had het al eens eerder opgebracht. Kunnen we geen eigen keurmerk maken van goede onderdelen. Gezien er zoveel bagger in omloop is. De traction scene heeft ook zo iets meen ik.
Geplaatst: za 4 okt, 2014 09:12
door LPGo
Even een beetje uitleg over de onderdruk in je motor..
Ok. de slang van de olievulbuis is aangesloten op het luchtfilter. Het is dus niet alleen belangrijk om een goede "oliezuigbuis" te hebben maar ook dat je luchthuishouden aan je luchtfilterzijde goed in orde is anders kan je luchtfilter nooit onderdruk genereren.
Je luchtfilter moet dus iets lucht- weerstand bieden zodat wanneer de motor loopt er ook daadwerkelijk een onderdruk in je luchtfilter ontstaat... Deze onderdruk wordt dan "doorgegeven" aan de olievulbuis...
Conclusie, het hoeft dus niet alleen aan je olievulbuis te liggen als je geen of onvoldoende onderdruk in je carter hebt.......
Geplaatst: za 4 okt, 2014 18:33
door David
Je bedoelt dat er een goed filter in zit en dat er geen valse lucht wordt aangezogen....
Want erg veel kan er mijns inziens niet fout gaan aan het luchtfilter, toch...?
Geplaatst: za 11 okt, 2014 17:36
door Michiel van G.
Vandaag bij mijn Dyane ook de druk nagekeken. Nou, daar kan wel wat vervangen worden...
stationair is er íets onderdruk (ca 2 cm waterkolom) maar als ik de motor op toeren breng... ai, dik 14 cm overdruk!
Dus ben ik toe aan een nieuwe olievulpijp. De huidige is zo'n geel geanodiseerd exemplaar, dus of die origineel is, geen idee.
Iemand ervaring met die kleine nieuwe vulpijpjes? Omdat die anders werken leek het me wel wat, maar enige review zou handig zijn.
Geplaatst: za 11 okt, 2014 18:25
door Denny
hoi ik heb er één en geen olie lekkage meer
Geplaatst: za 11 okt, 2014 18:59
door Kilo
Ik heb het revisie setje uit Zutphen. Werkt uitstekend.en is geen grote klus om te doen.
Geplaatst: za 11 okt, 2014 20:26
door DucKKnutsel
Die met die schroef dop bedoel je Michiel? Die gaan na een poosje soms zo vast zitten dat je een grote tang nodig hebt om ze open te draaien. Super irritant haha. Werking is wel ok voor zo ver ik weet.
Geplaatst: zo 12 okt, 2014 10:03
door Michiel van G.
die met de schroefdop ja.
Goed om te horen dat ze soms heel vast kunnen gaan zitten. Nu is dat met een oliefilter ook, dus daarop letten bij het vastdraaien.
Geplaatst: zo 12 okt, 2014 22:54
door deusjevo
Beetje copaslip op het schroefdraad?
Heb ze bij Burton zien liggen op Spa dit weekend, ze hadden ook een andere uitvoering die meer op de originele lijkt geloof ik?
Geplaatst: za 18 okt, 2014 00:23
door TB
Dat kleine model heb ik er dus ook op zitten. Over dat vastzitten van de dop, dan draai je m gewoon te vast. Tussen duim en wijsvinger en amper kracht zetten is voldoende. De o-ring doet de rest. Klein beetje kracht bij openen is zat. Heb m echt nog niet met een tang hoeven openen.
@ Michiel van G: ik ben tevreden over de werking. Flinke onderdruk en droog luchtfilter.
Geplaatst: za 18 okt, 2014 10:10
door achtpeter
Het probleem is soms de o-ring. Als je die vernaggelt of kwijt raakt (kan zomaar gebeuren) werkt het hele geval niet meer.
Geplaatst: za 18 okt, 2014 13:07
door TB
Klopt, daarom dus niet te vast aandraaien.
Geplaatst: zo 7 dec, 2014 18:47
door pieterc
Vandaag de olievulpijp gereviseerd met een setje van Burton . Was nog best een gedoe omdat ik geen slijptol oid heb. Nadat je de 2 helften met de vijl van elkaar hebt gekregen blijkt dat je nog meer van de rand bovenste gedeelte moet afvijlen omdat hij ander niet in de ring past. Ook past de ring niet zonder geweld over de voet en de ontluchtingspijpje van de olievulpijp. En nu maar hopen dat hij het doet. Daar kom ik over een paar weken pas achter.
Geplaatst: zo 7 dec, 2014 19:11
door DucKKnutsel
Al vaak zo'n setje gemonteerd en elke x zonder geweld hoor. Idd het ontluchtingspijpje moet je soms heel iets verbuigen. Als het goed gemonteerd is werk dit setje perfect.
Olievulpijp
Geplaatst: wo 10 dec, 2014 08:45
door Le Patron
De revisiesetjes werken goed, er zijn imitatie pijpjes die ook goed werken, geel gepassiveerde met zwart deksel. De kleine, daar heb ik er 2 van liggen, gedemonteerd vanwege olielekkage, werken echt niet op hoger toeren gebied onder het rijden gemeten.
Voor de liefhebbers die er wel in geloven mail me en we komen er wel uit.
En we moeten niet de carteronderdruk verwarren met de onderdruk in het inlaat systeem.
De carteronderdruk ontstaat door de beweging van de zuigers naar buiten terwijl het membraan dicht slaat. Heb je een goede vulpijp en toch overdruk dan heb je een probleem met de zuigerveren.