Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 12 jul, 2015 21:34
door Thijs
Bij een 2200 zit het motornummer aan de achterzijde van het blok.

Geplaatst: ma 13 jul, 2015 21:11
door BasvanEerden
Thijs schreef:Bij een 2200 zit het motornummer aan de achterzijde van het blok.
Bij deze een foto van de achterzijde. Ook daar kan ik niks ontdekken.
Afbeelding

Geplaatst: ma 13 jul, 2015 21:47
door Thijs
Helemaal onderaan op de foto daar waar het zo vies is.
Dat vlakke stukje.

Geplaatst: ma 13 jul, 2015 22:10
door BasvanEerden
Thijs schreef:Helemaal onderaan op de foto daar waar het zo vies is.
Dat vlakke stukje.
Jaaa! Gevonden! Eindelijk! Wie kan me er meer over vertellen?
Afbeelding

Wat is de bandenmaat? Ik heb (o.a.) nieuw banden nodig.

Geplaatst: ma 13 jul, 2015 22:47
door Thijs
Eind '63 kom ik op uit.
De 2200 heeft dezelfde bandenmaat als de Oto.
Maar in de diverse webshops staat het type wel bij de banden.

Geplaatst: zo 1 nov, 2015 10:34
door Bertje Beige
Afgelopen jaar door omstandigheden weinig met de Solex gereden :( Maar af en toe reed ik er wel even een klein stukje op en dat was ik gister ook van plan. Maar helaas dacht de Solex daar zelf anders over, ik trapte mezelf in het zweet.......
Het zeefje in de tank bleek verstopt te zitten. Heb de (plastic) tank gelijk maar gereinigd met Dasty en remmenreiniger.
Het ding rijd nu beter als nooit tevoren. Binnenkort, en anders volgend jaar maar weer eens lekker tuffen :D :D

Geplaatst: zo 1 nov, 2015 12:04
door Thijs
Altijd leuk als het weer rijdt.

Ik ben gisteren ook aan het prutsen geweest met mijn 2200.
Helaas doet hij nog steeds niks.
Ik heb al vanalles vervangen maar zonder resultaat
Na controle met de stroboscoop blijkt dat de vonk niet komt als de streepjes tegenover elkaar staan.
Helaas is het me nog niet gelukt om het wel op tijd te zetten.
Er zijn wat minder afstelmogelijkheden dan bij een Atype....

Geplaatst: zo 1 nov, 2015 12:36
door Bertje Beige
Toch zou het schuiven met het vaste gedeelte van de contactpunten genoeg moeten zijn.
Precies als de streepjes tegen over elkaar staan moeten de punten openen, succes! :)

Geplaatst: ma 2 nov, 2015 13:02
door Thijs
Toch vind ik het een behoorlijk gepruts om het op tijd te krijgen.
Ik zal eens met het vliegwiel er op proberen af te stellen met een papiertje er tussen.

Geplaatst: ma 2 nov, 2015 18:01
door Bertje Beige
Ik stel (uiteraard) ook af met het vliegwiel er op, maar ik til heel voorzichtig het losse deel elke keer op en dan voel je tijdens het afstellen of deze wel of niet het vaste deel raakt. :)

Geplaatst: di 17 nov, 2015 18:21
door Bertje Beige
Ik vraag me af wat het voordeel is van een elektronische ontsteking op mijn 3800 t.o.v.. de puntjes die ik nu heb. Op het web kan ik geen ervaringen vinden; iemand hier ervaring met die ombouw?

Geplaatst: vr 25 dec, 2015 10:28
door Bertje Beige
Het voordeel van een elektronische ontsteking op een Solex is alleen maar minder onderhoud, vermogenswinst valt er niet te verwachten omdat Solexen niet heel veel toeren maken. Dit is me verteld door een Solex onderdelenleverancier. Dus blijf ik bij puntjes.

Ben ook bezig geweest met de Black & Roll uit de openingspost van dit topic, ding heeft nu 1100 km gereden en het vliegwiel vertoont haarscheuren waardoor die tegen de spoelen aan loopt. De brandstofpomp was ter ziele en het blokje rammelt als een bezetene. Echt hopeloze kwaliteit dus. Maar de eigenaar gebruikt hem maar een keer per jaar dus de motor gaat pas de volgende winter uit elkaar. Wel heb ik het tankje gevuld metAspen benzine, deze word tenminste niet snel oud zoals de moderne gangbare brandstoffen.
Mijn eigen 3800 krijgt een upgrade; ik was al nooit onder de indruk van de velgremmetjes op het voorwiel, dus daar komt nu een trommelrem van een Black & Roll in 8) .