Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 22 jan, 2015 15:07
door Bull Frog Bleu
Je zou ook nog een custom built veerpot kunnen maken,
Dan koop je een extra lang stuk rvs buis, en gebruik je b.v. 2cv veren en de ami trekstangen.
Maar uiteraard van tevoren eerst berekenen / beredeneren welke combinatie en lengte je nodig hebt.
Klopt zoiets moet het dan gaan worden.
ja die afstand is anders.
Okee. Dat is maar de vraag of dat gaat passen. Als het verschil niet te groot is wel.
Toch vreemd dat sommigen zonder problemen een 2cv koets plaatsen. Of zou dat komen doordat de asbuis naar achteren staat (paar cm?) en daar dan geen last van heeft

Geplaatst: do 22 jan, 2015 16:37
door schermer
Bij een 2cv koets op een acadiane chassis werd de achterste asbuis naar voren geplaats, met 2cv trekstangen. Dan heb je een stugge (race)eend. Heb ik hier wel eens op het forum gelezen. Zoek maar eens op 2cv koetz op acadiane chassis.

Geplaatst: do 22 jan, 2015 19:14
door Fastn
Wij plaatsten bij de 2cv cross gewoon een 2cv koets op een ami 8 chassis
De voorste steun van de koets past gewoon en je moet alleen de achterste steun van de koets verwijderen een deze verder naar achteren plaatsen.
Voor normale eend zou ik wel de bodemplaten aanpassen.

Geplaatst: do 22 jan, 2015 20:01
door Fastn

Geplaatst: vr 23 jan, 2015 19:05
door Bull Frog Bleu
Gevonden denk ik. Afstand tussen de asbuizen is gelijk en dezelfde wielbasis. Enkel veerpotten zijn dikker, andere maat trekstangen en plaats van achterste ophangpunt van de veerpot. Met een custom veerpot kan de body erop :)
Mocht het wel een 2cv worden schat ik azam6 bodemplaten aan zoals het project in voorgaande link en de groene 2cv van broer Citroenazu.