Pagina 2 van 3
Geplaatst: zo 22 feb, 2015 07:23
door rusty
Ja, alles afstoppen, als je een turbotube erop zet ook die boven op de carb voor de ontluchting.
Greetzzz
slangetje
Geplaatst: di 21 apr, 2015 16:34
door Le Patron
De bovenste aansluiting voor de beluchting moet je niet afsluiten, het is in principe een compensatie aansluiting die er voor zorgt dat je wat minder benzine krijgt als het luchtfilter minder door laat, door het ontstaan van een kleine onderdruk in de aanzuigbuis en daardoor in de vlotterkamer zal het niveau in de sproeier dalen.
Wij laten het open maar zorgen wel voor een goed (katoen) filter.
Geplaatst: wo 22 apr, 2015 08:00
door rusty
Klopt, met een gewoon open (sport) filter is dat ook geen probleem, maar ik heb gemerkt dat bij het plaatsen van een turbotube er een dood stuk ontstaat in het toerengebied en er af en toe benzine te ruiken is. tijdens een rollenbankdag ben ik hierop gewezen, gaatje afgestopt en direct een giga verbetering, geen dood stuk meer en geen brandstoflucht!
greetzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: wo 22 apr, 2015 08:57
door azuiper
He Rusty, inmiddels heb je geen rollenbankdag meer nodig - je zou een lambda-dag kunnen organiseren ha,ha. Heb je de set al uitgeprobeerd ??
slangetje
Geplaatst: wo 22 apr, 2015 09:49
door Le Patron
Moet je niet afdoppen dat geeft verkeerde invloed.
Wij zijn ook op een rollenbank dag geweest en daar wilde ze ook de sproeiers aan gaan passen, ik heb ze toen gewezen op een verkeerde aansluiting van een slangetje en uitgelegd waar dat voor diende, na correcte montage kreeg je een heel andere meting.
Als je hem afstopt lijkt mij dat je eerder kans hebt op te weinig benzine, kan zijn dat je teveel benzine kreeg, maar het afstoppen is geen goede manier van compensatie, al zou het in jouw geval werken.
Geplaatst: wo 22 apr, 2015 12:20
door rusty
Ik ben het met je eens dat als je een gewoon of een open luchtfilter gebruikt het kanaal open moet blijven, maar als je een turbotube erop hebt krijg je een hele andere situatie. IIg heb ik het al een paar keer met succes toegepast. nu had ik ook wel een bijzonder; zelf gemaakt luchtfilter. wie weet had dat er ook mee te maken.
wat betreft de lambdaset, daar heb ik helaas nog weinig tijd voor gehad, ik heb wel alle benodigde onderdelen in huis, moet het nog wel samenbouwen tot een werkend geheel. eerst nog de AMI super bak aan mijn snelle blok koppelen en pas maken dan kan ik dat weer in de testDiane lepelen en testen!
volgens mijn eigen planning gaat er nu toch snel wat gebeuren (geen vriendin meer, dus dat levert veel vrije tijd op)
greetzzzzzzzzzzz Rusty
slang
Geplaatst: wo 22 apr, 2015 12:44
door Le Patron
De situatie op zich verandert niets aan het feit dat de aansluiting open moet blijven.
Wat bedoel je eigenlijk met turbotube? Bedoel je een aansluiting op het koelhuis naar de carburateur? Daardoor krijg je koelere lucht en heb je meer benzine nodig.
Als je met een lambda wilt gaan meten moet je een breedband lambdasensor nemen.
Geplaatst: wo 22 apr, 2015 16:12
door rusty
http://www.mijnalbum.nl/Album=RNXJW334#RQGD4PDN
blijkbaar zorgt dit toch voor een andere luchtdruk in de carb.
lambda sensor met interface:
is t nieuwste type bosch, idd breedband, heb ook een meter om t geheel af te lezen. dus komt vast goed.
greetzzzzzzzzzzzzzz
breedband
Geplaatst: wo 22 apr, 2015 16:22
door Le Patron
Das mooi breedband lambda sonde daar kun je tenminste wat mee aflezen.
Ik zou dan als je gaat meten eens kijken of je verschil meet, afgedopt of niet.
Geplaatst: di 28 apr, 2015 10:24
door rusty
Zo, eindelijk de afgelopen dagen weer wat kunnen doen! En ik ben redelijk opgeschoten, al gaat t natuurlijk altijd te langzaam! Uitdokteren wat hoe en waar moet komen kost altijd de meeste tijd.
Uitlaat aangepast, nieuwe ophanging
Best fijn, draaibank thuis
, adaptertjes maken voor de carbs
Positie bepalen van de carbs
En alles op positie
Luchtfilterdoos (turbopijp moet er nog op)
Al met al een mooie compacte constructie die ook onder de motorkap van een kitcar zou moeten passen denk ik!
Greetzzzzzzzzzzz, Rusty
inlaatspruitsuk
Geplaatst: di 28 apr, 2015 10:58
door Le Patron
Op onze kitcars gebruiken we korte spruitstukjes.
Geplaatst: di 28 apr, 2015 11:07
door rusty
gaat niet passen bij een gewone eend/ diane volgens mij, dan kom je in de knoei met je spatborden.
en ik ben nu eenmaal fan van een zelfgemaakte turbotube
ook heb ik dan niet zoveel geluid van open luchtfilters.
we gaan wel zien of t werkt! (al duurt dat vast nog wel ff)
greetzzzzzzzz
Geplaatst: di 28 apr, 2015 12:19
door LPGo
Zoals ik het zie heb je een mooi aanzuigtraject gemaakt, lange "aanzuigtrechters" staan in mijn ogen garant voor veel trekkracht onderin en ik denk dat dat precies is wat je nodig hebt bij een (zwaarbeladen ) pickup...
Waar wil je je turbo-tube aanbrengen, gewoon de korste route met de minste weerstand??
en filter materiaal ga je dit zelf passend maken in deze bak??
wordt mooi..
P.s. als je zo'n mooie gelaserde 1-2-spark sensor-houder van A-zuiper wilt hebben hoor ik het wel, ziet wel stoer uit bij jouw geheel...
Geplaatst: di 28 apr, 2015 12:37
door LPGo
Even over de turbo-tube.
Omdat mijn ontsteking voorzien is van een digitale druksensor, (die je ook kunt aflezen via de software) kun je daadwerkelijk het verschil zien die een turbotube levert..
aangenomen dat de druk van de buitenlucht 100kpa is (mijn ontsteking wordt elke keer als je het contact aanzet gekalibreerd en neemt de druk van de buitenlucht en maakt hiervan de waarde 100.
Ik zie dan indien er een standaard luchtfilter wordt gebruik de waarde oploopt tot 97kpa. Echter bij Dyane motoren loopt de waarde op tot tegen de 100 en dit is nu net de 1.5pk extra die de turbo-tube je levert... en uiteraard normaal gesproken is deze lucht ook nog eens kouder zoals lePatron zegt....
over de 100kpa (hoger dan de de druk van de buitenlucht) zal de druk echter nooit gaan met een turbo-tube, daar heb je beslist een echte turbo of compressor voor nodig....
Geplaatst: di 28 apr, 2015 19:23
door rusty
Thnx Voor de complimenten!
Vergeet de Amibak niet, die vraagt ook wel om wat extra trekkracht en de brede banden op de PU zijn ook al niet echt gunstig. Ik denk trouwens dat t leeggewicht straks ook wel wat hoger uitvalt dan een ACAdiane. Luchtweerstand daarintegen is weer lager.
Filterelement ga ik idd zelf maken, RVS gaas 10x10 mm met vrij open schuimrubber filter. Daar post ik ook nog wel picjes van.
Toevoer van de TT komt ergens aan de voorkant, moet nog precies uitzoeken wat t beste werkt. T moet er allemaal ook nog enigszins makkelijk af gaan als ik de carbs eraf mm oet halen om iets aan de afstell Ik ng te wijzigen.
Gelaserde beugel gaat niet werken, ik heb de originele carb niet meer en dat deel van t spruitstuk ook niet!
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar t eindresultaat!
Greetzzzz