Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 22:27
door Boudewijn
Volgens mij wordt het ook wel optrompen genoemd.

Geplaatst: do 16 apr, 2015 07:25
door Geert
Boudewijn schreef:Volgens mij wordt het ook wel optrompen genoemd.
Die term ken ik wel.

Geplaatst: do 16 apr, 2015 15:24
door schermer
Idd optrompen ken ik ook. Een stuk cv pijp kun je optrompen met een optromppen. Maar is misschien wel wat ouderwets.

Geplaatst: do 25 jan, 2018 19:56
door Boxer
Bij vervangen brilrubbers, komen de kop en cilinder in een keer los . Heb ik zo gelaten en weer gemonteerd. Bij het verwijderen van de bougies , zie ik dat ze in een stalen kommetje zitten.
Welk slim mens bij Citroen heeft dat verzonnen en waarom zou dat zijn? Bij eerder eenden nooit gezien. ik haal ze er maar uit denk ik.
Iets anders: heb temperaturen gemeten ( infrarood) bij lang stationair draaien: carter wordt niet warmer dan 50 graden, de koppen 80 en het uitlaatspruitstuk max. 200 graden. Het ding wordt gewoon niet warm!

Geplaatst: do 25 jan, 2018 20:04
door Bull Frog Bleu
Waarschijnlijk een 2cv6 S6 motor. Zit vol met isolatie dingen zoals kokertje om de bougies. Enkel laatste jaren toegepast. Of het levensduur bougies echt verlengd geen idee

Geplaatst: do 25 jan, 2018 21:44
door AZL57
Zat vaak in duitse eenden. Mogelijk een of andere eis van de TUV.