Pagina 2 van 3

Geplaatst: za 23 mei, 2015 22:39
door AK freak
Inderdaad, stuurslot verwijderen!
Dat is de massieve ring die om je stuurstang geklemd zit.
Dan kun je de stuurstang eruit trekken. Zal wel een beetje geklemd zitten op de ronsel. Demonteer stuur en dan met een hamer tegen de stuurstang tikken in de richting van je dak :shock:

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 09:14
door JustARoadster
Aan de onderkant die bout die door het klipje gaat losdraaien. Stuur eraf en dan met een hamer onder de stalen plaat waar het stuur op vast zit voorzichtig slaan, de stang zal dan vanzelf los komen. Voor het stuurslot is het vast onder je teller met een hele kleine bout, komt je lastig bij en verder 2 imbusbouten. Deze draai je los en het hele geheel kan je zo naar beneden schuiven.
De eerste keer is even lastig maar daarna vergeet je het nooit meer.

Geplaatst: zo 24 mei, 2015 10:39
door Robcap
Hoi Gerrit.
hier de volgende ervaringsdeskundige. Laat de eend schouwen door de RDW. Voor deze uit elkaar is gehaald. Motor, koets en chassis moeten nog één geheel zijn. De RDW zal er een (aantal) VIN loodje aanhangen. Dan pas kun je gaan restaureren. Neem deze goede raad van de mensen hier aan, en bevestig dat even. Zijn wij ook weer gerustgesteld, en jij kunt zonder problemen aan de slag. Succes, Rob.

Geplaatst: do 28 mei, 2015 14:40
door GerritB
inmiddels heb ik de eend volledig uit elkaar. motor er af en het chassis ook. ik ben vooraf even bij de rdw langs geweest, als het onderstel niet vervangen wordt dan hoeft het voertuig ook niet geschouwd te worden en aangezien het onderstel te repareren is hoeft de eend dus niet geschouwd worden.

foto's volgen nog.

gr. Gerrit

Geplaatst: do 28 mei, 2015 15:14
door TB
Ok mooi, dan hoop ik dat het chassis niet tegen valt en inderdaad te repareren is.

Geplaatst: za 30 mei, 2015 23:06
door GerritB
update

vandaag naar kaulille geweest(net over de grens in belgië) bij voormalig eend-restauratie bedrijf Alveras. Hier terecht gekomen via marktplaats voor een koetswerk. na zeggen een koets in goede staat zonder laswerk. maar dit bleek echter niet het geval. uiteindelijk 2 originele achterspatborden, 1 originele motorkap(zit wel onder het vliegroest, even 1 keer licht schuren en de motorkap is volledig blank) en een rechter voorspatbord gekocht. nu heb ik alle schroefbare panelen compleet. even een plaatje bij het praatje:

folder meegekregen van het voormalig bedrijf
Afbeelding

Afbeelding

mocht iemand nog belang hebben bij een 60 voorspatborden die keihard zijn (zitten wel onder het vliegroest), stuk of 10 harde motorkappen ( ook onder het vliegroest) of polyester delen (motorkap en spatborden) dan kan ik altijd het telefoon nummer van het voormalig bedrijf doorgeven.

gr. Gerrit

Geplaatst: zo 31 mei, 2015 20:40
door Denny
Hoi Gerrit ik heb wel interesse Gr Denny

Geplaatst: zo 31 mei, 2015 20:49
door GerritB
Telefoon nummer: 003211642126
0032476844730
meneer oostergetel.

hij heeft nog wel iets meer onderdelen liggen als ik in mn vorige bericht beschreven heb, maar dat weet hij zelf het beste. Hij is niet duur met de onderdelen nar mijn mening.

gr Gerrit

Geplaatst: ma 1 jun, 2015 21:59
door GerritB
vanavond even de spatborden en motorkap gepast. nu blijkt de motorkap niet te passen vanwege een verkeerd model strip/schanier. maar dit is wel in model te buigen of anders de schanier van de oude klep overzetten. de achterspatborden waren goed maar de voorste is anders dan die ik moet hebben. Het knipperlicht zit namelijk te laag in het spatbord. dus als iemand nog een goed rechter voorspatbord heeft liggen voor een 2cv charleston in de buurt van groningen (straal 100 km) dan houd ik me aanbevolen.

gr. Gerrit

Geplaatst: ma 1 jun, 2015 23:13
door GJ2CV
Leuk project succes ermee en ik hoop dat je weer een puike eend op de weg krijgt
1 opmerking ff tussendoor imbusbouten bestaan niet het zijn schroeven
DIN 912 zegt schroeven met binnenzeskant. Wees gerust 99 procent van de technici weet dit niet.
Maar goed nogmaals succes en we willen je graag adviseren met het hele traject

Groet Gert Jan

Geplaatst: di 2 jun, 2015 15:21
door voeteir
GJ2CV schreef:Leuk project succes ermee en ik hoop dat je weer een puike eend op de weg krijgt
1 opmerking ff tussendoor imbusbouten bestaan niet het zijn schroeven
DIN 912 zegt schroeven met binnenzeskant. Wees gerust 99 procent van de technici weet dit niet.
Maar goed nogmaals succes en we willen je graag adviseren met het hele traject

Groet Gert Jan
en volgens de mensen van de nederlandse taalunie (uitgevers van het groene boekje) bestaan ze wel.

http://woordenlijst.org/zoek/?q=inbusbout&w=w

:mrgreen: :comic:

Geplaatst: di 2 jun, 2015 15:54
door GJ2CV
Hahahahahah
Geweldige reactie laten we het erop houden dat het woord wel maar het product niet bestaat
Mvg GJ

Geplaatst: wo 9 dec, 2015 21:36
door GerritB
na een tijdje niks aan de eend gedaan te hebben zijn we weer op een rustig tempo bezig. helaas wat tijdgebrek.

Toch de 2cv maar laten schouwen, dit ging zonder moeite. motor is de originele motor, matching numbers. nieuwe chassis hebben we binnen.

Afbeelding

Geplaatst: do 10 dec, 2015 08:34
door Rossero
Ach, een half jaar is niets voor een project, maar goed om te horen dat je het weer hebt opgepakt! Toch maar voor een nieuw chassis gegaan? Blij om te horen dat je hem dan hebt laten schouwen ;) Succes met de rest van de restauratie/opbouw! Je hebt er een mooie werkplaats voor zo te zien

Geplaatst: do 10 dec, 2015 08:46
door Gee
Inderdaad een prachtige werkplaats!
Veel succes met de restauratie!

Cheers,

Gee