Pagina 2 van 3
Geplaatst: vr 10 jul, 2015 19:12
door AZL57
Ik heb nou de hele winter met mijn 12pk gereden. Geheel origineel. Is relatief probleemloos. Alleen de autoweg moet je wat mijden tenzij het niet druk is.
Chassis echt niet meer te redden? Kijk eens op de site van cats....de azu.
http://www.cats-citroen.com/citroen_mus ... index.html
Geplaatst: za 11 jul, 2015 19:16
door Boudewijn
Geplaatst: zo 12 jul, 2015 08:43
door 2cvrougeke
AZL57 schreef:Ik heb nou de hele winter met mijn 12pk gereden. Geheel origineel. Is relatief probleemloos. Alleen de autoweg moet je wat mijden tenzij het niet druk is.
Chassis echt niet meer te redden? Kijk eens op de site van cats....de azu.
http://www.cats-citroen.com/citroen_mus ... index.html
Ik ga het chassis pas dertig kunnen beoordelen als hij volledig gestript is
Maar hij is er echt slecht aan toe de batterij is ook ooit uitgelopen en heeft spijtig genoeg zijn sporen na gelaten
Geplaatst: zo 12 jul, 2015 08:44
door 2cvrougeke
Bedankt voor de link zijn hele nuttige foto's dinsdag gaat de koets eraf en post ik foto's van het chassis
Geplaatst: zo 12 jul, 2015 09:05
door 2cvrougeke
Geplaatst: di 14 jul, 2015 13:32
door 2cvrougeke
Geplaatst: di 14 jul, 2015 17:46
door Michiel van G.
alles is te redden, maar hier gaan wel wat metertjes laswerk inzitten
Geplaatst: di 14 jul, 2015 18:00
door Geert
Wat ik heb begrepen is een chassiswissel in België nogal een probleem .
Dus zou ik het daarom altijd opknappen.
Je kunt er ook stukken inzetten van een ander ( nieuwer ) chassis, of je maakt de stukken na.
Los van het wel of niet gemakkelijk zijn van een chassiswissel in België zou ik het ook opknappen, alleen al voor de uitdaging .
Maar dat is mijn mening !
Het is zeker nog te doen!
Geplaatst: di 14 jul, 2015 18:31
door voeteir
Een chassiswissel in belgie is niet moeilijk.
Wil je geen problemen dan is het wel belangrijk dat je een erkend chassis koopt en dat het chassisnummer er officieel ingeslaan is. Dus met een attest van de constucteur of zijn mandataris.
Ik weet zeker dat Stijn (my 2cv is 2 fast 4 you hier op het forum)zonder problemen een nieuw chassis heeft.
Geplaatst: di 14 jul, 2015 20:37
door 2cvrougeke
Michiel van G. schreef:alles is te redden, maar hier gaan wel wat metertjes laswerk inzitten
Dus toch beste uitkijken naar een nieuwe
Geplaatst: di 14 jul, 2015 20:38
door 2cvrougeke
Geert schreef:Wat ik heb begrepen is een chassiswissel in België nogal een probleem .
Dus zou ik het daarom altijd opknappen.
Je kunt er ook stukken inzetten van een ander ( nieuwer ) chassis, of je maakt de stukken na.
Los van het wel of niet gemakkelijk zijn van een chassiswissel in België zou ik het ook opknappen, alleen al voor de uitdaging .
Maar dat is mijn mening !
Het is zeker nog te doen!
Chassis wissel is zeker te doen mits de juiste documenten maar had het leuk gevonden om,de originele te behouden
Geplaatst: wo 15 jul, 2015 08:00
door Geert
2cvrougeke schreef:Geert schreef:Wat ik heb begrepen is een chassiswissel in België nogal een probleem .
Dus zou ik het daarom altijd opknappen.
Je kunt er ook stukken inzetten van een ander ( nieuwer ) chassis, of je maakt de stukken na.
Los van het wel of niet gemakkelijk zijn van een chassiswissel in België zou ik het ook opknappen, alleen al voor de uitdaging .
Maar dat is mijn mening !
Het is zeker nog te doen!
Chassis wissel is zeker te doen mits de juiste documenten maar had het leuk gevonden om,de originele te behouden
O, ik dacht dat dat nogal moeizaam was. Gelukkig valt dat dan weer mee
Maar de oude restaureren is ook een leuke uitdaging
Maak hem maar zo, zoals je het zelf het beste en leukste vind .
Geplaatst: za 25 jul, 2015 23:25
door VasilAmi
I would go for refurbushing as well,i have a 1961 2CV with a worse chassi condition.The front and rear are holdinig on only on the spring pots
Geplaatst: za 25 jul, 2015 23:53
door VasilAmi
Here's a picture of mine
CAM00875 by
vasil stanoev, on Flickr
Geplaatst: zo 26 jul, 2015 00:24
door AZL57
Wow Flintstone would be jealous...