Handremblokjes vervangen lukt niet
Heb twee jaar geleden een 2cv gerestaureerd, die had 2 maanden daarvoor een beurt gehad bij Citroën aan het Stadionplein in Amsterdam.
De klant vond hem al zo'n raar geluid maken bij het remmen na de beurt.
Dealer gaf aan dat blokjes moesten inslijten.
Ja ja........
De zuigers waren aan het inslijten
De klant vond hem al zo'n raar geluid maken bij het remmen na de beurt.
Dealer gaf aan dat blokjes moesten inslijten.
Ja ja........
De zuigers waren aan het inslijten
Zo heb ik er ook eens een uit gehaald. De man kwam bij me en zei dat hij een vreemd geluid hoorde bij het remmen. De hele motorruimte lag bezaaid met aluminium snippers. De remblokken waren zo dun geworden dat ze eruit gevallen waren...eehhhh?? Het had niet meer lang moeten duren dan was de zuiger er ook nog uitgevallen..
diverse Citroens, wat anders.
Klopt, had niets te maken met de handrem, maar gelukkig heb ik dit opgemerkt, moest ik gewoon mijn handremblokjes vervangen hebben zonder alles los te halen ging ik zeker afgekeurd worden bij de keuring.
Mijn eend is nochtans geïmporteerd uit NL waar hij jarenlang gekeurd gereden heeft, waarschijnlijk namen ze het niet zo nauw met remtesten daar
Nieuwe zuiger + revisieset zit op de post en normaal heb ik dit vrijdag binnen, alsook nieuwe veren voor de handrem
De remleidingen zijn wel recentelijk allemaal vervangen door RVS leidingen, dus is alweer een pluspunt.
Tja, je maakt wat mee als je een verwaarloosde eend aankoopt
Mijn eend is nochtans geïmporteerd uit NL waar hij jarenlang gekeurd gereden heeft, waarschijnlijk namen ze het niet zo nauw met remtesten daar
Nieuwe zuiger + revisieset zit op de post en normaal heb ik dit vrijdag binnen, alsook nieuwe veren voor de handrem
De remleidingen zijn wel recentelijk allemaal vervangen door RVS leidingen, dus is alweer een pluspunt.
Tja, je maakt wat mee als je een verwaarloosde eend aankoopt
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
- Locatie: watervliet
en toch vind ik dat de Nl keuring beter werkt
in Belgie kijken ze of ie remt en als dat goed is dan is hij daarop,goedgekeurd
als hij dan na 3 km niet meer remt heb je gewoon pech
in Nl kijken ze meer naar de staat en das wel een pluspunt...
mijn eendje komt ook uit Nl ,800 e voor betaald en er was technisch niks mis mee...
gr uit het meetjesland
in Belgie kijken ze of ie remt en als dat goed is dan is hij daarop,goedgekeurd
als hij dan na 3 km niet meer remt heb je gewoon pech
in Nl kijken ze meer naar de staat en das wel een pluspunt...
mijn eendje komt ook uit Nl ,800 e voor betaald en er was technisch niks mis mee...
gr uit het meetjesland