Motortje start helemaal niet meer!!
-
- Veelvuldig poster
Als remmenreiniger in de luchtinlaat niet ontsteekt ligt het probleem niet in de carb, maar moet de vonk niet krachtig genoeg zijn.
Het kan zijn dat de motor verzuipt door al het starten. Die "ontzuipt" vanzelf weer maar dat kan wel een dag duren. Dus minimaal een dag wachten, opnieuw proberen met remmenreiniger en als hij dan nog niet start zou ik het probleem in de bobine zoeken. Als de startmotor normaal rond draait zal de accu vermoedelijk nog wel goed zijn.
Het kan zijn dat de motor verzuipt door al het starten. Die "ontzuipt" vanzelf weer maar dat kan wel een dag duren. Dus minimaal een dag wachten, opnieuw proberen met remmenreiniger en als hij dan nog niet start zou ik het probleem in de bobine zoeken. Als de startmotor normaal rond draait zal de accu vermoedelijk nog wel goed zijn.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen turbo
Geen problemen!
Bingo! Sorry voor het laat reageren, wilde eerst even een tijdje wachten. Heb puntjes en condensator vervangen en opnieuw afgesteld. Accu weer opgeladen en ....in 1 keer starten en lopen. Een paar dagen wachten en ...in 1 keer starten en lopen. David: chapeau!David schreef:Henk,
Ik heb het al paar keer aangegeven, maar heb je de condensator nu al eens gewisseld.....
OK, we gaan weer verder. 2 jaar later, de eend weinig gebruikt. Uit de schuur gehaald, starten: en... same shit again!henk schreef:Bingo! Sorry voor het laat reageren, wilde eerst even een tijdje wachten. Heb puntjes en condensator vervangen en opnieuw afgesteld. Accu weer opgeladen en ....in 1 keer starten en lopen. Een paar dagen wachten en ...in 1 keer starten en lopen. David: chapeau!David schreef:Henk,
Ik heb het al paar keer aangegeven, maar heb je de condensator nu al eens gewisseld.....
vonk goed, carburateur gereinigd, kleppenngesteld, accu opgeladen, puntjes gesteld: maar niet starten, spruitstuk wel nat. bougies vochtig, vonk.
-
- Regelmatige poster
henk schreef:OK, we gaan weer verder. 2 jaar later, de eend weinig gebruikt. Uit de schuur gehaald, starten: en... same shit again!henk schreef:Bingo! Sorry voor het laat reageren, wilde eerst even een tijdje wachten. Heb puntjes en condensator vervangen en opnieuw afgesteld. Accu weer opgeladen en ....in 1 keer starten en lopen. Een paar dagen wachten en ...in 1 keer starten en lopen. David: chapeau!David schreef:Henk,
vonk goed, carburateur gereinigd, kleppenngesteld, accu opgeladen, puntjes gesteld: maar niet starten, spruitstuk wel nat. bougies vochtig, vonk.
tsja een eend hoort ook niet in de schuur , maar op de straat en wel rijdend tip ?? smijt die punten in de prullebak ( altijd gezeik de laatste tijd ) monteer een 123 en fatsoenlijke bobine , dus GEEN orginele . dan start ie gewoon altijd
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Veelvuldig poster
Hij kan hem ook verzopen hebben. Dan moet hij het een dag later nog eens proberen. Eerst even met remmenreiniger in de carb. Reageert de motor daar op is de vonk OK. Pakt de motor niet door dan is er iets mis met de benzine aanvoer. Reageert de motor niet op de remmenreiniger dan is er wat mis met de ontsteking.
Geen injectie
Geen turbo
Geen problemen!
Geen turbo
Geen problemen!
Ik geef het op, dan maar niet origineel. Vanmorgen een 123 in gezet, en meteen goed lopenwusten-fuchs schreef:henk schreef:OK, we gaan weer verder. 2 jaar later, de eend weinig gebruikt. Uit de schuur gehaald, starten: en... same shit again!henk schreef: Bingo! Sorry voor het laat reageren, wilde eerst even een tijdje wachten. Heb puntjes en condensator vervangen en opnieuw afgesteld. Accu weer opgeladen en ....in 1 keer starten en lopen. Een paar dagen wachten en ...in 1 keer starten en lopen. David: chapeau!
tsja een eend hoort ook niet in de schuur , maar op de straat en wel rijdend tip ?? smijt die punten in de prullebak ( altijd gezeik de laatste tijd ) monteer een 123 en fatsoenlijke bobine , dus GEEN orginele . dan start ie gewoon altijd