lengte bestuurder

Alles over het heerlijke eendrijden.
Egbert2CV
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: do 6 nov, 2008 06:11
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Egbert2CV » za 2 jan, 2016 02:31

Met mijn 1 meter 98 heb ik altijd goed kunnen rijden in een Deux Chevaux. Mijn even lange zoon dus al net zo makkelijk. Hij rijdt voor zijn dagelijkse ritten in een Peugeot 205 !

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 2 jan, 2016 11:26

Thijs schreef:Het is niet onmogelijk om dagelijks te rijden met een 2cv maar mijn ervaring is dat er toch regelmatig wat kleine dingetjes kapot gaan doordat het spul gewoon meer dan dertig jaar oud is.
Ik heb een poosje 1000km per week gedaan maar was blij dat ik een tweede Atype als back up had.

Ben het deels met je eens.
Maar als je echt een goed onderhouden 2cv hebt die je normaal bijhoudt is 200 km per dag goed te doen, op het gebied van storingen en mankementen.
Rijcomfort is natuurlijk anders als bij een moderne auto en blijft subjectief, maar wat betreft het technisch gedeelte, dat is echt afhankelijk van de technische staat je 2cv.

1000 km per week is voor een 2cv echt niets bijzonders!!

Moose2cv
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 jan, 2016 19:48

Bericht door Moose2cv » zo 10 jan, 2016 19:53

Toch wel verbaasd dat mijn mede lengtegenoten zo goed in een 2cv passen. Ik ben zelf 1.93. Mijn vrouw heeft sinds juli van dit jaar een 2cv. Ik kijk vol tegen de stijl boven het raam aan. Stoelen zijn behoorlijk doorgezakt. Kruin is verder wel vrij.

Verlagen van de stoel is geen optie. Het is wel zo fijn als mijn vrouw nog door het raampje kan kijken (>30cm lengte verschil) :D

Dirk85
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 6 aug, 2014 09:56
Locatie: Weert

Bericht door Dirk85 » ma 11 jan, 2016 15:19

Moose2cv schreef:Toch wel verbaasd dat mijn mede lengtegenoten zo goed in een 2cv passen. Ik ben zelf 1.93. Mijn vrouw heeft sinds juli van dit jaar een 2cv. Ik kijk vol tegen de stijl boven het raam aan. Stoelen zijn behoorlijk doorgezakt. Kruin is verder wel vrij.

Verlagen van de stoel is geen optie. Het is wel zo fijn als mijn vrouw nog door het raampje kan kijken (>30cm lengte verschil) :D
Ik heb sinds twee weken het interieur vernieuwd. De stoelen waren behoorlijk doorgezakt en zijn nu weer 'strak'. Ik ben er zelf even in gaan zitten.. maar ook behoorlijk benieuwd hoe ik hier in de zomer in ga rijden (1.90).. Ik zit ineens een behoorlijk stuk hoger.

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » vr 26 aug, 2016 18:38

Ik ben ook 1,94 m en ik kan met een hand op mijn hart zeggen dat de 2cv de fijnste auto is waar ik tot nu toe mee gereden heb. Als je er eentje met een dubbele voorbank koopt moet je er wel rekening mee houden dat wanneer er iemand anders regelmatig in tijd die kleiner is je toch een gulde middenweg moet vinden. Ik rijd samen met mijn vriendin in de 2cv en die is is ongeveer 1,70. Dus de bank staat iets verder naar voren als voor mij goed is. Maar ik heb daar helemaal geen last van. Een dubbele voorbank is namelijk niet zo makkelijk naar te verstellen als een moderne auto stoel. Maar laat je zeker niet afschikken daardoor. Je zult versteld staan hoe ruim een 2cv is. Wij gaan ieder jaar op vakantie met een volgeladen 2cv en kunnen bijna meer meenemen dan iemand met een moderne polo.
2cv special 1986

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 26 aug, 2016 19:12

Mijn vrouw en ik zij allebei 1,78 lang. Maar ik heb langere benen en mijn vrouw een langer lichaam. Zij stoot vaak haar hoofd als ze instapt en ik nooit. Shit happens,
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » za 25 mar, 2017 09:19

En heb je ondertussen al een 2cv gekocht? Ben benieuwd naar je ervaring :)
2cv special 1986

Plaats reactie