Pagina 2 van 4
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 22:14
door LPGo
Dit is het enigste nummer in het chassis, geloof me...
Ik denk echter dat het originele nummer in de bodemplaat heeft gestaan (gebeurde vaker bij bouwjaar 79.. en die zitten er al lang niet meer in, daardoor denk ik dat het chassisnummer er ook naderhand ingeslagen is..Het gaat me er alleen om of dit chassisnummer ooit goed bevonden is door de RDW, daarmee is het voor mij rechtsgeldig...
Het treurige is dat alleen de RDW dit weet en dit nooit zal loslaten...
Dus als iemand iets afweet van een blauwe 2cv DL-70-VD op Lpg dan gaarne melden...
Trouwens deze eend is al meer dan 230.000 keer bekeken op youtube....
https://www.youtube.com/watch?v=zfOfg7I_1VA
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 22:15
door Bertje Beige
Ik weet van een 79er Eend met origineel Nederlands kenteken dat het nummer op de rechter bodemplaat staat. En volgens mij is dat omdat het een in Belgie gebouwde auto is.
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 22:21
door LPGo
Hier nog een filmpje van de eend zelf
https://youtu.be/_oEY5LSovEI?t=2m4s
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 22:29
door Bartje
Dat is wel een top fitte en fijne wagen Geo
Pony word stik jaloers als'ie dit ziet
Re: Is mijn 2cv onterecht een bloempot geworden????
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 22:39
door deusjevo
LPGo schreef:
Op mijn kenteken staat
IN BODEMPLAAT V. VOORZITTING
De eend waar het om gaat is een 6 special van 13-2-1979..
..
Uhm, kan je niet iets aanvoeren van "een Special had maar 1 voorbank dus die was niet verdeeld in links en rechterzitting, een Club wel" vandaar dat er geen L of R vermeld staat?
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 22:40
door LPGo
Bartje schreef:Dat is wel een top fitte en fijne wagen Geo
Pony word stik jaloers als'ie dit ziet
Bart ondertussen moet je het toch weten.... Het gaat niet om het uiterlijk; maar om het karakter...
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 22:41
door Thijs
Op het filmpje lijkt hij niet helemaal meer origineel....
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 22:43
door LPGo
Bertje Beige schreef:Ik weet van een 79er Eend met origineel Nederlands kenteken dat het nummer op de rechter bodemplaat staat. En volgens mij is dat omdat het een in Belgie gebouwde auto is.
wat staat hierbij dan op het kenteken???
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 22:45
door LPGo
Thijs schreef:Op het filmpje lijkt hij niet helemaal meer origineel....
Jawel hoor de originele 2cv motor, koets en chassis, alleen nu met turbo....
Geplaatst: ma 21 dec, 2015 23:52
door Thijs
Haha, ik doelde op de natuurlijke ventilatie....
Geplaatst: di 22 dec, 2015 20:36
door TB
In mijn 75-er AK 400 stond het nr ook in het chassis ingeslagen. Op de bovenplaat voor de stoelen.
Heb die AK niet meer dus kan niet zeggen wat er op het kenteken stond.
Zag er wel zo uit ongeveer. Best wel diep ingeslagen en niet heel goed leesbaar, maar wel prima bevonden want de RDW heeft een kenteken afgegeven toen de auto binnen NL kwam.
Weet niet meer of er toen ook chevrons voor en achter stonden.
Dure plantenbak zo dan...
Maar gaat het nu om de leesbaarheid of om dat het niet origineel zou zijn. De term met de Franse slag moet ergens vandaan komen toch.
Geplaatst: wo 23 dec, 2015 16:15
door Oiseau blanc
Het chassisnr is bij mijn AK op exact dezelfde wijze ingeslagen. Dus ook niet met chevrontekens ervoor en erachter.
In de loop der jaren deden ze maar wat, zo veel verschillende manieren zijn er te vinden van het inslaan van het chassis!
Geplaatst: wo 23 dec, 2015 16:36
door AZL57
Zou ook nog een exemplaar van de belgische produktie kunnen zijn die hebben mogelijk hun chassisnummer op een andere plek. Er zijn tot in de jaren 80 eenden in belgie gemaakt in kleinere aantallen voor zover ik weet.
Geplaatst: wo 23 dec, 2015 17:04
door Michiel van G.
Mijn 79- er Special had wel degelijk het nummer in de bodemplaat van het chassis.
Dat was absoluut origineel.
Het is niet superduidelijk, maar je ziet het wel (geschuurd ivm roest...)
Geplaatst: wo 23 dec, 2015 17:49
door deusjevo
Wat staat (stond) er op je kenteken als plaatsaanduiding?