Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 16 nov, 2004 17:01
door Cubitus
Hoi, dat getik waar jij het over hebt zit ook in mijn 664 blok, heel duidelijk hoorbaar.
Ligt niet aan de kleppen, die staan goed,en is duidelijk hoorbaar bij de rechter cilinder.
Ik heb ooit is gelezen dat het verschil tussen een 664 en een 635 niet alleen de lagere compressieverhouding is, aangezien dit dan een lager vermogen zou betekenen.Om dit terug te winnen zou de kleptiming,(nokkenas dus)ook anders zijn.
Ik zeg er direct bij dat ik dit ooit is gelezen dacht te hebben, kortom weet niet zeker wat er van waar is, maar vond het zelf vrij aanemelijk klinken.
Mijn 664 heeft ook nog geen problemen gegeven en daarmee rijd ik ook dagelijks plank op de snelweg.

Geplaatst: di 16 nov, 2004 17:27
door Handjes
Cubitus schreef:Ik heb ooit is gelezen dat het verschil tussen een 664 en een 635 niet alleen de lagere compressieverhouding is, aangezien dit dan een lager vermogen zou betekenen.Om dit terug te winnen zou de kleptiming,(nokkenas dus)ook anders zijn.
Dat klopt ook, hij heeft iets minder vermogen door de lagere compressie. Om toch nog wat pk's te hebben, is de nokkenas iets scherper. De curve 'piekt' dus wat meer: vermogen is niet breed in de toeren beschikbaar.
Geplaatst: di 16 nov, 2004 20:32
door Ramon
mijn nieuwe blok heeft nu 30000 km gedraaid na reviseren, loopt volgens mij best goed, toch cubitus???
oude blok 635 heeft 390.000 gehaald.
Geplaatst: do 18 nov, 2004 13:02
door rusty
ik heb nu een visablok, loopt erg goed ondanks dat ie al 210.000 km heeft gelopen. mijn oude blok (lees orginele) was ook een 664, in 3 jaar tijd van 70.000 naar 170.000 km gereden, waarvan erg veel plankgas op de snelweg, maar ik had nog lang niet het idee dat ie op was, had best nog 100.000 km bij gekund. Maar ja je bent jong en je wil wat..

Geplaatst: do 18 nov, 2004 19:58
door Stieno
heb ook een A06/664- blok, loop heerlijk, ook een tik (lijkt op kleppen) in rechter cilinder, maar de kleppen zijn net gesteld. Ach zolang t zo blijft toer ik er lekker mee rond.
km stand 97000
Geplaatst: do 30 dec, 2004 12:54
door plop
robin2cv schreef:bij mij een visa 644 met de 630 nokkenas is gereviseerd
greets robin
Waar heb jij de nokkenas laten reviseren?
Plop

Geplaatst: do 30 dec, 2004 12:57
door robin2cv
neje
was wel mogelijk maar paste niet in mijn budget jammer genoeg. en volgens mij zag de nokkenas er nog goed uit.
greets robin
Geplaatst: vr 31 dec, 2004 09:21
door plop
Nou ja als iemand een adres heeft....we kunnen nieuwe kopen voor 65 eur
Trouwens mijn blokkie heeft ruim 2 ton gereden en was toch wel aan revisie toe
Octaan 91 heb ik ook eens per ongeluk erin gemikt (wereldmeeting in Oostenrijk), de plopmobiel had toen grote moeite om met aanhanger en inzittende de berg op te komen. Mijn conclussie is dat Octaan 91 niet echt bevorderlijk is voor je blokkie en je gewoon pk's gaat missen.
Plop

Geplaatst: vr 31 dec, 2004 11:45
door robin2cv
hello
is dat dan een nokkenas met gewone specificaties of kan je er ook krijgen die wat bijgewerkt zijn voor meer pk's ? op
www.2cv.be kan ik er geloof ik getunde voor 100 Euro krijgen dacht ik
greets robin