P.S.: heb geen aandelen of voordeel bij de verkoop van het ding, vond het gewoon leuk om de foto's te plaatsen.

Lees mijn eerdere bijdrage even. Tot dan toe moest er officieel 98 gelood gebruikt worden voor 2cv's inderdaad, maar eigenlijk konden die blokken al op 98 ongelood. De Sauss Ente was een geinig marketingverhaaltje voor een 'milieuvriendelijke' versie van de 2cv.Punky schreef:Volgens hier heeft het dus wel te maken met het loodvrije blok en slaat die tekst dus wel ergens op.![]()
Misschien heeft iemand tussen 1986 en 1994 bordeaux rode eend omgespoten tot een Bleifrei. Dolly's ed uit 1986 hebben immers ook een A06/664 motor. Met een stickerset kan je natuurlijk zo een Bleifrei maken. Als je kijkt op je kentekenbewijs wat staat er dan als type?? Als het een orginele Bleifrei is moet dat er op staan.Anonymous schreef:Als ik alle reacties op mijn vraag eens bekijk, zijn er niet veel details over deze eend bekend. Mijn eend heeft nooit hoofdsteunen gehad. De rest van de opgesomde details klopt wel.
Dat er een A06/664 motor inzit is niet meer dan logisch anders zou er geen Bleifrei (=loodvrij) op staan.
Wat me verbaast is dat de koets in de fabriek al overgespoten lijkt te zijn danwel dat er een roestbruine laag grondverf op de auto zit (nee het is geen roest)
De roestbruine laag zit overal. Waar de auto gekit is zit ie onder de kit. De groene laag zit over de kit.
Als de auto naderhand groen gemaakt is dan is ie wel volledig gestript voor dat gedaan is want het groen zit ook overal.
De roestbruine lak lijkt mij de rode kleur van een Dolly (kleurcode EKA)
Volgens het kenteken is de auto van november 1986. Ik weet dat de "I fly bleifrei" serie van modeljaar 1986 is dus dat klopt wel. De auto is begin 1994 naar Nerderland gekomenn en was toen in ierde geval groen.
Heb je je 2cv van nieuw? Hoofdsteunen zijn zo te verwijderen overigens. Sterker nog, een stoel heb je met 10 seconden er uit. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het motortje: er wordt nogal wat afgewisseld in het 'wereldje'. Dus 1+1 is niet altijd even logisch.Anonymous schreef:Mijn eend heeft nooit hoofdsteunen gehad. De rest van de opgesomde details klopt wel. Dat er een A06/664 motor inzit is niet meer dan logisch anders zou er geen Bleifrei (=loodvrij) op staan.
Is dat niet de tectyllaag die je overal langs naden terugziet?Anonymous schreef:Wat me verbaast is dat de koets in de fabriek al overgespoten lijkt te zijn danwel dat er een roestbruine laag grondverf op de auto zit (nee het is geen roest)