i fly bleifrei

Alles in, over, rond en op de koets.
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 16 nov, 2004 23:22

Nog wat foto's van de Sauss Ente.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

P.S.: heb geen aandelen of voordeel bij de verkoop van het ding, vond het gewoon leuk om de foto's te plaatsen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » di 16 nov, 2004 23:35

Punky schreef:Volgens hier heeft het dus wel te maken met het loodvrije blok en slaat die tekst dus wel ergens op. :wink:
Lees mijn eerdere bijdrage even. Tot dan toe moest er officieel 98 gelood gebruikt worden voor 2cv's inderdaad, maar eigenlijk konden die blokken al op 98 ongelood. De Sauss Ente was een geinig marketingverhaaltje voor een 'milieuvriendelijke' versie van de 2cv.
La vie est belle.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 17 nov, 2004 00:08

Oeps ,mijn excuses. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 17 nov, 2004 00:25

PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 17 nov, 2004 14:14

Zal wel geen text over te vinden zijn omdat alleen de buitenkant anders is ;)
Afblijven.

Gast

samenvatting I fly bleifrei

Bericht door Gast » wo 17 nov, 2004 20:37

Als ik alle reacties op mijn vraag eens bekijk, zijn er niet veel details over deze eend bekend. Mijn eend heeft nooit hoofdsteunen gehad. De rest van de opgesomde details klopt wel.
Dat er een A06/664 motor inzit is niet meer dan logisch anders zou er geen Bleifrei (=loodvrij) op staan.
Wat me verbaast is dat de koets in de fabriek al overgespoten lijkt te zijn danwel dat er een roestbruine laag grondverf op de auto zit (nee het is geen roest)
De roestbruine laag zit overal. Waar de auto gekit is zit ie onder de kit. De groene laag zit over de kit.
Als de auto naderhand groen gemaakt is dan is ie wel volledig gestript voor dat gedaan is want het groen zit ook overal.
De roestbruine lak lijkt mij de rode kleur van een Dolly (kleurcode EKA)
Volgens het kenteken is de auto van november 1986. Ik weet dat de "I fly bleifrei" serie van modeljaar 1986 is dus dat klopt wel. De auto is begin 1994 naar Nerderland gekomenn en was toen in ierde geval groen.

Gast

Re: samenvatting I fly bleifrei

Bericht door Gast » wo 17 nov, 2004 22:58

Anonymous schreef:Als ik alle reacties op mijn vraag eens bekijk, zijn er niet veel details over deze eend bekend. Mijn eend heeft nooit hoofdsteunen gehad. De rest van de opgesomde details klopt wel.
Dat er een A06/664 motor inzit is niet meer dan logisch anders zou er geen Bleifrei (=loodvrij) op staan.
Wat me verbaast is dat de koets in de fabriek al overgespoten lijkt te zijn danwel dat er een roestbruine laag grondverf op de auto zit (nee het is geen roest)
De roestbruine laag zit overal. Waar de auto gekit is zit ie onder de kit. De groene laag zit over de kit.
Als de auto naderhand groen gemaakt is dan is ie wel volledig gestript voor dat gedaan is want het groen zit ook overal.
De roestbruine lak lijkt mij de rode kleur van een Dolly (kleurcode EKA)
Volgens het kenteken is de auto van november 1986. Ik weet dat de "I fly bleifrei" serie van modeljaar 1986 is dus dat klopt wel. De auto is begin 1994 naar Nerderland gekomenn en was toen in ierde geval groen.
Misschien heeft iemand tussen 1986 en 1994 bordeaux rode eend omgespoten tot een Bleifrei. Dolly's ed uit 1986 hebben immers ook een A06/664 motor. Met een stickerset kan je natuurlijk zo een Bleifrei maken. Als je kijkt op je kentekenbewijs wat staat er dan als type?? Als het een orginele Bleifrei is moet dat er op staan.

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Re: samenvatting I fly bleifrei

Bericht door Handjes » do 18 nov, 2004 10:30

Anonymous schreef:Mijn eend heeft nooit hoofdsteunen gehad. De rest van de opgesomde details klopt wel. Dat er een A06/664 motor inzit is niet meer dan logisch anders zou er geen Bleifrei (=loodvrij) op staan.
Heb je je 2cv van nieuw? Hoofdsteunen zijn zo te verwijderen overigens. Sterker nog, een stoel heb je met 10 seconden er uit. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het motortje: er wordt nogal wat afgewisseld in het 'wereldje'. Dus 1+1 is niet altijd even logisch.
Anonymous schreef:Wat me verbaast is dat de koets in de fabriek al overgespoten lijkt te zijn danwel dat er een roestbruine laag grondverf op de auto zit (nee het is geen roest)
Is dat niet de tectyllaag die je overal langs naden terugziet?

Wat me trouwens opvalt: de Bleifrei en Saussenten hebben ronde Special koplampjes (terwijl het eigenlijk pure Clubs zijn). En dat terwijl ronde koplampen in Duitsland verfoeid werden omdat ze minder lichtopbrengst hadden. Vaag.
La vie est belle.

Plaats reactie