Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 16:20
door frenkie
ik heb hem idd alleen vervangen. Is de motor makkelijk open te maken en alles weer makkelijk terug te zetten? Als dit makkelijk gaat en er zit weinig moeilijks in. Dan is het misschien de moeite waard om hem open te halen. Ik heb de motor al weer lang geleden gekocht en de stekker er af geknipt, omdat ik geen originele draadboom meer heb. de bedrading is wel gebasseerd op het 2cv schema uit 86. dus dat werkt wel. Kabeltjes blauw/wit/zwart werken dus op dezelfde manier. Schema lezezen kan ik wel aardig. Dus daar zal het niet aan liggen.

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 18:32
door RobM
het tandwielkastje kan je zo open en dicht maken en zo de inwendige schakelaar kontroleren.
Ik denk dat je twee draden verwisselt hebt bij het aansluiten. Verwissel die twee die van de ruitenwisserschakelaar af komen eens?

Gr Rob

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 18:44
door frenkie
motor open gehaald en de sleepcontaktjes ontdekt! Ik ben daar sowieso al geen fan van. contaktjes beetje vebuigen leverd ene keer sluiting op, andere keer werkt de nulstand niet.
Ik dacht een idee te hebben door de sleep contaktjes van de oude motor op deze motor te zetten. En jawel hoor, alles bleek goed te werken nu. Totdat ik de ruitenwisser er op zette. De nulstand is midden op de ruit in het zichtveld. Ff kwartslag naar beneden draaien dacht ik. Maar nee, nu gooit ie de wisser eraf omdat ie te ver door gaat. Hoe los ik dit nu weer op?

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 18:47
door RobM
Je hebt bij het monteren het armpje wat op de motor zit 180 graden gedraaid. Dan klopt de stand van de wissers niet meer met het moment waarop de schakelaar kontakt maakt


Gr rob

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 19:00
door frenkie
dus ik moet de motor WEL weer los halen! :(

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 19:06
door frenkie
ik snap niet hoe ik het nu kan oplossen. De ruitenwissers werken normaal als er geen nulstand ingeschakeld is. Zo gauw de nulstand er aan toegevoegd word, gaan de wissers te ver naar beneden. Dus als ik de boel verdraai zal de nulstand normaal werken, maar gaan de wissers toch weer te ver door of ben ik nou gek? Ik weet trouwens toch niet welke kant ik wat nu op moet draaien. Ik word er een beetje draaierig van.

Geplaatst: zo 13 mar, 2016 23:22
door frenkie
toch nog ff aan het prutsen met dashboard en ruitenwissermotor gegaan. Na wat gepuzzel heb ik de juiste stand weten te vinden. Alles werkt weer normaal. Geen foute bedrading dus, maar slechte sleepcontakten en foute stand van ruitenwissermechanisme.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik ben weer een ervaring rijker en een stuk wijzer! :lol:

Re: Ruitenwissermotor

Geplaatst: do 9 apr, 2020 16:07
door Transat84
Het is een complete"ramp"heb een nieuwe ruitenwisser motor, met nog een oude draaischakelaar, ruitenwissers stoppen acuut bij uitschakelen. Reeds 2 electro monteurs(kennissen) hebben er na gekeken. Maar zonder resultaat. Het probleem bij Burton neer gelegd, daar heb ik verleden jaar de motor gekocht. Werd uitstekend geholpen, blijkt dat nieuwe motoren niet matchen met oude schakelaar. Kreeg een heel duidelijk schema mee, en een draaischakelaar die voor het Burton model is, dit zou wél werken. En inderdaad, hij draaide nog iets na naar het uit schakelen. De wissers er weer opgezet, en verder geen aandacht er aan besteed. Tot dat ik vanmorgen mijn ruitjes schoon wilde spuiten, de wissers draaiden onder het raam door richting motorkap, dacht dat ik toch niet goed gekeken had, dus de ruitenwissers verzet, maar toen bleven de wissers in het midden van het raam staan. Ook niet handig, ik ga het probleem bij Burton neerleggen, ik doe vast toch iets fout óf de motor is niet helemaal oké, de auto moet vanwege een "nieuwe"motor(de krachtbron, niet de ruitenwissermotor) voor een 100 km beurt op komen draven, ff gebeld of zij dit probleem ook willen oplossen, dit was prima, ik ben zeeeer benieuwd.

Re: Ruitenwissermotor

Geplaatst: di 21 apr, 2020 17:08
door Data58
Transat84 schreef: do 9 apr, 2020 16:07 Het is een complete"ramp"heb een nieuwe ruitenwisser motor, met nog een oude draaischakelaar, ruitenwissers stoppen acuut bij uitschakelen. Reeds 2 electro monteurs(kennissen) hebben er na gekeken. Maar zonder resultaat. Het probleem bij Burton neer gelegd, daar heb ik verleden jaar de motor gekocht. Werd uitstekend geholpen, blijkt dat nieuwe motoren niet matchen met oude schakelaar. Kreeg een heel duidelijk schema mee, en een draaischakelaar die voor het Burton model is, dit zou wél werken. En inderdaad, hij draaide nog iets na naar het uit schakelen. De wissers er weer opgezet, en verder geen aandacht er aan besteed. Tot dat ik vanmorgen mijn ruitjes schoon wilde spuiten, de wissers draaiden onder het raam door richting motorkap, dacht dat ik toch niet goed gekeken had, dus de ruitenwissers verzet, maar toen bleven de wissers in het midden van het raam staan. Ook niet handig, ik ga het probleem bij Burton neerleggen, ik doe vast toch iets fout óf de motor is niet helemaal oké, de auto moet vanwege een "nieuwe"motor(de krachtbron, niet de ruitenwissermotor) voor een 100 km beurt op komen draven, ff gebeld of zij dit probleem ook willen oplossen, dit was prima, ik ben zeeeer benieuwd.
Heb je inmiddels al een antwoord. Ik heb mijn interval getest met een oude ruitenwissermotor. Ben nu wel benieuwd of de nieuw bestelde motor dan ook gaat werken. Dit zal ik dan toch maar eerst even testen voordat het geheel ingebouwd gaat worden. Ondertussen hoor ik graag wat of de bevindingen van Burton zijn na jouw beurt en diagnose door de specialisten aldaar.

Re: Ruitenwissermotor

Geplaatst: di 21 apr, 2020 17:12
door OmeChris
Ga vrijdag, ben er van overtuigd dat het goed komt

Re: Ruitenwissermotor

Geplaatst: di 21 apr, 2020 17:40
door Data58
Dat mogen we wel verwachten ja.

Hier nog een schema hoe het er uit ziet in ander onderwerp op het forum.
viewtopic.php?f=20&t=13281#p293883

Verklaring voor de nummering:
N1= Wit naar de RW-schakelaar van Burton punt A
N2= Blauw naar de +12Volt constante spanning
N3= Zwart naar de massa -12Volt
N4= Grijs naar punt B van de schakelaar. Dit is het punt wanneer je de schakelaar uitzet waarop nog +12V staat via N2 totdat het sleepcontact van de RW-motor de spanning verbreekt in de nulstand waarop de ruitenwissers in ruststand komen.
N=Punt C van de Burton RW-schakelaar moet ook aan +12Volt worden gelegd. Draadboom Burton >164
Bc= Punt B van de RW-schakelaar. Draadboom Burton >24
Bl= Punt A van de RW-schakelaar. Draadboom Burton >23