Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma 9 mei, 2016 17:06
door brammie
Hmm als ik tijd had zou ik mijn 69er ook eens klaarmaken
maar iedere keer als ik hem uit de hoek wil trekken gaat er een andere auto voor :?

Geplaatst: di 10 mei, 2016 10:28
door David
deusjevo schreef:Op Citromobile stond een bijna nieuwe 4x4 te koop, was einde middag verkocht.
Vraagprijs was 24.995 meen ik.... :shock:
Dure droom dus :wink:

Geplaatst: di 10 mei, 2016 21:54
door CitroenAZU
verkuilm schreef:rijdt zon 5000 per jaar in de 4x4 met veel plezier! snelweg niet het leukst.
Met harde wind waardeloos. En binnendoor in frankrijks geweldig.
En handig, snel in uit stappen, reuze handig bij de bouwmarkt. En super zicht rondom.

Wat voor kleur was de mehari? Want wit kan niet.
Ben wel benieuwd wat voor hout je hebt voor de achterklep.
Heb maar weer nieuwe gekocht in cassis. Ziet er mooi orgineel uit.
Maar ondanks 6 keer lakken na 4 jaar weer slecht aan het worden. Dus weer een nieuwe.
Inmiddels al iets van 4000km mee gereden ook in de sneeuw, erg leuk!
Binnendoor rijden is inderdaad heerlijk, snelweg niet echt fijn. Zitpositie is ook niet echt fijn maar ik heb gelukkig een gasplankje dat scheelt al. Heb je een pedaal is het echt vervelend rijden als je wat langer bent zoals ik (1.91) Misschien dat ik de stoelrails ook nog om ga draaien van de bestuurdersstoel, dan kan je nog iets verder naar achteren.
Wil binnenkort alleen nog een nieuw dakje kopen, het huidige was erg oud en is na wat snelweg km's jammerlijk aan bonken gescheurd. Iemand nog iets bruikbaars liggen?

Wit is idd niet origineel. Ben diverse kleuren tegengekomen beige, oranje en groen. Zeg het maar :-)

Hout is betonplex en dus wat beter bestand tegen water nu denk ik zomaar...

Geplaatst: wo 11 mei, 2016 07:18
door verkuilm
Betonplex, in de juiste dikte? Of heb je het opgevuld?
Ja dat zitten gaat wel! Maar denk dat ik er mee vergroeit ben, ben ook 1,92.
4pers is nog het beste heb je net iets meer.
Gasplankje is zeker beter, maar moet je wel zon 2 traps carbuarur hebben.
Orgineel zit er dan een enkeltraps op, dan mis je PK's :)

Dak zou ik dan gelijk nieuw kopen. Zoveel beter dan gebruikte versleten dak.

Geplaatst: wo 11 mei, 2016 07:38
door CitroenAZU
Ja ik denk dat t uiteindelijk ook wel een nieuw dakje zal gaan worden.
Maar een ouwe vind ik wat leuker staan bij zo n ouwe Mehari.
Nieuw is gelijk weer zo n frisse plasticlook 😉
Er zit al een dubbeltraps carb op met omkeermechanisme.
Ook heb ik schijfremmen, allemaal net iets gebruiksvriendelijker bij zo n hok.

Betonplex was zelfde maat inderdaad....

Geplaatst: wo 11 mei, 2016 21:22
door Thijs
Zou je eens wat plaatjes van onder de motorkap willen posten?
Zit origineel de turbo-pijp ook aangesloten?
Waar lopen de koude-ventilatiebuizen heen?

Geplaatst: za 14 mei, 2016 18:49
door CitroenAZU
Zal binnenkort onder kap wat foto's maken Thijs.

Van de week toch maar geïnvesteerd in een nieuw dakje. Even op en neer gereden naar Oss en ter plaatse het bovendak gelijk maar gemonteerd. Het oude dak was op de heenweg door de wind en snelweg (geen goede combi in een Mehari) over de hele breedte bijna doorgescheurd :-) Voorzijde is nog wel bruikbaar en wellicht maak ik hier nog een Pick up dakje van.

AfbeeldingDSCN2862 (2) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSCN2867 (2) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSCN2866 (2) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSCN2915 (2) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSC_8828 (2) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSC_8788 (2) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSC_8772 (2) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSC_8780 (2) by azu250, on Flickr



Mark had overigens ook nog het originele stuurwiel liggen maar dat was helaas wel erg beschadigd. Desalniettemin heb ik het er wel ingezet.
AfbeeldingIMG_1866 (2) by azu250, on Flickr
Mocht iemand dit stuur nog in betere staat hebben hoor ik het graag!

Geplaatst: vr 3 jun, 2016 23:04
door CitroenAZU
Deze week een aantal dagen lekker door Frankrijk getoerd met de Mehari, wel jammer dat het regende maar het mocht de pret niet drukken...
Wel wat problemen gehad. Eerst wilde de remlichten niet meer werken maar dat kon rap worden verholpen door met WD 40 de schakelaar weer gangbaar te maken en op de terugweg in België, net na de Franse grens vloog er een bougie uit met schroefdraad en al. Geen helicoil bij me maar na een minuut of 10 reden we weer. Ik heb de ring van de bougie afgeknipt om zo wat meer 'vlees' te krijgen en heb wat bramen op het schroefdraad van de bougie gemaakt. En met deze noodreparatie hebben we het weer gehaald tot thuis! Binnenkort maar eens zien of er een helicoil in kan...


AfbeeldingIMG_2183 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
AfbeeldingMéhari... by CitroenAZU, on Flickr
AfbeeldingDSCN3122 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
AfbeeldingIMG_2159 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSCN3117 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSC_2198 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr
AfbeeldingDSC_2090 (2) (Kopie) by azu250, on Flickr

Geplaatst: vr 3 jun, 2016 23:16
door Rossero
Leuke foto's, vooral in de zandduinen, ik had ze vorige keer gemist :D en een goede tip voor de bougie, zelf veel anwb-gezeur mee gehad in Frankrijk (ANWB was top, alleen de eerste Franse garage waar we terecht kwamen alles behalve)

Geplaatst: za 4 jun, 2016 14:34
door David
Mooie foto's vooral die laatste!
Erg mooi!

Geplaatst: za 4 jun, 2016 17:29
door AZL57
in Varennes ? Had de mehari in die tijd geen bakelieten stuur meer?

Geplaatst: za 4 jun, 2016 22:34
door engbokho
Nee de Mehari's hebben rond 1975 een zachter plastic variant gehad van het Quillery (zwaluwstaart) stuur.
Ze zijn nu meestal helemaal verteerd door de zon.
En dus rete schaars evenals de luxe opgeschuimde eenspaaks sturen uit dezelfde tijd.

Geplaatst: zo 5 jun, 2016 21:21
door CitroenAZU
Klopt, en ze waren er in bruin en zwart.

Geplaatst: zo 19 jun, 2016 19:41
door CitroenAZU
Probleem schroefdraad bougie is verholpen, er is een bus in geplaatst. Tevens heeft het ding nog een beurtje gehad en een heleboel blubber op de ZOB meeting :-)
En innmiddels is ie klokkie rond :-)


AfbeeldingZOB 2016 by azu250, on Flickr
AfbeeldingZOB 2016 by azu250, on Flickr
AfbeeldingZOB 2016 by azu250, on Flickr

Geplaatst: zo 19 jun, 2016 21:34
door bebe
CitroenAZU schreef: Geen helicoil bij me maar na een minuut of 10 reden we weer. Ik heb de ring van de bougie afgeknipt om zo wat meer 'vlees' te krijgen en heb wat bramen op het schroefdraad van de bougie gemaakt. En met deze noodreparatie hebben we het weer gehaald tot thuis!
Zo ben ik ook al eens thuis gekomen!