Motor ploft na vervangen olie en olievulpijp
Ja, 98.
Intussen blijft het probleem me bezighouden. Stationair loopt hij goed, half gas is (meestal) een probleem. Soms mist hij dan een slag en pikt dan langzaam weer op. Na het schoonmaken en terugplaatsen viel me op dat de acceleratiesproeier los bleef zitten. Terwijl hij eerst moeilijk los te krijgen was. Moet hij ergens in klemmen misschien?
Ik hoor wel benzine binnekomen bij het bewegen van de hendel. Deksel maar weer van de carb af dan.
Zoveel mogelijkheden....
Intussen blijft het probleem me bezighouden. Stationair loopt hij goed, half gas is (meestal) een probleem. Soms mist hij dan een slag en pikt dan langzaam weer op. Na het schoonmaken en terugplaatsen viel me op dat de acceleratiesproeier los bleef zitten. Terwijl hij eerst moeilijk los te krijgen was. Moet hij ergens in klemmen misschien?
Ik hoor wel benzine binnekomen bij het bewegen van de hendel. Deksel maar weer van de carb af dan.
Zoveel mogelijkheden....
2CV6 Club 1986
Ik ben intussen al 4 nieuwe ngk bougies verder, neem aan dat het daar niet aan ligt..? Aan beide kanten worden ze telkens zwart, dus het lijkt me dat er met het mengsel iets niet goed gaat. Olie kan het nu toch niet meer zijn lijkt me. Tenzij de burton vulpijp me alsnog parten speelt...
2CV6 Club 1986
Hoe heb je carbu gereinigd? Kan je er ergens een lenen? Dat schoonmaken werkt niet altijd goed. ergebs carbu lenen wel goed voor snelle diagnose.
Bougies zou ik rustig laten zitten, dat is het niet schat ik.
Heb je de oude vulpijp al eens terug gezet? Waarom heb je die zoiezo vervangen?
if aint broken dont fix it!
Wat bedoel je met andere onsteking die werk met visa bobine??
Wat is nu exact de klacht? Stationair prima? Volgas ook prima? Alleen half gas doet ie ploffen?
Als ie volgas wel goed rijd kan je heel veel uit sluiten. Bougies, kabels maar ook kleppen etc is het dan niet.
Bougies zou ik rustig laten zitten, dat is het niet schat ik.
Heb je de oude vulpijp al eens terug gezet? Waarom heb je die zoiezo vervangen?
if aint broken dont fix it!
Wat bedoel je met andere onsteking die werk met visa bobine??
Wat is nu exact de klacht? Stationair prima? Volgas ook prima? Alleen half gas doet ie ploffen?
Als ie volgas wel goed rijd kan je heel veel uit sluiten. Bougies, kabels maar ook kleppen etc is het dan niet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Wijze woorden, helaas is oude vulpijp al weg.
Over de ontsteking: de 123 van vroeger kon kapotgaan met Visa bobine. maar de 123 van nu kan er wel mee omgaan. Sterker nog, in de documentatie wordt Visa bobine juist aangeraden. Daarmee reed hij ook prima.
De klacht is inderdaad inhouden en soms ploffen bij constant half gas. Stationair en volgas gaan goed.
Vermoed op basis van je reactie dan toch de carb en misschien nog steeds de vulpijp. Nu nog iemand vinden om die onderdelen te lenen en uit te proberen...
Over de ontsteking: de 123 van vroeger kon kapotgaan met Visa bobine. maar de 123 van nu kan er wel mee omgaan. Sterker nog, in de documentatie wordt Visa bobine juist aangeraden. Daarmee reed hij ook prima.
De klacht is inderdaad inhouden en soms ploffen bij constant half gas. Stationair en volgas gaan goed.
Vermoed op basis van je reactie dan toch de carb en misschien nog steeds de vulpijp. Nu nog iemand vinden om die onderdelen te lenen en uit te proberen...
2CV6 Club 1986
- André Post
- Heavy user