Pagina 2 van 4

Geplaatst: do 18 mei, 2017 17:39
door Rvdb
Wat is dit dan voor Bobine? Er staat 'Harly'.
Is dat dan de Accel bobine in een 2CV jasje?

http://www.2cv-shop.nl/bobine-harly-12volt-2cv.html

Geplaatst: ma 22 mei, 2017 10:11
door TimVS
Dit zal een droge bobijn zijn zo als die harley, dyna,.. bobines, maar dan met een origneel uitzicht

Geplaatst: ma 22 mei, 2017 10:21
door Thijs
Aan de prijs te zien zou het inderdaad zoiets moeten zijn.
Laat je alleen niet foppen. Bij SPOG in Engeland verkopen ze ook 'droge bobines' maar dat zijn gewoon slechte imitaties die bij DG vandaan komen.
Je ziet op het doosje nog waar het ovalen stickertje gezeten heeft....

bine

Geplaatst: ma 22 mei, 2017 18:42
door wusten-fuchs
:( mensen ! dat probleem is al jaren bekend !!! de orginele valeo en de daarbijbehorende imitatie,s kan je gewoon direkt vanaf de verpakking in de prullebak gooien , wat veel onderdelenboeren niet schijnen te snappen , is dat je geen ,,bewezen,, rotzooi moet bliven verkopen ( zogenaamd omdat er vraag naar is ) spullen die niet voldoen of nog maar 20 % van die kwaliteit bieden die ooit als ,normaal, werd bevonden gaan hier gewoon uit het assortiment!!

en als de klant dat niet wil moet ie ergens anders de rotzooi maar kopen . als ik niet achter mijn spullen kan staan . WIL ik ze niet eens verkopen .

Geplaatst: ma 22 mei, 2017 19:00
door Thijs
De gemiddelde Eendrijder rijdt tegenwoordig niet meer dan een paar rondjes om de kerk per jaar en dan heb je geen problemen met die Valeo rommel.

Als je wel serieus rijdt met een eendachtige dan ben je met een weekje klaar met die zooi.

Maar heb jij ook ervaring met dit apparaat van MCC?

Re: bine

Geplaatst: di 23 mei, 2017 17:33
door David
wusten-fuchs schreef::( mensen ! dat probleem is al jaren bekend !!! de orginele valeo en de daarbijbehorende imitatie,s kan je gewoon direkt vanaf de verpakking in de prullebak gooien , wat veel onderdelenboeren niet schijnen te snappen , is dat je geen ,,bewezen,, rotzooi moet bliven verkopen ( zogenaamd omdat er vraag naar is ) spullen die niet voldoen of nog maar 20 % van die kwaliteit bieden die ooit als ,normaal, werd bevonden gaan hier gewoon uit het assortiment!!

en als de klant dat niet wil moet ie ergens anders de rotzooi maar kopen . als ik niet achter mijn spullen kan staan . WIL ik ze niet eens verkopen .

200 % MEE EENS!

Geplaatst: di 23 mei, 2017 17:33
door David
Thijs schreef:De gemiddelde Eendrijder rijdt tegenwoordig niet meer dan een paar rondjes om de kerk per jaar en dan heb je geen problemen met die Valeo rommel.

Als je wel serieus rijdt met een eendachtige dan ben je met een weekje klaar met die zooi.

Maar heb jij ook ervaring met dit apparaat van MCC?


Ook na een paar rondjes om de kerk wordt de motor warm......

En zie dan maar weer eens te vertrekken

Geplaatst: di 23 mei, 2017 22:37
door Rvdb
Dank voor de reacties. Een droge bobine verhelpt blijkbaar de problemen.
Jammer dat er zoveel rommel te koop blijkt te zijn. Zo groot is het prijsverschil nou ook weer niet.

Geplaatst: wo 24 mei, 2017 09:41
door schermer
Ik heb een tijdje geleden eens naar de verschillen van oude en nieuwe bobines gekeken en het viel mij op dat een nieuwe "valeo" bobine lichter was dan alle oude. gemeten op een digitale keukenweegschaal. ook zat er nog een nieuwe lucas bobine tussen en die zag er ook wat anders uit, de rubberen scheiding in het midden van de bobine ontbrak. Wat mij vooral tegenviel was dat ze bij valeo niet eens meer de moeite nemen om hun naam erin te zetten, er zit gewoon een heel lullig papieren stickertje op.

Ik rijd nu een tijdje met de kleine dyna bobine, een compleet zetje bij duckservice/der Farnzose en moet zeggen het start veel beter. De oude ducelier die ik nog van een zolder heb geplukt deed het tot nu toe niet slecht, maar dit is vooral bij warme start veel beter.

Geplaatst: wo 24 mei, 2017 18:29
door Thijs
Ik heb ook overal de Dynatec in gezet.
Daarna heb ik geen problemen meer gehad.
Vooral met LPG was die Valeo rommel een drama.

Geplaatst: wo 24 mei, 2017 20:39
door schermer
Vanmiddag 2 uur gereden, eend met 4 man en een volle bepakking, palmabak en volle aanhanger erachter. Dus de eend is lekker warm geworden. Maar nu ook met een goed warme motor. Starten en lopen, super die dynatec bobine.

Geplaatst: do 25 mei, 2017 09:16
door Thijs
Ik vraag me dan wel eens af of zo'n fabrikant niet merkt dat hij die rommel niet meer kwijt kan en dat er veel klachten over zijn.....
Dat is hetzelfde als bij de olievulpijpen. De Eendenboeren hebben in de gaten dat de nieuwe ook niks waard zijn en gaan dan revisiesetjes maken.
Dan verkoopt zo'n fabrikant toch amper nog nieuwe?

Geplaatst: do 25 mei, 2017 21:37
door Rvdb
Is die warme start dan hetzelfde als een koude start met zo'n bobine? 1x korte slag van de startmotor en lopen? Of is dat alsnog met lang starten en/of plankgas?

Vandaag met warme motor toch even flink moeten doorstarten.... niet fijn.

Geplaatst: vr 26 mei, 2017 17:27
door schermer
De warme start is veel beter, klein beetje gas en de startmotor 2x rondraaien. Lang doorstarten met plankgas en dan hopen dat hij aanslaat is er niet meer bij. Mits alle andere.zaken van de motor ook in orde zijn natuurlijk.

Geplaatst: vr 26 mei, 2017 18:02
door toon beekers
Gewoon setje kopen bij die halve Duitsers ( sorry WF). Start altijd ook bij 40 graden in Spanje, start altijd meteen.