Pagina 2 van 2
Geplaatst: wo 12 okt, 2016 21:57
door Thijs
Het zal wel aan mij liggen maar de foto's zijn niet echt helder.
Het afgebroken deel kan ik niet echt zien.
Kun je het lager op de eerste foto in de lengterichting van de as bewegen?
Hoeveel speling zit er op?
Je nokkenas lijkt niet erg fris meer maar dat is ook niet echt goed te zien.
Oliepomp is niet per foto te controleren.
Geplaatst: do 13 okt, 2016 08:29
door AZL57
ik dacht op de eerste foto een afgebroken stuk te zien maar op de nieuwe foto's zie ik dat niet meer. Kun je aangeven waar een stuk is afgebroken.?
Geplaatst: do 13 okt, 2016 11:54
door David
Bedoel je in plaats van afgebroken niet afgesleten?
Ik zie ook niets iets "wat afgebroken is"....
Geplaatst: do 13 okt, 2016 19:11
door niels 1107
Dag allemaal, ik heb het probleem rood gemarkeerd. net langs de markering is een stukje weg
ook nog enkele foto's van de nokkenas uit andere invalshoek, misschien iets duidelijker
probleem is dat ik niet weet hoe dit er nieuw uitziet
zijn daar afmetingen van hoe hoog zo een nokje moet zijn en van waar tot waar je dit kan meten?
Geplaatst: do 13 okt, 2016 19:14
door niels 1107
Thijs schreef:Het zal wel aan mij liggen maar de foto's zijn niet echt helder.
Het afgebroken deel kan ik niet echt zien.
Kun je het lager op de eerste foto in de lengterichting van de as bewegen?
Hoeveel speling zit er op?
Je nokkenas lijkt niet erg fris meer maar dat is ook niet echt goed te zien.
Oliepomp is niet per foto te controleren.
het lager is in de lengterichting niet te bewegen, het draait wel soepel rond
Geplaatst: vr 14 okt, 2016 08:21
door AZL57
nokken moeten helemaal blinken normaal. Hoogte kun je meten met een schuifmaat over hoogste punt en achterkant van di nok. Die hoogte is 33mm mag 0,5mm afwijken.
Geplaatst: vr 14 okt, 2016 08:25
door Thijs
Op de foto is te zien dat de harde laag van de nokken af is gesleten.
Deze zal nu dus harder slijten dan normaal.
Misschien moet je de nokvolgers ook eens bekijken.