Welke uiterlijke kenmerken bij welk bouwjaar
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Dat ik van Eenden in originele staat houd wil natuurlijk niet zeggen dat ik een Eend die niet origineel is niet mooi zou vinden, dat moet iedereen natuurlijk zelf weten en ik zal daar niemand om veroordelen.
Maar dat is hier niet de vraag. Wel ben ik het volledig met Thijs eens dat er Eenden voor absurde prijzen worden aangeboden en die zijn dan duidelijk niet origineel meer, terwijl de verkoper dat wel beweert.
Ook het overzicht op deze site onder historie is erg uitgebreid, dat moet ik toegeven, maar niet compleet.
Ik mis bijvoorbeeld dat er 3 verschillende plastic grilles zijn geweest en welke wanneer is gebruikt. En wanneer zijn de schakelaars van de Special 4kant geworden door gebruik van een andere draadboom?
En waarom hebben sommige Eenden 2 zekeringskastjes, en andere maar 1?
En er zijn ook Eenden geweest met gespoten (voor)deur scharnieren, maar wanneer en waarom?
En op deze vragen heb ik dus nog steeds geen antwoord, en dat terwijl ik toch redelijk veel van 2CV's denk te weten
Maar dat is hier niet de vraag. Wel ben ik het volledig met Thijs eens dat er Eenden voor absurde prijzen worden aangeboden en die zijn dan duidelijk niet origineel meer, terwijl de verkoper dat wel beweert.
Ook het overzicht op deze site onder historie is erg uitgebreid, dat moet ik toegeven, maar niet compleet.
Ik mis bijvoorbeeld dat er 3 verschillende plastic grilles zijn geweest en welke wanneer is gebruikt. En wanneer zijn de schakelaars van de Special 4kant geworden door gebruik van een andere draadboom?
En waarom hebben sommige Eenden 2 zekeringskastjes, en andere maar 1?
En er zijn ook Eenden geweest met gespoten (voor)deur scharnieren, maar wanneer en waarom?
En op deze vragen heb ik dus nog steeds geen antwoord, en dat terwijl ik toch redelijk veel van 2CV's denk te weten
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
Kom je stage bij ons lopen Bertje? Gaat je kennis heel snel vooruit
Veel informatie kan je halen uit de onderdelenboeken, en door veel auto's te slopen (geen grapje).
De jaren 80 eenden hadden in ieder geval twee zekeringenkastjes op het moment dat er een mistachterlicht aanwezig is. Deze heeft ook een aparte draadboom.
Veel informatie kan je halen uit de onderdelenboeken, en door veel auto's te slopen (geen grapje).
De jaren 80 eenden hadden in ieder geval twee zekeringenkastjes op het moment dat er een mistachterlicht aanwezig is. Deze heeft ook een aparte draadboom.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dan hebben ze de achter/ stadslichten op 1 zekering gezet. De linker en de rechter zijn vaak apart
Ik heb nu zo' n 10 draadbomen gereviseerd, en ben nog niet twee keer dezelfde tegengekomen. Zal ook wel met de lokale wetgeving te maken hebben. Wel/ geen seinlicht, achteruitrijlicht, alarmlicht, aparte zekering links rechts achterlichten, mistachterlicht, verklikkerlampje alarmlicht.
Misschien kan iemend eens uitrekenen hoeveel mogelijkheden dat geeft met deze opties?
Ik denk dat het niet te doen is om een overzicht te maken van alle bouwjaren en uitvoeringen. Zal per fabriekslocatie ook wel niet hetzelfde zijn geweest.
Gr Rob
Ik heb nu zo' n 10 draadbomen gereviseerd, en ben nog niet twee keer dezelfde tegengekomen. Zal ook wel met de lokale wetgeving te maken hebben. Wel/ geen seinlicht, achteruitrijlicht, alarmlicht, aparte zekering links rechts achterlichten, mistachterlicht, verklikkerlampje alarmlicht.
Misschien kan iemend eens uitrekenen hoeveel mogelijkheden dat geeft met deze opties?
Ik denk dat het niet te doen is om een overzicht te maken van alle bouwjaren en uitvoeringen. Zal per fabriekslocatie ook wel niet hetzelfde zijn geweest.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op za 24 dec, 2016 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Heavy user
Ik heb nog even de informatie doorgelezen op deze site onder het kopje Historie. Als je goed leest staat er best wel wat opgesomd.
Als ik het goed begrijp dat hoort mijn (april) 85er Club grijze randen bij de knipperlichten en achterlichten te hebben en een dak in kleur van de carrosserie.
Dan ga ik er maar even vanuit dat het rubber rond de vulpijp ook grijs hoort te zijn.
Ook horen er rechthoekige koplampen op in kleur.
Is er ergens over het interieur ook iets te vinden?
Ik ken wel een site voor de Dyane bekleding maar niet van 2cv.
Verder dan skai en de Ecossais (of zoiets) kom ik niet.
Als ik het goed begrijp dat hoort mijn (april) 85er Club grijze randen bij de knipperlichten en achterlichten te hebben en een dak in kleur van de carrosserie.
Dan ga ik er maar even vanuit dat het rubber rond de vulpijp ook grijs hoort te zijn.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Ik neem aan dat jij die grijze bekleding bedoelt met rode en blauwe draadjes er in? Die kwam idd na de beige gestreepte bekleding en dat is dus samen met die grijze randen voor modeljaar 86 veranderd.
Heb net nog even in de folders gekeken en de folder voor modeljaar 86 is daar niet heel duidelijk in, maar het lijkt er wel op.
Heb net nog even in de folders gekeken en de folder voor modeljaar 86 is daar niet heel duidelijk in, maar het lijkt er wel op.
De randjes horen niet grijs maar zwart te zijn..... SorryThijs schreef:Ik heb nog even de informatie doorgelezen op deze site onder het kopje Historie. Als je goed leest staat er best wel wat opgesomd.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
@David, de Eend van Thijs is van april 85, op deze site en ook in een boek wat ik heb staat dat in juli 85 de randjes rond de voorste knipperlichten en achterlichthuizen pas zwart werden.
Dus Thijs hoort dan nog grijze te hebben volgens mij
Maar als hij er zwarte in schroeft vind ik dat ook prima hoor
Dus Thijs hoort dan nog grijze te hebben volgens mij
Maar als hij er zwarte in schroeft vind ik dat ook prima hoor
-
- Veelvuldig poster
Wie brengt er een boek uit
Onze charleston uit eind 83 (op kenteken 84) heeft al wel zwarte randjes om knipperlichten en achterlichtunits. Dit is dan weer standaard op de Charlestons.
Kan me voorstellen dat Citroen niet heel strikt was en soms ook een serie van zwarte voorzag of grijs. Of waren ze hier toch strikter in?
In de eerste jaren waren er per week wel wijzigingen. Sommige vinden het een sport om elk piefje en pafje te kunnen traceren naar bouwjaar. Zoiets zou eigenlijk eens opgeschreven moeten worden want vaak zit het bij mensen in het hoofd maar is het nooit goed terug te vinden
Onze charleston uit eind 83 (op kenteken 84) heeft al wel zwarte randjes om knipperlichten en achterlichtunits. Dit is dan weer standaard op de Charlestons.
Kan me voorstellen dat Citroen niet heel strikt was en soms ook een serie van zwarte voorzag of grijs. Of waren ze hier toch strikter in?
In de eerste jaren waren er per week wel wijzigingen. Sommige vinden het een sport om elk piefje en pafje te kunnen traceren naar bouwjaar. Zoiets zou eigenlijk eens opgeschreven moeten worden want vaak zit het bij mensen in het hoofd maar is het nooit goed terug te vinden
Citroén rolls better than a Rolls!