Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo 22 jan, 2017 13:09
door Thijs
Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn wel verschillende dingen.....
Geplaatst: ma 23 jan, 2017 09:01
door Mance
...ik heb in ieder geval contact opgenomen met het keuringsstation.
Daar lijken ze het verhaal te volgen: enkel staat en werking te controleren en visueel de richting.
Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt: vrijdagmiddag weten we meer.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mocht het nu lukken: hoera..het extra werk en geld zie ik dan maar als :"een mens leert altijd bij"....
tot vrijdag
Geplaatst: vr 27 jan, 2017 10:48
door Mance
Dag allen,
Derde keer, goede keer....Ditmaal is het gelukt de AZU gekeurd te krijgen.
Men bleef wel terughoudend en met het toestel werken, maar uiteindelijk was het toch OK.
Toch hou ik hier een wrang gevoel aan over: blijkbaar bestaat binnen Vlaanderen nogal wat onduidelijkheid over de keuringsvoorschriften.
Ik ben van plan dit aan te kaarten bij de Belgische Federatie voor Oude Voertuigen.
In ieder geval kan ik nu de laatste stappen zetten om het tuig op de openbare weg te krijgen....
Nogmaals dank aan alle meedenkers, keep them running...
Geplaatst: vr 27 jan, 2017 12:23
door ami6
Hallo,
toevallig ben ik net terug van de keuring te Ieper, en toevallig ook met een azu 1961.
De lichten werden enkel beoordeelt op het "werken" , geen toestel kwam er aan te pas!
Remmen, en handrem uitvoerig getest, op de rollen
en speling op fusees en stuurinrichting uitvoerig getest.
Opmerking : staat remlicht (is oranje !!! origineel en dat vonden ze niet zo tof...pfff)
Maar ik moet terug! Ik moet een officieel document voorleggen waarop staat 425 cc, had ik gezwegen of 602 cc gezegd dan was het ok, nu terug met een onderhoudsboek ofzo... en 12.5 euro armer...
Mance, ik ben blij dat ik je op de goede weg geholpen heb met je azu, en volgende maal duw je de wettekst onder hun neus!
Rijden!!!
Geplaatst: vr 27 jan, 2017 18:09
door Bertje Beige
Gefeliciteerd Mance, en top dat ami6 het wist van de eenvoudigere keuring en zelfs het PDF document hier gelinkt heeft.
En ami6, ook vast gefeliciteerd, dat komt wel goed dus.
En ik kan me wel voorstellen dat ze wat moeilijk doen over een oranje remlicht; heb ooit een Fransoos gezien die STOP op een pijl had gezet wat naar die oranje lamp wees
Mijn 62er AZU had 1 (gelukkig) rode remlamp maar daar heb ik een concessie gedaan aan de originaliteit en er rechts maar een 2e bijgeplaatst.
Geplaatst: za 28 jan, 2017 15:06
door ami6
Hallo,
die "Franosos" met de pijl is toevallig een van m'n beste vrienden!
)
Ik heb zelf een derde remlicht aangesloten op led,dit gemonteerd op het linker achterdeurtje. ik had het geluk dit te vinden op een wrak van een moderne wagen, in de behuizing van het derde remlicht zit een printplaatje dus geen gedoe, aansluiten en werkt perfekt op 6 volt, hoewel eerlijk is eerlijk, de lichtopbrengst is iets minder dan op 12 volt maar het is ruimschoots voldoende, en als het donker wordt zie je het héél goed.
Geplaatst: do 2 feb, 2017 12:20
door Mance
Hallo,
Ik kreeg zonet reactie op de mail die ik stuurde naar de Belgische Federatie Oude Voertuigen.
Ze vroegen me de details van het station, het relaas etc naar hen door te sturen, zij zouden dit doorspelen naar GOCA, de koepel van keuringsstations.
In de hoop dat eea dan duidelijker wordt voor iedereen: nog veel plezier met het eendrijden,
groeten, en nogmaals dank voor de reacties
Geplaatst: do 2 feb, 2017 12:59
door ami6
Hallo,
en krijg je een vergoeding van de twee maal dat je onrechtmatig afgekeurd werd?
ik dacht het niet... veel mensen vergeten of weten niet dat Goca een bedrijf is als een ander en géén overheidsinstelling...
Geplaatst: wo 22 mar, 2017 10:26
door ami6
Hallo,
ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van dit verhaal....Mance?
Geplaatst: do 23 mar, 2017 20:33
door Mance
Hallo,
de rest van het verhaal: ik stuurde een mail naar BFOV, federatie oude voertuigen in België.
Deze reageerde erg snel en maakte mijn bemerking over naar GOCA.
GOCA wou van ons beiden (dus van mij en ami6) alle gegevens van onze wagens. Wilden ze er een testcase van maken?
Het ging in ieder geval niet de richting uit die ik wou: mijn bedoeling was GOCA op de hoogte te brengen van verschillende manieren van keuren tussen diverse stations.
Om dit uit te klaren hebben ze geen persoonlijke details nodig.
Ik heb dit ook zo gemeld aan BFOV die mijn standpunt zou meedelen aan GOCA.
Ik heb vier jaar met veel plezier aan mijn AZU'tje gewerkt, ik voel geen enkele behoefte om een triviaal voorval als dit mijn pret te laten bederven.
Ik blijf hopen dat mijn actie misverstanden voor toekomstige keuring-bezoekers kan vermijden.
Tot slot nogmaals dank voor alle reacties, ik was toch even ten einde raad....
Geplaatst: do 23 mar, 2017 22:46
door ami6
Groot gelijk,
laat ze maar verder sudderen,
en ze hoeven idd geen namen en adressen te hebben om zichzelf in vraag te stellen.
Het belangerijkste is nu dat je azu rijdt!