Pagina 2 van 2

Geplaatst: do 2 mar, 2017 20:41
door RobM
biker schreef:Morgen ga ik de weerstand vd oliesensor meten bij draaiende motor. Ik zal je laten weten. Voor de installatie vd 123ontsteking werkte het dasboardlampje wel degelijk. Maar...er zat een soort ouderwetse electronische ontsteking op. Ik dacht Luminition. Laatste tijd viel die al rijdend uit. Terug starten ging wel. Maar erg vervelend...en gevaarlijk. Daarom dus nieuwe ontsteking. Heb laatst getankt met 95loodvrij met ethanol 10procent. Kwam niet goed. Hij reed slecht viel soms stil en slechte verbranding. Begin te denken dat daarom de ontstekkng stuk gegaan js? Kan dat? Want voordien werkte alles goed.
Je bobine is ook erg verdacht bij deze storing.

MAil de schema's maar even, kijk ik even mee. Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met mijn mailadres.

Gr Rob

Geplaatst: do 2 mar, 2017 20:42
door biker
Ja met de meetpennen kan ik uitmeten, geen probleem.
De nieuwe oliedruksensor is vandaag binnen. Weet nog niet wanneer maarik zalje de uitkomst laten weten. Grtjs.

Geplaatst: do 2 mar, 2017 20:44
door RobM
Meet de nieuwe sensor even met de ohm meter. Ene pennetje aan de schroefdraad, andere aan de aansluiting.
Moet 0 ohm zijn


Gr Rob

Geplaatst: do 2 mar, 2017 21:03
door biker
Dat heb ik al gedaan en het was inderdaad 0 ohm. Bestaan er voor 2pk motors ook oliedrukmeters voor op het dashboard? Heb ook al overwogen een toerenteller te plaatsen. Heb jij daar ervaring mee en eventueel iets aan te bevelen?

Geplaatst: vr 3 mar, 2017 07:45
door RobM
Toerenteller geen ervaring mee,. Je moet even zoeken naar een model wat je op de primaire kant van de bobine aan kan sluiten. En of ie voor een 2 of een 4 cylinder is.

Je kan druk sensors kopen die in het gat passen van de oliedrukschakelaar. Even op de schroedfdraad letten. Die kan je dan aansluiten op een oliedruk klokje op her dash. Ik heb daar geen ervaring mee.

Gr Rob

Geplaatst: vr 3 mar, 2017 17:51
door biker
Nieuwe sensor geplaatst. Aangesloten aan bruine draad. Sensor stuk. Er komen 2 draden uit kabelboom. Allebei 12 volt. Groene en bruine. Normaal groene aan contactslot en bruine aan sensor. Mag er eigenlijk spanning op die draad naar sensor want die spanning maakt hem blijkbaar stuk of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst: vr 3 mar, 2017 18:29
door Thijs
Dat zie je verkeerd.
Er staat alleen spanning op als de sensor niet doorverbindt en dus iook als hij niet is aangesloten.
Als je de draad tegen het metaal van de motor (=massa) houdt dan staat er geen spanning meer op en staat de volle 12V over je lampje op het dashboard.

Geplaatst: vr 3 mar, 2017 20:56
door gillis
biker schreef:Dat heb ik al gedaan en het was inderdaad 0 ohm. Bestaan er voor 2pk motors ook oliedrukmeters voor op het dashboard? Heb ook al overwogen een toerenteller te plaatsen. Heb jij daar ervaring mee en eventueel iets aan te bevelen?
De "nieuwe" 123 heeft blauwe tand verbinding met je mobiel(app) heb je toeren, olie temp. (En druk?!) zo op je mobiel....en start onderbreking.

https://goo.gl/images/B5HWlo