Pagina 2 van 2
Geplaatst: vr 12 jan, 2018 10:16
door Boxer
Thijs schreef:Bedoel je niet gewoon de bout waar de koelbeplating mee vast hoort te zitten?
ja, dat zal best wel 's kunnen, alleen de kunststof beplating was rondom los.
De aanwezige olie komt dan denk ik van het kleppendeksel en zoekt zijn weg naar dat gat.
Bij montage maar een forse ring gebruiken.

Geplaatst: vr 12 jan, 2018 10:21
door Boxer
ja, zou best kunnen, maar dan is de kunststof mantel geheel rondom losgescheurd, zodat een groter gat is ontstaan. Daar komt de lek-olie uit.
Ik denk van de kleppendeksels . De olietoevoeren op de koppen zijn droog en bij de brilrubbers is ook niets te zien. Bij montage maar een forse ring onder de schroef.
Geplaatst: vr 12 jan, 2018 13:03
door Thijs
Als het echt die bout is van de koelkappen dan heeft het helemaal geen nut daar een grote ring onder te zetten.
Die komt niet uit in een ruimte waar olie in zit.
Je moet gewoon zorgen dat je kleppendeksels niet lekken.
Dus: nieuwe kleppendekselpakking plaatsen en alles schoonmaken onder de cilinder zodat je daarna goed kunt zien waar de olie vandaan komt.
Mocht je het lastig vinden de originele soort pakking te plaatsen dan zijn er ook pakkingen te koop met een extra ring er omheen zodat hij beter blijft zitten bij montage van het deksel.
Geplaatst: vr 12 jan, 2018 18:02
door Boudewijn
De kunststof koelbeplating is op die plek erg vaak kapot. Gewoon de bout weg laten, kan geen kwaad.