Pagina 2 van 3
Geplaatst: ma 4 sep, 2017 11:57
door Tweepeka
Wat ik al heb gedaan:
- luchtfilter vervangen (vochtig gemaakt met olie / benzine)
- bougies vervangen door nieuwe
- kleppen gesteld
- benzinefilter geplaatst tussen benzinepomp en carburateur (ook geadviseerd door 't eendeei)
wat al gedaan is:
- nieuwe benzineslang (waar het benzinefilter nu tussen zit)
- olie compleet vervangen
Wat ik nu nog steeds bemerk:
- een plopgeluid (vooral bij koude motor)
- horten & stoten bij rijden met 50 km per uur (in zowel 3e als 4e versnelling)
- bijna afslaan (ook al een keer afgeslagen) bij krachtig remmen
- niet lekker stationnair lopen
- choke ver uit moeten trekken bij koud start
- naschudden bij uitzetten motor
Zodra de motor echt heel goed warm is (na een half uur rijden) bemerk ik veel minder problemen.
Ik ben nog van de carburateur afgebleven aangezien ik eerst de makkelijke zaken heb aangepakt.
Ik tank altijd euro 98 en gebruik 20W50 olie.
Hebben jullie nog tips?
Groeten
Geplaatst: ma 4 sep, 2017 16:29
door LPGo
David schreef: maar het staat je vrij te doen watje wilt.
Greets
Ik rij al 30 jaar eend/Ami.. Waarvan zo,n 25 jaar als dagelijkse auto ook nu dus .. Mijn filter zit direct bij de carburateur.. 5 cm. Slang tussen filter en carburateur. Helemaal bovenin dus. Nooit vapour lock gehad. Ook niet in Spanje. Mooi zicht op het filter je rijdt het niet eronderuit geen steenslag ed. Voordeel is ook nog dat de rotzooi die uit je benzinepomp komt ook nog gefilterd wordt.. Je ziet het er zijn meer mogelijkheden..
Ps. Bij een bx sport zit het filter boven op de motor.. Ik bedoel maar..[/quote]
Geplaatst: di 5 sep, 2017 15:52
door Nick
Het klinkt als een carburatie probleem, maar kijk voor de zekerheid ook eens naar de staat van de contactpunten, condensator en het ontstekingstijdstip. Ik heb in het verleden ook wel van dit soort klachten gehad die achteraf toch bij de ontsteking vandaan bleken te komen.
Geplaatst: zo 1 okt, 2017 13:50
door Tweepeka
sproeiers en filtertje carburateur ook schoongeblazen. Problemen zijn half verholpen. Binnenkort contactpunten vervangen. Ik heb al een setje liggen, alleen nog een proeflampje regelen. Hierna eigenlijk volledige beurt gedaan.
Geplaatst: zo 1 okt, 2017 14:40
door Kulio
Je kan beter de puntjes vervangen door een 123. De auto rijdt stukken beter, nooit meer een warme carburator en je benzineverbruik daalt. De 123 betaalt zich dus gewoon terug en veel ergernissen verdwijnen.
Geplaatst: zo 1 okt, 2017 17:09
door deusjevo
Kulio schreef:Je kan beter de puntjes vervangen door een 123. De auto rijdt stukken beter, nooit meer een warme carburator en je benzineverbruik daalt. De 123 betaalt zich dus gewoon terug en veel ergernissen verdwijnen.
_________________
Geen injectie
Geen elektronica
Geen turbo
Geen problemen
Ahum....
Check je onderschrift Kulio

Geplaatst: ma 2 okt, 2017 07:36
door Kulio
Deusjeo
Touché!
Geplaatst: vr 6 okt, 2017 14:03
door 2cvmaarten
Tweepeka schreef:Wat ik al heb gedaan:
- luchtfilter vervangen (vochtig gemaakt met olie / benzine)
- bougies vervangen door nieuwe
- kleppen gesteld
- benzinefilter geplaatst tussen benzinepomp en carburateur (ook geadviseerd door 't eendeei)
wat al gedaan is:
- nieuwe benzineslang (waar het benzinefilter nu tussen zit)
- olie compleet vervangen
Wat ik nu nog steeds bemerk:
- een plopgeluid (vooral bij koude motor)
- horten & stoten bij rijden met 50 km per uur (in zowel 3e als 4e versnelling)
- bijna afslaan (ook al een keer afgeslagen) bij krachtig remmen
- niet lekker stationnair lopen
- choke ver uit moeten trekken bij koud start
- naschudden bij uitzetten motor
Zodra de motor echt heel goed warm is (na een half uur rijden) bemerk ik veel minder problemen.
Ik ben nog van de carburateur afgebleven aangezien ik eerst de makkelijke zaken heb aangepakt.
Ik tank altijd euro 98 en gebruik 20W50 olie.
Hebben jullie nog tips?
Groeten
Probeer de sproeiers/carburateur eens schoon te maken, is makkelijk zelf te doen met remmenreiniger. Even het carburateur dekseltje verwijderen en de sproeiers eruit draaien en schoonmaken. Andere tip die even snel en goedkoop is, hoe is het gesteld met je condensator?
Geplaatst: zo 22 okt, 2017 16:28
door Tweepeka
Sproeiers en filtertje schoongemaakt. Probleem (schokken) is niet weg, wel iets minder. Vandaag ventilator los proberen te krijgen (om de contactpunten te vervangen) met pijpsleutel 14 maar er zit geen beweging in de ventilator bout. Al 4 keer ingespoten met wd40 maar nog steeds muurvast. Hebben jullie tips om deze bout los te krijgen?
Geen idee hoe lang geleden de contactpunten zijn vervangen. Iig niet tijdens de 5000 km die ik nu in een jaar heb gereden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Luc
Geplaatst: zo 22 okt, 2017 20:05
door Thijs
Meppen met een hamer is de oplossing.....
Of gaat het om de bout zelf?
Geplaatst: zo 22 okt, 2017 20:09
door AZL57
voor het lossen van de ventilator ja, maar niet voor de schroef...
Heb je de motor tegen gehouden in de starterkrans bij de losdraaipoging?
Geplaatst: zo 22 okt, 2017 20:41
door Tweepeka
Nee. Wat bedoel je precies en hoe doe ik dat?
groet
Geplaatst: zo 22 okt, 2017 20:48
door Thijs
Er zit een bout in, geen schroef.
Om de boel tegen te houden tijdens het draaien kun je het vliegwiel blokkeren, of de starterkrans.
Ik gebruik hiervoor meestal een griptang maar er zijn meer manieren en er is ook een speciaal gereedschapje voor.
Geplaatst: zo 22 okt, 2017 20:50
door Thijs
Geplaatst: zo 22 okt, 2017 20:58
door Tweepeka
Kan dit ook met de tijdpen?
Dat blokkeren maakt t werkje wel wat makkelijker maar ik heb al 1 pijpsleutel kapot gedraaid dus ah kracht zetten ligt het niet. De bout lijkt compleet vastgeroest...