afstellen Solex PCIS 40
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Gevonden!
tenminste de oorzaak. Zoals enkele al gesuggereerd hadden zit er een gat ik de wand tussen hotspot en inlaatspruitstuk.
Nu de oplossing nog.
Is mijn spruitstuk nog te redden. met andere woorden, kan het nog gerepareerd worden?
Gat is wel zo'n 3 x 5 mm
daarnaast ook nog een scheur tussen hotspot en buitenwand
Iemand ervaring met repareren van spruitstukken?
Of heeft iemand nog een goed spruitstuk voor een M4 blok
tenminste de oorzaak. Zoals enkele al gesuggereerd hadden zit er een gat ik de wand tussen hotspot en inlaatspruitstuk.
Nu de oplossing nog.
Is mijn spruitstuk nog te redden. met andere woorden, kan het nog gerepareerd worden?
Gat is wel zo'n 3 x 5 mm
daarnaast ook nog een scheur tussen hotspot en buitenwand
Iemand ervaring met repareren van spruitstukken?
Of heeft iemand nog een goed spruitstuk voor een M4 blok
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Volgens mij is het gewoon staal (maar ik kan me vergissen)
Ik heb wel geregeld spruitstukken gezien die gerepareerd waren dmv hardsolderen
Ga ik maar eens op zoek naar een goede lasser / hardsoldeerder in de buurt van Meppel en/of Zwolle
Ik heb wel geregeld spruitstukken gezien die gerepareerd waren dmv hardsolderen
Ga ik maar eens op zoek naar een goede lasser / hardsoldeerder in de buurt van Meppel en/of Zwolle
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Een 2cv spruitstuk is volgens mij gemaakt van staal. De aansluitvlakken, die op de cilinderkoppen passen, zijn toch ook op de pijpen gelast. Ik heb enkele malen met een gewone MIG/MAG halfautomaat daaraan gelast. Geen enkel probleem. Wel oppassen voor het te heet worden van het spruitstuk, dus stukjes per keer lassen om krom/scheef/ -trekken te voorkomen. Hardsolderen is ook goed om vervorming te voorkomen, doch de hechting lijkt me minder sterk te zijn. TIG lassen is volgens mij het beste.
Met de beste 2cv groeten
Het spruitstuk is ook van staal, alleen een groot gedeelte van het hotspot gedeelte zit met kopersoldeer in elkaar. Als je daar op wil gaan lassen lukt niet echt. Repareren zal een combinatie worden van lassen en solderen.
En nogmaals het gaat hier om een oud type spruitstuk
En nogmaals het gaat hier om een oud type spruitstuk
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Dank allen,
Ik ga op zoek naar iemand die mijn spruitstuk kan lassen cq hard solderen
Ik hoop binnen korte tijd jullie een update te kunnen geven.
Vandaag wel mijn Axel klaar gemaakt; hij remt weer lekker, motortje loopt goed met de nieuwe carburateur en uitlaatsysteem lijkt gasdicht. 16 april naar de RDW voor kenteken
Ik ga op zoek naar iemand die mijn spruitstuk kan lassen cq hard solderen
Ik hoop binnen korte tijd jullie een update te kunnen geven.
Vandaag wel mijn Axel klaar gemaakt; hij remt weer lekker, motortje loopt goed met de nieuwe carburateur en uitlaatsysteem lijkt gasdicht. 16 april naar de RDW voor kenteken
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com